Zoemende toon op drums

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • puttenvr
    • Sep 2006
    • 8

Zoemende toon op drums

Ik heb een aantal jaren elektronische drums gespeeld en ben sinds deze week terug naar akoestisch. Voor wat betreft de tomtoms is dat zeer goed bevallen. Alleen: als ik de microfoon (een OPUS 88) iets naar binnen draai op de floortom en ik sla op het vel, dan ontstaat er een enorme zoemende toon. Het lijkt wel een eeuwigdurende resonantie.

Wat doe ik verkeerd?
    De microfoon gaat rechtstreeks in een Mackie VLZ Pro 1402 mixer en die gaat naar een JBL EON G2
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

Je kan proberen de toon eruit te halen door je drumstel te tunen. Als dat niet lukt kan je wat met de eq op je mengtafel gaan spelen. ALs je geld over hebt kan je een Gate kopen om de resonatie af te kappen.

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Ten eerste wil ik je feliciteren met het verstandige besluit om over te stappen op een 'echt' drumstel....Dat electrisch is blijft voor mij nep...Maar dat ff buiten beschouwing...

Al een dempring geprobeerd?

Trommels goed gestemd?

Mic. niet te dicht op het vel...De OpUs 88 is een condensator...

EON aan de andere kant leggen?

Waarom heb je eigenlijk een monitor nodig op een akoustisch drumstel?
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• puttenvr
        • Sep 2006
        • 8

Ja, stemmen kan ik nog wel (geloof ik)

Ik versterk de drums licht omdat de bass en toms altijd het onderspit delven in de herrie van gitaren, keyboards en zang. Eigenlijk ook de enige reden waarom ik elektronisch speelde. Niet om de 100 sounds of zo'
        En het is ook de reden waarom ik de snare en bekkens niet versterk. Die gaan hard zat

Ik heb het idee dat het inderdaad een soort rondzingen is, want als ik de microfoon op de rand richt, is het weg
        Maar wil ik dus een voller geluid dan draai ik hem iets naar binnen en begint die zoom als ik het vel aansla

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Ik versterk de drums licht omdat de bass en toms altijd het onderspit delven in de herrie van gitaren, keyboards en zang.
          Aha...daar is de oplossing...

De gitaren zachter en die keyboards...Das voor iedereen fijner! Ook op het podium bi jeen live optreden, een band die op het podium al goed in balans speelt, klinkt op de PA ook stukke beter...Probeer dat eens, je zal merken dat het stukken beter gaat....
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by Olaf Duffhuës
            Aha...daar is de oplossing...

De gitaren zachter en die keyboards...Das voor iedereen fijner! Ook op het podium bi jeen live optreden, een band die op het podium al goed in balans speelt, klinkt op de PA ook stukke beter...Probeer dat eens, je zal merken dat het stukken beter gaat....
            lol...
            idd, de speaker laat je vellen weer trillen, dus ff stremmen, of op zoek naar een ring erin, oid. Of wat laag van de tom afhalen op de monitoren

Comment

Working...