Welke CD-spelers?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stompinne
    • Apr 2005
    • 91

Welke CD-spelers?

Ik ben gewend om te mixen met DJ-software bv Traktor, wat dus kinderspel is. De 2de deck, waar de volgende track klaar zit om af te spelen, krijgt met een knopdruk automatisch de zelfde BPM toegewezen. Ook de toonhoogte wordt ondanks het aanpassen van de pitch netjes bewaard.

Ik wil graag een set cd-spelers kopen, welke kan ik mij het beste aanschaffen, die min of meer diezelfde eigenschappen benaderen of welke zouden voor mij ,een luie DJ dus, het best geschikt zijn?
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Jah, kijk, als je cdj1000's koopt, kom je een heel eind,
    maar ik weet natuurlijk je budget niet,
    Wat je bedoelt met druk op knop voor zelfde snelheid, dan kom je vaak al aan een gekoppelde cd speler (dubbele cd speler)

Welk type dit precies ondersteund weet ik niet, werk als het gaat om dubbele cd spelers vaak met de Denon dn-4500, je kunt de snelheid zo snel gelijk zetten met de pitch knop, dat het zelfs voor een LUIE DEEJAY te doen is...
    Wat je bij het sync knopje (in 1 klap snelheid gelijk) vaak hebt, dat het nr iets verspringt/overslaat, dit is ontzettend iritant.!.

IK denk dat je even je je budget moet melden, dan kan ik/kunnen anderen je verder helpen!
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• mac tecson
      • Feb 2006
      • 348

Originally posted by stompinne
      Ik ben gewend om te mixen met DJ-software bv Traktor, wat dus kinderspel is. De 2de deck, waar de volgende track klaar zit om af te spelen, krijgt met een knopdruk automatisch de zelfde BPM toegewezen. Ook de toonhoogte wordt ondanks het aanpassen van de pitch netjes bewaard.

Ik wil graag een set cd-spelers kopen, welke kan ik mij het beste aanschaffen, die min of meer diezelfde eigenschappen benaderen of welke zouden voor mij ,een luie DJ dus, het best geschikt zijn?
      Ik zou zeggen ga flink oefenen. Dat is een mooie uitdaging voor je.

Ik kan wel een hele lijst opnoemen van spelers die voor hun prijs goed zijn; geeft eens een prijs indicatie dan is het iets gerichter om te zoeken

Comment

• Drive inn tnt
        • Sep 2003
        • 1082

Luie dj = geen dj
        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• stompinne
          • Apr 2005
          • 91

De prijs speelt hierbij niet echt een rol, ze moeten vooral handig en praktisch zijn. Vlug op de juiste pitch en beat gezet worden.

Comment

• stompinne
            • Apr 2005
            • 91

Originally posted by Drive inn tnt
            Luie dj = geen dj
            Is het de bedoeling van de DJ om daar achter zijn meubel, zijn kunstjes te tonen? Laten zien hoe goed hij is? Zichzelf in de "schijnwerper" te plaatsen? Om is het de bedoeling om met welke middelen of manieren dan ook de klanten, het publiek een goed gevoel te geven?

Welja, dan ben ik geen DJ, maar gewoon een luierik, mij om het even.

Heb jij een auto, een wasmachine, een automatische verwarming, ....?
            De mens is van nature gemakzuchtig, indien niet: leefden we nu nog in de oertijd.

