lichteffect naboots software?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B&MSounds
    • Sep 2006
    • 7

lichteffect naboots software?

hallo,

ik ben heir net nieuw op het forum en kom meteen maar met een vraag. ik wil een opstelling van truss, scanners, parren, en movingheadjes virtueel nabootsen zodat ik een beeld kan krijgen hoe het eruit kan gaan zien. Kent iemand een programma dat ik zou kunnen downloaden? Heb namelijk zelf een paar schetsen op papier staan, maar wil dit verder uitwerken op de computer. NU vind ik paint nou net effe iets te kinderachtig en het zou erg gaaf zijn om de effecten op de computer na te kunnen bootsen in actie!

mvgr maarten
    Last edited by moderator; 13-09-06, 16:27.
  • sjoerd
    • Apr 2004
    • 341

daar bestaat genoeg software voor. al de zoekfunctie gebruikt??? WYSIWYG ,3d virtualizer ed. zoekt en gij zult vinden.
    Last edited by moderator; 13-09-06, 16:28.

Comment

• stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

er is al inderdaad veel over geschreven. Een aantal zoektips: Wysiwyg, Martin show designer, capture, MA 3D, ESP vision.
      Voor het simpeler werk kan je ook gebruik maken van de demo verties van bv daslight of sunlight waarin een 3D visualisatie beschikbaar is al is deze helemaal niet te vergelijken met bv Wysiwyg.
      Last edited by stekelvarke; 13-09-06, 15:58.
      exit night into LIGHT

Comment

• B&MSounds
        • Sep 2006
        • 7

ik heb nu wat dingen geprobeerd. Ik heb Martinshowdesigner demo uitgeprobeerd, maar moet eerlijk zeggen dat ik er niets van begrijp. Nu zit ik op school en kan even niets uittesten, dus ik ga vanmiddag maar een keer daslight uitproberen. Het hoeft niet een heel uitgebreid programma te wezen die ik aan kan sluiten op een dmx paneel e.d. Alleen wil ik een opstelling maken en kijken wat het mooiste uitkomt qua budget, lichteffecten en rigging. L

ik laat weer van me horen als ik daslight uitgeprobeerd heb.

groeten

Comment

• B&MSounds
          • Sep 2006
          • 7

hallo,
          ik heb nu met daslight een hele opstelling gemaakt met trussen en heb daar 6 scans en 2 headjes aangegooid. Nu wil ik dus kijken wat het effect gaat worden door er gobos overheen te laten gaan en deze te kunnen aansturen (even in een stand zetten) en daar bijv een screenshot van maken. nu kan ik wel eenscreenshot maken MAAR ik kan niet kijken hoe het geheel bij elkaar staat. De lichten gaan niet aan laat ik maar zeggen. Kan iemand er mij mee helpen?

alvast bedankt!
          groeten maarten

Comment

• Nisha
            • Jul 2006
            • 26

moet je showmodus gaan als ik het goed heb
            en je lichtstandje creeëren
            ik doe dit even uit mijn hoofd dus als je er nog niet uitkomt
            laat maar weten dan pak ik het programma er even bij,
            dat staat namelijk nu niet op de laptop.

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

Daslight is een software DMX sturing maar dat had je wellicht ook al door. Je voegt dus je fixtures toe en maakt er een leuk standje mee. En aangezien je zegt dat je lampen niet aangaan zou ik even nagaan of de shutters open staan en dat de dimmer open staat.
              exit night into LIGHT

Comment

• STINO
                • Feb 2004
                • 93

Probeer sunlite eens ( Sunlight DMX, intelligent lighting control, USB DMX controller). Dit is een zeer makkelijk programma en je krijgt een zeer deftige 3D weergave.
                Skyline forever

Comment

• B&MSounds
                  • Sep 2006
                  • 7

ok en welke van de 4 moet ik dan downloaden bij sunlight? Sunlight suite 2006, easy stand alone, developer kit of magic 3d easy view?

alvast bedankt!

btw, ik kom er echt niet uit met daslight wat ik erg jammer vind. Heb namelijk alles ingevoerd hij zegt ook dat mijn videokaart niet sterk genoeg is om die 3d lightimages of zo te weergeven: je kan met strepen werken van de lampen(om aan te geven waar ze heen richten) maar ik kan dus niet die ernaast aanklikken

Comment

• B&MSounds
                    • Sep 2006
                    • 7

ik heb nu sunlight op me computer staan en kreeg hem op de een of andere manier aan de praat, nu weet ik niet hoe ik de show heb laten afspelen, en hoe ik dat opnieuw moet doen. Ook weet ik niet hoe je alles nu kan inprogrammeren. Kan iemand mij hierbij helpen?
                    groeten maarten

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Zeg....je zal het niet leuk vinden om te lezen, maar probeer een een handleiding van sunlite/daslight (nagenoeg hetzelfde) te lezen.
                      Beide producten hebben een simpele uitleg waarmee zelfs mijn moeder lampjes aan het wapperen krijgt, kan je verzekeren dat die helemaal niets op heeft met computers en/of lichtsturingen.
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

Overigens gebruiken daslight en sunlight de zelfde 3D visualisator als ik me neit vergis. Dus wellicht zal je videokaart ook hier niet sterk genoeg voor zijn.
                        exit night into LIGHT

Comment

• Steve89
                          • Dec 2005
                          • 120

Misschien kun je Sweetlight proberen.
                          Dat is een freeware programmatje wat ook heel simpel en eenvoudig te bedienen is.
                          Je kunt hem downloaden op SWEETLIGHT Lightingcontroller
                          Suc6

Comment

• B&MSounds
                            • Sep 2006
                            • 7

het is me dus wel gelukt om alles draaiende te hebben , en wat knoppen en shows aan te slingeren zodat het allemaal wat deed. Dus me videokaart lag het blijkbaar niet aan. Heb gezocht naar een manual maar kon em niet vinden, daarna vroeg ik het pas

ik zal nog even verder zoeken naar een handleiding.

groeten maarten
                            Last edited by B&MSounds; 17-09-06, 13:28.

Comment

• showpech
                              • Mar 2009
                              • 2

Originally posted by B&MSounds
                              ik heb nu sunlight op me computer staan en kreeg hem op de een of andere manier aan de praat, nu weet ik niet hoe ik de show heb laten afspelen, en hoe ik dat opnieuw moet doen. Ook weet ik niet hoe je alles nu kan inprogrammeren. Kan iemand mij hierbij helpen?
                              groeten maarten
                              download een virtuele proffesionele tafel(avolites PEARL ,chamsys,hog,keuze genoeg),neem de handleiding er bij,hang die aan een visualizer,en leer het zo ik ben zelf ook van niets begonne,voor mijn opleiding licht. neemt meer tijd in beslag,maar zo kun je ook live operate

Comment

Working...