module met pianosamples

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xxxfpnxxx
    • Jun 2006
    • 92

module met pianosamples

hallo,

Ik weet dat dit nou niet echt het goede forum is om deze vraag te stellen maar ik doe het toch maar even. Ik ben opzoek naar een module met alleen maar pianogeluiden. Weet iemand hier een goed ding voor? Ik heb het een keer gezien maar ik ben vergeten hoe die heette.

Alvast bedankt,
    Floris Hoogenboom
  • showband
    • May 2001
    • 4516

alesis had een goedkope en goede.

Ik zou niet een normale module met pianogeluiden links laten liggen. Ze zijn tweedehands net zo duur, net zo groot. En je hoeft de rest van de 1,000,000 geluiden niet te gebruiken...

Een JV-serie roland met sessionkaart heeft een prachtige naturel piano. (jv1010 zit hij standaard in)
    S-series yamaha´s zijn zeer toetsenist en mixvriendelijk. Expressief en duidelijk.

Als je geen geld hebt en bruibaar iets zoekt. Er bestaan van korg oude P3 modules. Die mogen niet meer dan 30 euro kosten maar klinken net zo als een M1-piano. Voor live bruikbaar.
    lekker belangrijk!

Comment

• xxxfpnxxx
      • Jun 2006
      • 92

bedankt voor je reactie ik zal eens kijken. Ik heb ook nog een programma van native instruments gezien waarin ze alleen maar piano samples hebben. Nu is mijn vraag kan ik dit via midi aansluiten op mijn synth en is dit programma het geld (+500 euro) waard?
      Natuurlijk zijn alle andere ideeën ook welkom.

Floris Hoogenboom

Edit: ik bedenk met net dat het misschien wel handig is om erbij te zetten wat ik nu heb. Ik heb nu een mo8 synth van yamaha de pianosamples die hierin zitten zijn best goed alleen niet denderend. Ik zoek dus iets dat beter is dan deze samples.
      Last edited by xxxfpnxxx; 04-09-06, 12:48.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

voor live en betrouwbaar is een laptop mac/pc meenemen op het randje. Maar zolang je voor noodgevallen een piano in je toetsenbord hebt zitten die bij een crash gewoon via de volumeknop open kan kun je het risico nemen.

Op VST-plugin gebied heb je schitterende piano´s.

Bij onze zuiderburen zijn in de galaxy studio bijvoorbeeld een paar prachtige piano´s opgenomen voor plugingebruik. Bijvoorbeeld de Galaxy Steinway 5.1 van Best Service. Volledig surround zelfs.
        Kijk eens bij Best Service - sounds & more om wat te zien.
        lekker belangrijk!

Comment

• xxxfpnxxx
          • Jun 2006
          • 92

ok, dat zou ook nog een mogelijkheid zijn. Ik gebruik nu cubase met een paar vst plugins. Maar ik vind dit nou niet egt fijn werken om live oid te gebruiken. Bestaat er anders niet een soort vst player waarin je die vst instrumenten laad en dat je die dan kunt "besturen" met je synth? Ik zie dat dit een beetje onduidelijke uitleg is maar hopelijk kunnen jullie er iets mee.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Ja. Ook van steinberg. Het heet V-STACK.
            Dat is een schil om vst plugins te gebruiken zonder sequencer.

Let op dat "gesynchroniseerde" virtuele muzikantenprogramma´s zoals groove agent niet stand alone zonder sequencer kunnen!

Ook zijn sommige sample boxes bedoeld om binnen een sampleplayer te gebruiken. Zo kun je veel samplecollecties alleen formatted voor gigastudio krijgen.

De nieuwere vst samplecollecties hebben wel vaak een kontakt-player o.i.d. als schil. Mijn "studio-orkest" is een strijkerscollectie die een dedicated halion-player eromheen heeft.
            (kontact en halion zijn gekende virtuele vst samplers)
            lekker belangrijk!

Comment

Working...