Welke mic ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ikke1234
    • Aug 2005
    • 125

Welke mic ?

welke micros moet ik juist gebruiken ?
    bvb om gitaar op dte vangen ... welke is de meest gebruikte mic daarvoor ?

omdat ik een technische fiche moet maken voor een bandje zou ik dit graag weten
    kheb de volgende mics al voorlopig geselecteerd

VOCALS .................. Shure SM58
    GUITAR.....................Sennheiser e606 (die zou ik zeker nog veranderen...)
    BASS .......................DI BOX
    KICK..........................AKG D112
    SNARE ......................Shure SM 57
    TOMS.........................AKG C 418
    OVERHEADS..............Condenser ( zet ik hier best een specifiek model of gewoon algemeen 'condenser' ? )

thanx
    mvg

niek
    IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
    KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

Wat dan wel belangrijk is, wat voor bandje is het ( allround/top40/rock/wees creafief )? Mic keus hing bij mij erg af van de bandjes die ikzelf doe, zodat ik mijn klank daarvoor min of meer kon optimaliseren..

En waarom de bas via een DI-box te doen en de elektrisch niet?
    lala..

Comment

• ikke1234
      • Aug 2005
      • 125

Originally posted by GoTMoRe
      Wat dan wel belangrijk is, wat voor bandje is het ( allround/top40/rock/wees creafief )? Mic keus hing bij mij erg af van de bandjes die ikzelf doe, zodat ik mijn klank daarvoor min of meer kon optimaliseren..

En waarom de bas via een DI-box te doen en de elektrisch niet?
      wordt de bass dan niet meeste met een di gedaan ?

de eerste groep: is een metal(core) band
      de tweede groep: is een rock band

greetz
      IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
      KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

Comment

• GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

Originally posted by ikke1234

de eerste groep: is een metal(core) band
        de tweede groep: is een rock band

greetz
        Kijk daar kunnen we al wat meer mee ( <-- ownage smilie )

VOCALS .................. AKG D3700
        GUITAR.....................DI BOX
        BASS .......................DI BOX
        KICK..........................AKG D112/Shure BETA-52
        TOMS.........................Shure SM57
        OVERHEADS..............Shure sm58
        Lijstje even naar eigen wijsheid ingevult, doe zelf met dezelfde set ook zelfde soort bandjes ( Rock/Metal/Punk/Modernrock )

En nu de vele waarom-en:
        AKG D-3700
        Veegt kwa klank de vloer aan met een SM58, klinkt vriendelijker, frisser en vooral beter! Zal alleen wel geen stage diving overleven..

Ik gebruik zelf meestal een DI boxje voor beide gitaren, geen gekloot met mic's en al helemaal niet met plaatsing ervan ed.. Soms gaat er nog wel eens een SM57 voor, wil prima! Een D3700 gaat bij langerna niet zo laag als een SM57, en kan ook niet zoveel SPL hebben als een SM57. ( vandaar dus dus SM57 )

De Kick verschilt een beetje, de AKG D-112 heeft een heerlijke krachtige kick! Een vreselijke atack en kan veel hebben! Ik heb alleen niet het idee dat hij echt diep gaat.. En dat heb ik met een BETA52 wel weer.. ( Maar die vindt ik weer niet zo warm klinken.. )

SM57 op kick/snare klinkt gewoon goed, geen softe sound, maar gewoon zoals je hem wil met echt stevige rock/metal/punk/enz..

Overheadjes neem je pas mee met de echt grotere zaaltjes, meestal vangen de snare/tom ze wel een beetje op omdat ze al zo absurd hard gaan..Maar bij een behoorlijk zaaltje ( +100man ) doe ik er een SM58 bij, Voornamelijk omdat je een SM57 redelijk goed moet richten tot de bron en een SM58 wat minder kritisch is met waar het geluid wegkomt.. ( daarom heb ik aan ééntje ook genoeg om beide op te vangen, enkel op goede hoogte zetten )
        Waarom geen condensator? ik heb geen flauw idee.. Ik zit er wel over te peinzen om een setje AKG C1000 aan te schaffen, maybe dan s gaan zitten testen..

Hopelijk heb je hier wat aan
        Last edited by GoTMoRe; 02-09-06, 23:22.
        lala..

Comment

• Mike Manders
          • Aug 2006
          • 341

tip: neem voor vocalen gewoon een SM58, en voor de overheads AKG C3000's

Comment

• Funkmaster
            • Dec 2004
            • 204

Ben nu ongeveer een uurtje thuis van een festivalletje in Geraardsbergen waar ik prikker was. Even mijn blaadjes bovengehaald en de priklijst ingetypt voor je...
            Staat in het bijgevoegde word documentje. Zoals je ziet zijn er bij sommige instrumenten wat verschillende mogelijkheden naargelang de voorkeur van de FOH. Hopelijk ben je hier iets mee.
            It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

Voor Vocals gebruik ik ook wel eens een Sennheiser MD425 (schakelaar wel vergrendelen).
              Heeft meer body dan een Beta58 en is minder gevoelig voor feedback.
              Nadeel: is meer handgevoeliger dan een Beta58

Een kennis heeft ooit een vergelijkje gedaan met een MD425 en een KMS105. Voor monitor moest er met de KMS meer gedaan worden dan met de MD425.
              Ook in de zaal dezelfde resultaten.

Voor toms gebruik ik de AKG D440 en voor floor de AKG D550.
              Kan meer (druk) hebben dan de sennheiser varianten en heeft een zelfde soort klem.

Comment

• ikke1234
                • Aug 2005
                • 125

ik heb het nu eens bekeken, want we hebben ook onze eigen PA , dus ik heb gekeken wat WIJ hebben

VOCALS .................. Shure SM58 x2
                GUITAR.....................Sennheiser e606 x2
                BASS .......................behringer mic wet niet welke maar soon DI Box
                KICK..........................AKG D112
                TOMS.........................Sennheiser e604 x2
                OVERHEADS..............Neumann KM 184 MT (opvolger KM84) x2

wat zouden jullie HIER nu aan veranderen ... want we hebben nog maar een micro, dus er moet nog een tweede gitaarmicro komen ... mss voorstellen ?

thx
                greetz niek

Comment

Working...