Martin Roboscan 812

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Martin Roboscan 812

Beste mensen,

Ikzelf heb 4 roboscans 812 van Martin, en nu vond ik laatste keren dat er weinig output van licht was tov andere 812 scans dat ik elders al in werking heb gezien. Nu heb ik gehoord dat er reflectoren kunnen vervangen worden, maar de kans dat het daar veel beter mee gaat worden is nihil.
    Ik heb 4 nieuwe lampen gestoken verleden jaar (december 2005) dus aan de lampen kan het niet schelen. Ook de hot spot staat op zijn best ingesteld.
    Nu ben ik begonnen met de reflectoren te kuisen, het stof te verwijderen, de kleuren te kuisen, en ten slotte de lenzen te kuisen.

Daar zit hem nu het probleem.

Bij een 218 scan zit er een kleine lens IN het toestel, en er zit 1 grote lens in die manueel uitdraaibare lenskop.

Bij de 812 scan zitten beide lenzen in die uitdraaibare kop.

Dus ik kan van beide lenzen 1 kant niet reinigen. Als ik door de lens kijk (beide kanten zijn proper gemaakt) zie ik zo de vettige mist binnenin die lenskoker.

DUS .... Als ik die lenzen nu op een of andere manier kan reinigen zal ik veel meer output krijgen aangezien de lenzen enorm vuil zijn!!!

De grote lens bovenste dicht bij de spiegel is vastgelijmt in die koker. Als ik die koker uit de scan schroef, dan heb je een metalen plaatje gelijmt in de koker, en binnenin dat zwarte plaatje bevind zich de kleine lens.
    Nu is mijn vraag, hoe verwijder ik best dat metalen plaatsje?

Is gelijmd met rode hittebestendige siliconen.

Lossnijden (proberen) met stanleymesje, en dan loswringen, en na het reinigen weer netjes kleven met rode silicone (loctite van martin)

Of moet ik 4 nieuwe lenskokers bestellen? Maar die gaat weer veel kosten dan!

Ik hoor het wel van jullie!

Vriendelijke groeten!
  • VERVALLEN

Niemand al zijn lenzen / optiek gekuist van een 812 scan?

Jullie weten toch wat ik bedoel he.

Uitneembare kop =

kant spiegel | grote lens ------ kleine lens op metalen plaat | kant lamp

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

Hoe wil je ooit stof tussen 2 verlijmde lenzen krijgen?
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• VERVALLEN

tsja stof is het niet echt, maar matte schijn door rookvloeistof en dergelijke denk ik!

Er moet toch een manier zijn van dit te doen, en terug goed te krijgen. Zoniet dan bestel ik bij evdv wel 4 nieuwe optieklenzen ervoor.

Nieuw is zowiezo proper

Comment

• dj kevin kd
          • Jul 2004
          • 74

812 scans

hey
          ik zou van iemand enkele 812 martins kunnen overkopen in2de gans.
          Die zijn zeker al enkele jaren oud.
          zou dit verstandig zijn ? of beter iets nieuws aanschaffen.
          ik heb die 812 jes altijd wel leuk gevonden van martin maar ze maken deze niet meer e.

wat is de nieuw prijs van zo 812 scan.
          en wat waarde zouden die hebben na zo'n 8 jaar oud.
          (regelmatig ouderhouden)

Comment

• sjoerd
            • Apr 2004
            • 341

ik zou maar eens wat lezen in dit forum over de 812 scan. We hebben ze zelf ook gehad en ook hier op het forum staat er weinig goeds over te lezen... Je kunt beter een ander type scan aanschaffen

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

Even een reactie op de laatste post; wat een B*llsh*t..

De 812 is een spot die ongeveer 14 jaar geleden in de markt is gezet, en na die 14 jaar in veel gevallen gewoon nog steeds werkt, kwaliteit dus.
              In die 14 jaar zijn er flink wat dingen veranderd, onder andere lichtopbrengst.

als je een 812 met een nette lamp kunt kopen voor 150 euro zou ik dit meteen doen, als je er meer voor moet betalen; laten staan.
              een 812 is een werkpaard, net zoals een intellabeam of goldenscan 3; niet kapot te krijgen, en daardoor denken mensen dat ze hun waarde maar blijven houden, en dat is niet fair..

Maar zeggen dat over een 812 weinig goeds te melden is, is onterecht. zeg dan, de lichtopbrengst is wat mager, maar werken doen ze altijd!

Comment

• sjoerd
                • Apr 2004
                • 341

eh, ik heb niet gezegd dat er weinig goeds over te melden is, maar dat er hier op het forum in eerdere topics weinig goeds over gemeld wordt! Dat is heel wat anders hoor! Bovendien hebben we ze zelf ook gehad, dus ik heb er zeker wel ervarig mee. Verder kan ik me herinneren dat volgens anderen er juist vaak storingen zijn bij deze scans, maar ze zijn inderaad al redelijk oud inmiddels. En de lichtopbrengst is naar huidige maatstaven erg laag. Bedenk verder ook dat ze niet volgens DMX maar volgens Martin protocol werken. En natuurlijk hangt het sowieso van de vraagprijs af of het interessant voor je is.

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

Martin roboscan 812 NIET op DMX? Dat moet je me toch wel eens uitleggen.
                  (er is ook nog de 218 MKI, deze is wel alleen Martin protocol)
                  exit night into LIGHT

Comment

• sjoerd
                    • Apr 2004
                    • 341

ik heb altijd begrepen dat deze alleen op de martin controllers werken, maar misschien klopt die info dan niet...

Comment

• Dave
                      • Jan 2001
                      • 757

Ze doen het prima op DMX, mits je niet vergeet dat je even pin 2 en 3 moet omdraaien van je ingaande DMX kabel.
                      Ik heb een tijdje terug in een kroeg een stel 812's aangestuurd met m'n eigen lichttafel, als aanvulling op het licht van de band.
                      Ik schrok toch wel heel erg van het licht wat er uit kwam. (Het gebrek er aan) Voor de band gebruik ik winner scans met een halogeenpitje, de 812's vielen er bij in het niet.
                      Een voordeel van de martins is de lamp, die gaat gewoon een stuk langer mee, al moet ik zeggen dat ik in tijden geen lampjes meer heb vervangen in mijn eigen scans.

Conclusie: Voor een lage prijs en met niet te hoge eisen, meenemen. Anders: kijken voor andere/nieuwe scans.
                      U x I = Boem.

Comment

Working...