Dap K112A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

Dap K112A

Iemand ervaring met de DAP K112 A, de actieve versie. Ik zoek nl een vervanger voor een bijna overleden Solton 12/2 actieve monitor, vooral in gebruik bij stage piano, en verder ook te gebruiken om even snel mee te pakken voor een vergadering, toespraakje , 220v, micro'tje er in en gaan

Maar: Wie heeft/gebruikt 'm en is het wat?
    Last edited by Gitarist 62; 22-09-06, 12:22.
    ~Clearsound~
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

Niemand kent deze kast? Terwijl de passieve versie (zie andere topics) toch vrij veel in gebruik is...
    ~Clearsound~

Comment

• Dr. Edie
      • May 2003
      • 671

De passieve is leuk; de active zal niet veel anders zijn behalve dat ie actief is Je sluit ze aan met XLR; een klein mengtafeltje ervoor zou ik wel doen (maar is nieteens persé nodig). Misschien kan je eens eentje huren/beluisteren?
      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Gitarist 62
        • May 2006
        • 278

Originally posted by Dr. Edie
        De passieve is leuk; de active zal niet veel anders zijn behalve dat ie actief is Je sluit ze aan met XLR; een klein mengtafeltje ervoor zou ik wel doen (maar is nieteens persé nodig). Misschien kan je eens eentje huren/beluisteren?
        De passieve moet van huis uit leuk zijn maar veel beter met wat aanpassing in z'n x-over. (heb ik gelezen hoor, niet gehoord)
        Ben dus benieuwd of ze bij DAP dat in de actieve versie meteen hebben opgelos'. Dat is uiteindelijker veel simpeler (goedkoper) dan een ander passief filter in de passieve versie.
        Anders 'moet' ik er zelf meteen met de soldeerbout in duiken en wat met R/C netwerkjes van de x-over voor de versterkers rommelen.

Huren/beluisteren: ben ze bij de muziekboeren in de omgeving nog niet tegengekomen, vandaar mijn vraag
        ~Clearsound~

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Mijn ervaring, nee dat hebbenz e niet olpgelost met de versterker in dat kastje, tevens heb ik liever een wat zwaardere versterker op de K112
          Voor zover ik kan nagaan worden verder wel dezelfde componenten gebruikt.
          Mijn voorkeur gaat uit naar de passieve versie.

Ervaring gebasseerd op diverse malen moeten werken op passieve K112 op ep2500 amp en Crown 402/602 3 en paar keer een groep die zelf K112A mee had.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

Die kastjes (en van andere merken) kun je lekker op hun donder geven. Actief zit er voor het mooie te weinig vermogen in/achter.
            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Gitarist 62
              • May 2006
              • 278

Ok, bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik voor mijn toepassing er mee uit de voeten kan. In dit geval gaat het niet voor maximaal mooi en hard. Ik moet gewoon een actieve monitor hebben waar een pianiste snel zichzelf kan horen; dus even snel een lijntje van piano naar monitor, spanning er op en gaan. En met dit ding is het leuke dat je er ook zo even een micro'tje inprikt. Leuk voor een toespraakje, vergadering etc. Voor FOH ga ik 'm echt niet neerzetten...

Ik laat uiteraard de ervaring tzt nog wel horen
              ~Clearsound~

Comment

• Gitarist 62
                • May 2006
                • 278

Update: kastje gekocht en nu een keer gebruikt als monitor bij stage piano. Pianiste zeer tevreden: 'het lijkt wel of het veel beter doorkomt' Was ook mijn eigen ervaring met even gitaar er rechtstreeks inprikken, klinkt lekker stevig, zonder op hoog volume te moeten gaan.
                En daarvoor is het kastje nu juist aangeschaft.

Ben benieuwd hoe het werkt op een voller podium met meer herrie.
                ~Clearsound~

Comment

Working...