Welke CD-spelers?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Kijk eens ff heel goed op willekeurig welke cd uit je collectie die je hebt aangekocht in een winkel dan....zucht....
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• mac tecson
      • Feb 2006
      • 348

jaahaaa, non-commercial use.
      Nu ga ik zeggen wat ik ook al vaker hier heb gezegd. De eigenaar van de zaal of uitbater betaalt een bepaald bedrag aan de Buma om die muziek te mogen spelen

Comment

• Radar
        Moderator
        • Jul 2002
        • 890

Goedzo, en wij gaan hier weer lekker verder over cd spelers.
        Reacties omtrent het legaal draaien met mp3 verdwijnen ongezien naar het digitale walhalla, daar hebben we hier andere draadjes voor!
        Ik doe niet aan bijgeloof.
        Dat brengt ongeluk.

Comment

• Dr. Edie
          • May 2003
          • 671

De CMX3000 van Pioneer (dubbele cd-speler) heeft de funktie "Auto BPM" of iets dergelijks, ik gebruik hem niet, maar hij werkt best redelijk op eenvoudige 'boem boem' muziek... Bij rock e.d. raakt ook hij ook snel de weg kwijt.

Hij legt beide spelers gelijk op het BPM, en zorgt dat ze gelijk blijven lopen.. Werkt wel aardig en je hoeft niks meer te doen in principe.. Maar is het leuk? Nee... En als het draaien eenmaal goed lukt, klinkt het beter dan dat je het laat doen door de machine.. Want de ene keer lukt het hem goed, en de andere keer loopt ie alsnog soms flink ernaast.
          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• mac tecson
            • Feb 2006
            • 348

Ik heb ooit een aantal demo filmpjes over deze functie gezien en het werkt opzich best goed.
            Als de track een regelmatig BPM heeft gaat alles wel goed, maar als het tussentijds gaat veranderen heeft dat ding denk ik even tijd nodig om zich te corrigeren.
            Daar zit denk ik de zwakte; zelf kun een onregelmatigheid sneller horen, ook sneller dan het publiek: de dj is nuchter (als het goed is), heeft goede monitoring (als het goed is weer) en is bezig met de muziek en weet dus wat ie doet. Dan kun je snel corrigeren.

Maar je kunt natuurlijk gewoon die CMX-3000 kopen en op feestjes met die functie draaien. Dan ga je ondertussen op diezelfde speler thuis oefenen.
            Je koopt zeker geen slecht apparaat aan die Pioneer.
            Op een gegeven moment kun je zelf gewoon mixen en kom je er ook achter dat dat gewoon veel leuker is

Comment

• Drive inn tnt
              • Sep 2003
              • 1082

Originally posted by ralph
              Als ik jou was zou ik niet meer de overstap gaan maken naar cd spelers.
              Naar mijn bescheiden mening zal je de komende vijf jaar een enorme verschuiving gaan zien naar mp3( of andere solid state) spelers.

Steeds meer vinyl dj's maken al de overstap naar cd....het wordt nog wel eens wat in de conservatieve dj hoek
              Weet je hoeveel mensen er nog met vinyl draaien.
              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• DJ Fireblast
                • Sep 2006
                • 11

Hoi allemaal

Zlelf ben ik fan van philips, NL-merk, zeer goede cd-spelers, van t type 712.

mvg

Comment

• Imperator
                  • Nov 2004
                  • 71

@ DJ Fireblast;
                  Ik denk niet dat dit een speler is die hier van toepassomg is. Er wordt hier gevraagd naar een dj cd-speler en niet naar een HiFi speler van philips.

On-topic:
                  Je zou eens kunnen kijken naar BPM studio. Dit is ook een stukje software, alleen wordt het wel ondersteund door een hardwarematige bediening. Hierbij is het mogelijk om een cd-speler lay-out te kiezen. Maar ook kan je kiezen voor een digiscratch box. Hiermee kan je 2 platenspelers combineren met je computer software. Met de platenspelers bedien je dan de tracks die je op je computer selecteert.

Zoals gevraagd heeft BPM ook een automix functie.

Gtr. Pim

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

ff duidelijk stellen over BPM:

aardig stukje softwre, mt eventueel een controller (zoals een DENON-CD-controller)

Lay-out is altijd hetzelfde bij BPM Studio (kleuren enzo niet)

Digiscratch is nog eens een appart programma in BPM (niet samen te koop), en dan "moet" je timevinyl of timecode CD's hebben

verder is alles wel duidelijk denk ik
                    (meer info: Professionele MP3 Muziek Systemen !!!. )

grtzz DJ nn
                    ... the sound of silence...

Comment

Working...