harmonica/accordeon uitdaging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiCiD_NL
    • Feb 2006
    • 15

harmonica/accordeon uitdaging

Hallo allen,

Binnenkort moet ik een aantal groepen met harmonica's en accordeons uitversterken in een feesttent voor ongeveer 1000 man.
    Ik heb alles voor elkaar ik moet alleen nog microfoons hebben maar ik weet welke.
    Het zijn ongeveer groepen van 10 instrumenten per keer en het moet goed te horen zijn.
    Iemand een idee wat voor soort mic's ik het beste kan gebruiken daar voor?

Tnx
    Powered bij 6Kw EAW sound en 30Kw light
  • Equipment
    • Jun 2005
    • 64

Een paar weken geleden hebben we ook zo'n klus gedaan. Microfoon op statief werkt absoluut niet goed, dus gewoon op elke 'trekzak' twee miniatuur mikrofoontjes b.v. de AKG C419 die klem je zo op de draagriemen vast (1 voor diskant en 1 voor de bassen) en het werkt perfect.

Comment

• Rookie
      • Nov 2004
      • 104

en voor mondharmonica's iemand daar goede tips voor.
      Er is altijd iets wat je kan bij leren

Comment

• LJKEVIN
        • Dec 2005
        • 426

Er zijn speciale microfoons voor mondharmonica's op de markt,
        nieuwprijs van die dingen ligt rond de 140.- euro dacht ik,
        verder geen info over, maybe googlen?
        Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• NiCiD_NL
          • Feb 2006
          • 15

Originally posted by Equipment
          Een paar weken geleden hebben we ook zo'n klus gedaan. Microfoon op statief werkt absoluut niet goed, dus gewoon op elke 'trekzak' twee miniatuur mikrofoontjes b.v. de AKG C419 die klem je zo op de draagriemen vast (1 voor diskant en 1 voor de bassen) en het werkt perfect.
          Weet je misschien een goedkoper alternatief want die AKG's zijn ook niet goedkoop

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Ben ook eens op zoek geweest naar een goed micsysteem voor een
            trekzak, kwam toen op het merk Microvox.
            Deze firma maakt allerlei systemen voor de trekzakken.
            Voor het nummer van het bedrijf dat deze levert moet je me maar even mailen. Prijs was 125,00 euro

Voor mondharmonica kan je als het "clean" moet zijn gewoon een SM 57/58 gebruiken.
            Als ie echter moet "scheuren" heb je een specifieke mic nodig zoals een,
            Shure Green Bullit of een Astatic JT-30, en natuurlijk een lekker ampje.
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• LJKEVIN
              • Dec 2005
              • 426

Als je met budget problemen zit, kun je misschien beter huren,
              ik weet niet in welke regio je woont, velen op het forum kennen verhuurbedrijven in het hele land..
              Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Equipment
                • Jun 2005
                • 64

Originally posted by NiCiD_NL
                Weet je misschien een goedkoper alternatief want die AKG's zijn ook niet goedkoop

Helaas, dan kom je bij DAP (59.-) en FAME (39.-) maar van dit soort merken kennen we onderhands ook de kwaliteit en voor 1000 man wil je echt niet afgaan dus dat wordt inderdaad huren.

Comment

• NiCiD_NL
                  • Feb 2006
                  • 15

Idd zo'n afgang wil ik niet Ik heb al een huur bedrijf gevonden dus dat komt helemaal goed. het is ons gewoon de investering niet waard omdat we het hooguit 2 keer per jaar gebruiken.

Comment

Working...