Comment

• mac tecson
              • Feb 2006
              • 348

Originally posted by stompinne
              De prijs speelt hierbij niet echt een rol, ze moeten vooral handig en praktisch zijn. Vlug op de juiste pitch en beat gezet worden.
              Dus financieel behoren twee cdj1000MKIII's tot de mogelijkheden.
              Nou in dat geval weet ik wel goede: de Pioneer CMX-5000 kan dit

Comment

• jens
                • Aug 2004
                • 1066

hmmmm nou ik draai zelf al 10 jaar met cd spelers. ik heb toen de cdj-100 van pioneer uit kwam er meteen 2 aangeschaft en daar draai ik nu nog regelmatig feestjes mee. ik vind het gewoon leuk om je plaatjes aan elkaar te mixen en een beetje bezig te zijn achter je dj bar.

zelfde als een dj met platen draait dat vind ik gewoon leuk om naar te kijken , nou zie je dat niet zoveel meer op disco avonden maar een goede 70 jaren disco met een dj met platen vind ik wel compleet in de stijl....

tegenwoordig kom je veel mensen tegen met een computer, tuurlijk superhandig, maar om nou te zeggen van hiep hoi.....met dat soort spullen heb ik wel altijd een beetje het idee dat dat elke boerenl*l een avond ken draaien omdat het eigenlijk allemaal vanzelf gaat

je selecteerd 20 nrs in een lijst en spelen maar....straks heb het publiek nog een mic om de dj op te roepen voor een verzoekje, omdat ie niet meer te vinden is achter ze dj bar ....

maar ach, daar heeft ieder ze eigen ideen over.

terug naar je vraag

leuke cd spelers om wat mee te klooien:

ben wel fan van de pioneer cd spelers

heb met de

cdj-500
                cdj-100
                cdj-800
                cdj 1000

gewerkt en ze hebben me nog nooit echt in de steek gelaten

ben zelf ook nog benieuwt naar de cdj 200

denon heb ik wel mee gedraait aan het begin

de "denon 2000mk nog wat" volgens mij ....maar dat vond ik altijd maar irritante dingen omdat het doorspoelen me nooit zo beviel, duurde me veel te lang

zodoende ook nooit echt meer geintereseerd in denon

verder wel eens merken als dap en jb systems gehad op klus , maar jah dat blijft toch ver achter bij een goede denon of pioneer....

Comment

• stompinne
                  • Apr 2005
                  • 91

Tis misschien voer voor een andere discussie. Software DJ'en tov cd/vinyl.

Maar toch een voorbeeldje: apresskihuttoestanden en andere meezingers.
                  Veronderstel ik heb een playlist met bv 100 tracks. Nu plaats ik in deck 1 een lekkere beat. In deck 2 "loop" ik een meezingers-refrein op die beat. Ondertussen plaats ik in deck 3 de volgende track, die ik ook direct in on the fly zijn refrein in de loop en op dezelfde beat steek. Begin dan deze tracks, in en uit te faden. Dan direct weer volgende track het refrein in de loop op beat in deck 2. Over and over again, dit gaat over een minuut of zo per track.

Begrijp jullie nu waarom ik zoveel mogelijk geautomatiseerde CD-spelers wil?
                  Ik denk dat het moeilijk zal worden om Traktor te kloppen, maar kga toch proberen met cd-spelers.

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

Voor beat compere: gaat redelijk netjes op de Pioneer cdj200 is mijn ervaring.
                    Met pcdj op de dac3 controler heb ik wel eens gespeeld met de automix functie, niet echt mijn ding.

Het master tempo geeft op de pioneers een bij-effectje, eerst boeide mij dat niet zo...totdat ik me er aan begon te storen. Daarom nu dus pitchen zonder master-tempo aan.
                    Niet alles is dan te mixen, maar ach...kwestie van prioriteiten stellen!

Als ik jou was zou ik niet meer de overstap gaan maken naar cd spelers.
                    Naar mijn bescheiden mening zal je de komende vijf jaar een enorme verschuiving gaan zien naar mp3( of andere solid state) spelers.

Steeds meer vinyl dj's maken al de overstap naar cd....het wordt nog wel eens wat in de conservatieve dj hoek

Comment

• stompinne
                      • Apr 2005
                      • 91

Originally posted by ralph

Als ik jou was zou ik niet meer de overstap gaan maken naar cd spelers.
                      Naar mijn bescheiden mening zal je de komende vijf jaar een enorme verschuiving gaan zien naar mp3( of andere solid state) spelers.

