LM 400 - 1 kanaal met blijvende stroom

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WinterS
    • Jun 2006
    • 102

LM 400 - 1 kanaal met blijvende stroom

Hallo allemaal

zoals de titel al veel verteld heb ik een LM-400 controller voor mijn pars en jullie zien mij al komen, er scheelt wat mee...

Er is namelijk 1 kannaal (bij mij het 4de) dat constant stroom blijft geven. Dit met het gevolg dat 1 PAR continu blijft branden en dus niet meer 'pinkt' op het ritme van de muziek.
    Het rare is nu dat als de controller is aangesloten op het net, maar toch afstaat (dus schakelaar op OFF), deze lamp nog steeds blijft branden.

Is dit een gekende fabricage fout? Want ik heb nog zeker 2 andere LM-400 controllers gezien met hetzelfde probleem...

Eens binnendoen voor nazicht? Of kan ik zelf één en ander controleren en desnoods herstellen? Want eerlijk gezegt steek ik liever niet teveel geld meer in dit (en met alle respect) oude bakje.
    "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

denk

Ik denk dat er een triac in zit die is gesprongen.
    of de optocoupler die m aanstuurt defect is.
    veel geld zit daar niet in is zo te verhelpen.

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Aan de andere kant...voor wie niet weet wat de storing veroorzaakt is het oplossen van dat probleem nog een hele kwestie!

FF binnendoen bij je dealer, zal geen vermogen gaan kosten.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• WinterS
        • Jun 2006
        • 102

zal hem komende dagen eens laten nazien dan...
        "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

95% triac, 5% optocoupler...
          Wel opletten dat je voor de triac een neemt met een geisoleerde behuizing want anders gaat je verliesstroom eruit (koelvin triac gemonteerd op geaarde metaalplaat) en riskeer je levensgevaarlijke toestanden.
          Originele is een BTA16/600B dacht ik; vervang ik meestal door een BTA16/700B (nog net iets hogere spanning voor freaks die trafo's willen dimmen).
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...