Martin MX-1 Scanners

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vervallen

Martin MX-1 Scanners

Wij hebben uit f[FONT='Times New Roman'][FONT=Verdana]aillissement 2 martin MX-1 scanners overgekocht. Maar de spiegels doen alles tegenovergesteld als wat ze zouden moeten doen.[/FONT][/FONT]
    [FONT='Times New Roman'][/FONT]
    [FONT='Times New Roman'][FONT=Verdana]Wannneer hij naar boven moet gaat hij naar beneden en omgekeerd en wanneer hij rechts moet gaan gaat hij links en omgekeerd.[/FONT][/FONT]
    [FONT='Times New Roman'][FONT=Verdana]We hebben de scanner opengemaakt, maar de stekkers zitten niet verkeerd om erin (kan ook niet) en de kleuren komen overeen met de andere scanners.[/FONT][/FONT]
    [FONT='Times New Roman'][FONT=Verdana]Ook kan ik nergens een switch of jumper vinden waar ik het mee zou kunnen aanpassen.[/FONT][/FONT]
    [FONT='Times New Roman'][FONT=Verdana]Tot slot nog contact ghehad met de importeur, die kende het probleem wel, maar wist niet meer hoe het opgelost moest worden.[/FONT][/FONT]
    [FONT='Times New Roman'][FONT=Verdana]Kent iemand dit probleem en e oplossing?[/FONT][/FONT]
    [FONT='Times New Roman'][FONT=Verdana]Oja de handleiding bespreekt dit probleem niet.[/FONT][/FONT]
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

Lijkt op een inverted pan/tilt... meestal wordt dit gedaan op de stuurtafel... kijk daar eens of je kanalen niet omgekeerd staan.
    en anders op het toestel een jumper of dipswitch omzetten van de pan/tilt inverse
    Last edited by moderator; 10-09-06, 15:51.
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Vervallen

we kwamen er achter toen ze allemaal gekoppeld waren.

In de opslag heb ik ze allemaal op kanaal 1 gezet om zo te zien of het nog steeds zo was. Alle kabels nogmaals gechecked.

Mijn laatste hoop was een jumper of switch op het app. maar die kan ik niet vinden

Comment

• VERVALLEN

Ik vrees toch dat er ergens een jumper is voor de invert-functie hoor. Ikzelf heb geen mx-1, en heb er nog nooit mee gewerkt. Ik dacht dat dip switch 10 invert pan en tilt was niet dan?

Ik zal eens rondhoren, en als ik iets meer te weten kom, dan laat ik hier nog iets weten.

Lees pag 15-17 en pag 19 onderaan eens goed door van de handleiding. Daar kom je al veel te weten over interne jumpers en dmx gebruik van de mx 1 scan

Handleiding is hier te lezen: http://www.martin.com/service/downlo...N_F.PDF&cat=65
        Last edited by Guest; 10-09-06, 15:54.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Gevalletje RTFM?
          zie: http://www.xs4all.nl/~modje/diversen...20switches.bmp
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Vervallen

Wat is RTFM?

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

RTFM - Wikipedia, the free encyclopedia
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Vervallen

In de manual staat alleen hoe je de dipswitch moet omzetten.

Maar het komt nog steeds niet overeen met de andere scanners.

want nu zijn ze niet allemaal gelijk, wat ik wel graag gezien had. Ik kan namelijk via lightjockey ook ervoor zorgen dat ze gelijk bewegen. Mijn vraag was meer hoe komt het dat deze anders zijn.
                Want het zijn dezelfde scanners en het gaat om dezelfde versie. Het lijkt mij daarom logisch dat de dipswitches allemaal hetzelfde zouden moeten staan.

Daarnaast geld dit alleen voor de stand-alone opstelling of master slave en niet wanneer je ze een dmx adres geeft.
                Dan gebruik je namelijk de eerst 9 dipswitches om de waarde te bepalen. Zoals er duidelijk in de manual staat. Of zoals de moderator zegt RTFM
                Last edited by Guest; 10-09-06, 17:48.