Tja Ralph, zucht....ik wou dat ik je kon geloven....ik zou het wel willen....het gaat hem om de legaliteit, begrijp je. Het is nog steeds niet toegelaten met legale mp3, en ik zie niet veel verbetering in de nabije toekomst.
                      Steeds die avonden te moeten draaien en het onzekere gevoel hebben van:" zijn ze der of niet" (controle).

Comment

• mac tecson
                        • Feb 2006
                        • 348

Ik heb het geloof ik al meerdere malen gezegd, maar dan nog maar een keer.

De wet zegt op dit moment niets over mp3's die op internet zijn gekocht.
                        Voor de wet zijn Limewire/kazaa mp3's en gekochte mp3's hetzelfde, maar de mensen bij Buma/Stemra zijn natuurlijk ook niet gek en weten ook donders goed dat veel dj's tegenwoordig met mp3's draaien die op internet gekocht zijn. Dus maken ze er geen probleem van als je kunt aantonen dat je voor die muziek betaald hebt.
                        Je kunt het beste een (kopie van een) factuur van je muziek aankopen meenemen; dan kun je later nog de rest laten zien en weten zij dat je gewoon op een goede manier bezig bent.

Bovendien komt controle niet zo heel vaak voor. Het zijn net ambtenaren; werken van 9 tot 5 en als het over de avonduren gaat: "daar kunnen we niet aan beginnen."
                        Last edited by mac tecson; 05-09-06, 19:19.

Comment

• stompinne
                          • Apr 2005
                          • 91

Originally posted by mac tecson
                          Ik heb het geloof ik al meerdere malen gezegd, maar dan nog maar een keer.

De wet zegt op dit moment niets over mp3's die op internet zijn gekocht.
                          Voor de wet zijn Limewire/kazaa mp3's en gekochte mp3's hetzelfde, maar de mensen bij Buma/Stemra zijn natuurlijk ook niet gek en weten ook donders goed dat veel dj's tegenwoordig met mp3's draaien die op internet gekocht zijn. Dus maken ze er geen probleem van als je kunt aantonen dat je voor die muziek betaald hebt.
                          Je kunt het beste een (kopie van een) factuur van je muziek aankopen meenemen; dan kun je later nog de rest laten zien en weten zij dat je gewoon op een goede manier bezig bent.

Bovendien komt controle niet zo heel vaak voor. Het zijn net ambtenaren; werken van 9 tot 5 en als het over de avonduren gaat: "daar kunnen we niet aan beginnen."
                          Ken jij een legale downloadsite, waar je de aangekochte mp3's in publieke ruimtes op een commerciele manier mag gebruiken?

Comment

• mac tecson
                            • Feb 2006
                            • 348

Zoals ik al zei (goed lezen) zijn gekochte mp3's en zonder betaling gedownloade mp3's voor de wet nog steeds gelijk. Dwz dat het in de wet niet is toegestaan om ze af te spelen. Maar als je kunt aantonen dat je ervoor betaald hebt is het geen probleem.

Gekochte (legale dus) mp3's zouden eigenlijk onder dezelfde regeling moeten vallen als muziek die je op cd koopt.
                            De zaaleigenaar/uitbater betaalt aan bepaald bedrag aan Buma/Stemra en dan mag jij met je legale muziek draaien.

PS
                            Alle legale download sites zijn natuurlijk hetzelfde. Zoek maar een beetje met google dan kom je er vanzelf genoeg tegen

Comment

• stompinne
                              • Apr 2005
                              • 91

Originally posted by mac tecson
                              Zoek maar een beetje met google dan kom je er vanzelf genoeg tegen
                              Maar als je daar bij, die sites, de "kleine lettertjes" leest, staat overal bij: "private, non-commercial-use".

Comment

Working...