Aanschaf horeca set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj bobo
    • May 2003
    • 155

Aanschaf horeca set

[FONT=Times New Roman]Beste mede forumleden[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Samen met een horecacollega, die binnenkort zijn eigen zaak gaat openen, ben ik opzoek naar een nieuw geluidssysteem. De horecagelegenheid die waarschijnlijk op 1 januari overgedragen, bestaat uit twee verschillende ruimtes, namelijk een feestzaal en een café.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Als mp3 computer wordt waarschijnlijk de SuperMaxXMusic Plus TS-1000 van musictools aangeschaft.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Verder komen er nog 2 standaard cd spelers van Philips oid.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Qua mengpaneel zat ik te denken aan een Dateq Onyx. Deze degelijke mixer is geschikt om twee verschillende zones aan te sturen, heeft een goede geluidskwaliteit, en is vrij robuust.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Als randapparatuur zal ook nog het een en ander moeten worden aangeschaft. Er moet in ieder geval een limiter komen, en wellicht nog wat meer. Ik heb niet veel ervaring met limiters, processors ed. dus ik heb ook geen idee wat handig is. Misschien het dbx driverrack. Dit apparaat is erg compleet en ik hoor veel lovende reacties over dit apparaat???[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Qua speakers en versterkers zijn we er ook nog niet echt uit. Het totaalbudget is ongeveer 10.000 euro exclusief de muziekcomputer. Er blijft dus nog ongeveer 8000 euro over voor speakers en versterkers. Het idee is om totaal 8 fullrange luidsprekers aan te schaffen, en in elke ruimte in elke hoek er een op te hangen. (De ruimtes zijn 125m² en 175m²) Hierbij zullen dan waarschijnlijk twee versterkers worden aangeschaft. Belangrijk is dat de installatie een mooi zuiver geluid geeft, zowel bij lage als hoge volumes. We hebben uitgebreid naar AD gekeken, maar AD is eigenlijk iets te duur. Nu zijn we opzoek naar alternatieven. Heeft iemand suggesties? Misschien dynacord d-lite, of EV zx, mackie?? [/FONT]

[FONT=Times New Roman]Wie kan mij advies geven??[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Alvast bedankt[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Mvg Bob[/FONT]
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

EV heeft leuke systemen speciaal voor horica. Zie:

Installatie Sound, Luidsprekers - RJshop.nl

Zou ik zeker eens naar gaan kijken.
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• dj bobo
      • May 2003
      • 155

De evid serie klinkt erg goed, maar zal op deze locatie qua volume tekort komen. Met carnaval en prive feesten, dient het een stuk harder te kunnen gaan dan de evid serie. Maar bedankt voor de reactie
      Om een indicatie te geven, we hebben oa. naar de ad-12 gekeken, maar deze valt net buiten het budget.
      De Zx 4 zou op deze locatie waarschijnlijk ook goed presteren, maar zit eigenlijk weer wat te ruim in het budget... Ik zoek dus iets dat hier ongeveer tussenin zit...

Comment

• mac tecson
        • Feb 2006
        • 348

Wat is zou doen is in bij zalen een aantal topjes (a la EV SX200) ophangen en voorin twee deftige subjes neerleggen. Tijdens gelegenheden met een laag volume (zoals toespraken en bij achtergrond muziek) gebruik je dan alleen die topjes en als het wat harder moet prik je de subs erbij.

Je moet het ophangen wel oppassen met faseverschillen doordat de ene speaker verder weg staat dan de ander en ze allemaal naar het midden richten. Dit zal vooral hoorbaar zijn als het volume wat hoger is.
        Wat je zou kunnen doen is alles dezelfde kant op te laten spelen. Dus twee topjes voorin en twee halverwege (eventueel in delay; hangt een beetje af van de grote van de zaal)

Comment

• DJ nn
          • Jun 2006
          • 489

bose heeft toch ook leuke speakertjes die je veel in horeca-zaken hangen
          er zijn er veel verschillende in ...

mss dat iemand hier ook meer info over kan geven ?

grtzz DJ nn
          ... the sound of silence...

Comment

• dj bobo
            • May 2003
            • 155

Vandaag ben ik bij met een kennis de EV zx 4 gaan beluisteren. Deze stonden op een EV CP2200. Opzich klonk het goed, alleen op een laag volume miste ik iets in het geluid. De zang van verschillende nummers klonk wat onduidelijk. Is dit op te lossen door een andere versterker of is dit wel typerend voor deze luidspreker?

Comment

• Drive inn tnt
              • Sep 2003
              • 1082

Wat dacht je van een paar EV RX toppen?
              Misschien kan je ook nog even naar Turbosound kijken, hebben ook een hoop leuke kasten voor horeca toepassingen.
              Zelf vind ik voor een grote horeca zaak, bardancing 15" toppen het lekkerst klinken.
              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• 4uss
                • Aug 2005
                • 578

Van HK is er ook een Install-serie (voor vaste lokaties dus). Deze serie ken ik zelf niet, maar ik ben wel heel tevreden over de HK Elias PX. Misschien iets om ook eens naar te kijken (wat vinden anderen er van?)

Comment

• Speakertje
                  • Mar 2005
                  • 462

Originally posted by dj bobo
                  Vandaag ben ik bij met een kennis de EV zx 4 gaan beluisteren. Deze stonden op een EV CP2200. Opzich klonk het goed, alleen op een laag volume miste ik iets in het geluid. De zang van verschillende nummers klonk wat onduidelijk. Is dit op te lossen door een andere versterker of is dit wel typerend voor deze luidspreker?
                  Daar heb je met de EV zx1 geen last van Is de zx1 install versie niks dan ondersteund met een paar Sb122? Komt voor het formaat een aardige bak geluid uit!!
                  M.v.g. Sander
                  Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                  Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• revolution
                    • Mar 2006
                    • 45

hee,

Ik heb misschien ook wel een leuke speaker die volgens mij wel geschikt is, ik weet alleen niet wat voor versterker het beste is om ervoor te gebruiken. Het is de Cerwin Vega PSX 153 .

Ik heb ze een keer gehoord en ik vind ze echt goed klinken, ik had dat echt niet verwacht! en ik denk ook dat ze iets goedkoper zijn dan die andere.
                    Greatz Revolution!!!!!

Comment

• djlaakie
                      • Sep 2004
                      • 130

Hallo,

Ik heb je even een bericht gestuurd met wat meer informatie. Misschien kan je die informatie wel gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Remon

Comment

• Drive inn tnt
                        • Sep 2003
                        • 1082

Originally posted by revolution
                        hee,

Ik heb misschien ook wel een leuke speaker die volgens mij wel geschikt is, ik weet alleen niet wat voor versterker het beste is om ervoor te gebruiken. Het is de Cerwin Vega PSX 153 .

Ik heb ze een keer gehoord en ik vind ze echt goed klinken, ik had dat echt niet verwacht! en ik denk ook dat ze iets goedkoper zijn dan die andere.
                        Met het budget dat meneer aangeeft heb je echt wel wat leukers. Je wil toch liever een echt merk in je zaak hangen meestal.
                        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

Working...