Geluidswering??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 7ender
    • Dec 2005
    • 6

Geluidswering??

Ik ben op zoek naar een goedkope geluidswering voor tegen een plafond. Het hoeft niet netjes uit te zien, want onder het plafond lopen toch buizen (kelder)... Nu heb ik ooit gehoord dat eier doosjes, of de grotere variant hiervan wel kan helpen.. Klopt dit? Of zou dat een van de vele fabeltjes zijn??
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

beste,

gebruik de zoekfunctie eens, dan vindt je veel info hierover.

eierdozen en noppenschuim hebben voornamelijk invloed op de akoestiek. voor het (semi)geluiddicht maken van een ruimte zijn heel andere technieken nodig.
    alleen het plafond afdekken heeft zowiezo geen zin omdat de wanden de trillingen (want dat is muziek eigelijk) geleiden en het alsnog boven te horen is.

moeilijk, de goede profi oplossingen zijn erg duur.. je kan matrassen tegen muren en plafond zetten, dat helpt nog het beste.. maar geluiddicht krijg je het niet
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• mac tecson
      • Feb 2006
      • 348

Eirendozen en nopenschuim werken absoluut niet absorberend; puur akoestisch.

Je heb iets nodig dat de geluidstrillingen absorbeert; iets zwaars dus (dat is namelijk moeilijk in beweging te krijgen en geleid dus ook minder goed).

Ik neem aan dat je boven vooral de lage tonen door krijgt. Een optie zou kunnen zijn om iets zwaars onder je speakers te leggen. Dat heb ik zelf ook gedaan (per kant twee stoeptegels) en dat werkt heel goed

Comment

• LJKEVIN
        • Dec 2005
        • 426

Speakers vliegen waar mogelijk, en niet aan de wanden bevestigen werkt goed(minder trillingen aan de muur=minder geluid buiten)

Verder in een slecht geisoleerd dak oude matrassen dumpen.
        Een deur, is ook een ellendig iets.. als het gaat om isoleren,
        een geluidwerende deur kost vrij veel.. ongeveer 5500.- bij een dubbele deur op maat gemaakt.(ongeveer!!!!)

kozijnen wegslopen, en dichtmetselen.
        En overal waar je ruimte hebt isolatieplaten/matten(verkrijgbaar bij de bouwmarkt) tussen drukken..
        Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

Working...