behringer xenyx 2222

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bullet-77
    • Sep 2006
    • 17

behringer xenyx 2222

hallo, heeft iemand ervaringen met de behringer xenyx 2222 of informatie over dit mengpaneel? ik hoor het graag van jullie.
    thx
    ruben
    It ain't a job.... It's a way of life
  • xxxfpnxxx
    • Jun 2006
    • 92

IK heb geen ervaring met die mixer, wel heb ik eerder xeny mixer gehad en ik weet zeker dat ik nooit meer een mixer van behringer wil aanraken Slechte kwaliteit pre-amps, veel ruis, irri eq

Comment

• kevinveerbeek

na ik weet niet hoor maar ik zou als ik jou was dan toch is naar je zelf kijken hoe jij hem afsteld want ik heb er toch niks geen probleemen mee ik ken heel veel mensen wie zoon mixer hebben en ze klinken allemaal goed
      1 nadeel naar een jaartje of 10 dan kappen ze er mee en vallen dingen uit maar ja dan wil je toch weer een nieuwe dus ik hou het er op dat behringer goed is als je hem niet elke dag onroad gebruikt maar voor 2x in de week of zo pervect
      gr.kevin

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Verwacht geen NOB studio kwaliteit. Maar voor veel doorsnee werk redelijk goed te doen. Voor live is ie beter geschikt dan voor opname qua geluid (op een opname hoor je elk spatje ruis in de keten, een PA staat doorgaans hard dus dan valt het redelijk weg) maar de hufterproofheid is weer NIET echt geschikt voor live werk. Sta je één of twee keer in de week ergens of gebruik je hem op een drive in, dan zal het niet zo'n probleem vormen. Maar als je er dagelijks mee gaat stampen dan wordt het wat minder. In verhouding slijt Behringer namelijk redelijk hard.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by Stoney3K
          Sta je één of twee keer in de week ergens...
          Dan zou ik al kiezen voor meer kwaliteit dan Behringer. 104 keer mee per jaar dan zal een betere mengtafel zeker rendabel zijn en te verantwoorden. Is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Originally posted by vasco
            Dan zou ik al kiezen voor meer kwaliteit dan Behringer. 104 keer mee per jaar dan zal een betere mengtafel zeker rendabel zijn en te verantwoorden. Is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
            Ik deel volledig de mening van vasco .
            Heb ooit een MX8000, UB 1832 FX en een DEQ 24/96 ( nu op de schroothoop ) gehad.
            De MX8000 en de UB 1832 FX hebben het nog geen jaar overleeft ( bijna 200 optredens op 1 jaar tijd ) .
            De voornaamste problemen bij de MX8000 waren : krakende faders, mute-toetsen deden het niet meer, jack-ingangen met slechte contacten enz...
            gewoon een probleemtafel.
            Bij de UB 1832 FX ( de voorganger van de Xenyx ) dezelfde problemen + de effectensectie deed het niet meer en vooral de effect-return fader was ééééééén ruisbak
            Nu is de DEQ 24/96 ook al naar de zevende hemel met alle gevolgen vandien ( 6 EAW speakers mogen reconen )
            Nee, ik ben klaar met behringer, zeker weten.
            Niet dat alles slecht is hoor, maar niet meer voor mij
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Inderdaad SIS, heb ook in het verleden een MX8000 gehad, binnen het jaar op de schoot en toen gegaan voor een GL2200-424, die draait nu nog perfect. Is duurder in aanschaf maar gaat ook langer mee dus netto is de verhuurprijs niet veel hoger hierdoor omdat je afschrijving langer is.

Mensen denken hier vaak, zeker in het begin, niet over na. Ze zien alleen de aanschafprijs en niet de afschijfprijs over de levensduur versus gebruik.

Comment

Working...