Comment

• Vervallen

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                  Pagina 14 van de manual... Onderaan staat een tabel met alle waarden (Tilt, Pan, Gobo, color)
                  Ja dat zei de rest ook.

Maar zoals je ook in mijn antwoord kunt zien en wat je ook kunt lezen gaat dit niet over volledige dmx aansturing.

De pagina waar jij op doelt (pag 14) is excl. voor de mc1 een klein simpel controllertje die je gratis bij 4 scanners kreeg.

Last edited by Guest; 10-09-06, 19:41. Reason: zelf aangepast: leesbaarder gemaakt

Comment

• Vervallen

Het probleem is inmiddels verholpen dankzij de technische dienst van Fairlight.

Het was een hardware fout. Welke nu is opgelost.

Comment

• DJ_matthias
                      • Jun 2005
                      • 620

Originally posted by J.S. Coolen
                      Het probleem is inmiddels verholpen dankzij de technische dienst van Fairlight.

Het was een hardware fout. Welke nu is opgelost.
                      en waar zat de fout dan? of wat was ze?
                      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Vervallen

Originally posted by DJ_matthias
                        en waar zat de fout dan? of wat was ze?
                        Is nogal lastig uit te leggen.

Eerst moet er uitgezocht worden waar het probleem zit, we gaan er telkens van uit dat er alleen originele onderdelen in zitten:

dus eerst gaan we uitzoeken waar en wat het probleem is dat doen we door te kijken wat de motoren doen bij het opstarten;
                        Doen ze hetzelfde als de andere dan heb je een softwarefout
                        Doen ze het tegenover gestelde dan heb je een hardwarefout

Softwarefout:
                        Het probleem ligt op de printplaat, kan zijn dat er kortsluitng wordt veroorzaakt of dat bepaalde onderdelen verkeerd zitten.
                        oplossing: vergelijk de printplaat met een andere en meet hem goed door. Weet je niet hoe dit moet, dan is een trip naar een TD het verstandigst.

Hardwarefout:
                        Het probleem kan op twee plekken te vinden zijn of op de motor zelf of op de printplaat.
                        In theorie kunnen de stekkers er maar op 1 manier in. Maar met een beetje geweld wil een andere manier ook wel lukken, dus het kan zijn dat ze er verkeerd in zitten. Helaas zijn er nogal klussers die denken met geweld past alles.
                        Ook is het verstandig om te kijken of de stekkers misschien verkeerd in elkaar zitten. Dus dat draden gekruist aangesloten zijn. Dan zul je of de stekker moeten aanpassen of een nieuwe moeten bestellen. Waarschijnlijk kan dit via deze webshop en anders een bedrijf die zich bezighoudt met reparatie's van verlichting etc.
                        Daarnaast kan de fout ook liggen in een kortsluiting tussen de kabels die vanaf de body naar de spiegelmotoren gaan.
                        Het grootste probleem is voornamelijk dat je door de compactheid er erg moelijk bij kan. Dus bedenk goed waar je aan begint. Als hij uit elkaar ligt zullen de reparatie kosten waarschijnlijk vele malen hoger liggen.

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is. Uiteraard kunnen er nog meer mogelijkheden zijn waarom de spiegels iets anders doen. Maar hiermee moet je al een heel eind komen.

Comment

• JP-Events
                          • May 2006
                          • 21

mijn mx-1 doen het niet meer met dmx ze werken wel op het geluid (of dat er nu dmx wordt gestuurd of niet) ken er weinig van maar moest er mij iemand toch kunnen helpen merci

Comment

• Vervallen

neem even contact met ons op en geef via de mail even precies aan wat het probleem is. Misschien dat onze TD kan helpen. Eventueel kunnen wij hem ook repareren

Comment

Working...