Mpa F.E.L.I.X 15/3'' vs. Dap K-115

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Judas
    • Aug 2006
    • 51

Mpa F.E.L.I.X 15/3'' vs. Dap K-115

hallo ik wil met groep nieuwe boxen kopen maar kan niet kiezen tusse 2 speakers

De Mpa F.E.L.I.X 15/3'' (mivoc)

Model MPA F.E.L.I.X. 15/3
    Principe 3-weg
    Vermogen (sinus/muziek) 300/750 W
    Impedantie 8 Ω
    Geluidsniveau 97 db
    Frequentiebereik 40 - 20.000 Hz
    Afm. (bxhxd) (480 + 404) x 730 x 430 mm
    Gewicht 30 kg

De professionele audioline van Mivoc plaatst met deze beide modellen nieuwe accentenin de DJ- en PA-luidsprekertechniek. Er is niet alleen veel aandacht besteed aan de ontwikkeling maar ook in de keuze van materialen. Daarom hebben deze boxen geen goedkope piëzo-tweeter, maar een echte dynamische 1" driver-hoorn. Stevige metalen hoekversterkingen, een robuuste, trapeziumvormige behuizing met stabiele handgrepen en een aansluitterminal met Speakon-aansluitingen laten herkennen, dat niet op kwaliteit is bespaard. De sterke tapijtbekleding van de oppervlakken en het professionele schuimrubber front zorgen ervoor dat de behuizing ook na jaren van intensief gebruik er nog als nieuw uitziet.

Of de Dap K-115 [LIST][*]15" 2-way fullrange[*]1x15" LF driver, 1x1" HF compression driver[*]Frequency resp. 45Hz-20kHz[*]SPL (1W/1M) 102dB 1w/1m[*]Power Handling 400W/rms 800W/peak[*]Nom. impedance 8Ω[*]Diversity (HxV) 74º x 60º[*]Crossover freq. 1.700Hz[*]HxWxD (mm) 685x445x350[*]Weight (Kg) 23[*]Aansluiting: Speakon[/LIST]
    Wat zeggen jullie ervan?
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

als ik kijk naar het merk is voor mij DAP de bekendste dus als ik daar op af moet gaan zou ik voor DAP gaan !

Klank is van DAP op zich OK zeker voor het geld die andere kast ken ik niet maar moet je wel zeggen dat het totaal 2 verschillende speakers zijn omdat je een 2-weg niet met een 3-weg kunt vergelijken.

Uit derze optie zou ik voor een 3-weg systeem kiezen ( klinkt iets meer gedetaileerder als eens 2-weg systeem.

Je kunt ook naar JB Systems gaan kijken ( VIBE15 ) of naar een betere kwaliteit speaker Master EL15

Dan zou ik voor Master gaan.

Comment

• Judas
      • Aug 2006
      • 51

Ik wil er graag 400 euro voor uitgeven meer niet jaa 25 erover is ook niet erg.
      maar mij beviel de drieweg ook wel
      dakjewel

Comment

• Judas
        • Aug 2006
        • 51

reageert er nog iemand

Comment

• sound-impulz
          • Mar 2006
          • 16

Ik zou voor de k-115's gaan, ten eerste zal die MPA waarschijnlijk duurder zijn... en ten tweede gaat de k-115 harder gezien de specs alleen moet je bij de k-115 de x-over freq de hoge tonen iets minder ver in het frequentiebereik laten weergeven... omdat de x-over freq niet helemaal klopt
          Sound-Impulz, Licht en Geluid

Comment

• Judas
            • Aug 2006
            • 51

Originally posted by sound-impulz
            Ik zou voor de k-115's gaan, ten eerste zal die MPA waarschijnlijk duurder zijn... en ten tweede gaat de k-115 harder gezien de specs alleen moet je bij de k-115 de x-over freq de hoge tonen iets minder ver in het frequentiebereik laten weergeven... omdat de x-over freq niet helemaal klopt
            Hoe kan je dat doen en hoebedoel je hoger zetten de freq van 1700 naar 2000 hertz maken ofzo.

en we hebben met de groep Dap palladium 1200 past deze versterker er goed op..

En de mivoc kosten 199 euro de stuk dus ik weet niet en de Dap kan ik aan krijgen voor 185 euro de stuk.

Mvg Joris
            Last edited by Judas; 16-08-06, 15:09.

Comment

• Dr. Edie
              • May 2003
              • 671

De HT drivers van de Dap's zijn iig beter, die andere hebben zo'n goedkope/kleine visaton driver welke ook in de Dap RW15's zitten, en dat stelt niet veel voor.. Maarja, toch zou ik even lekker gaan luisteren als het kan..
              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• DJ_MERiNOS
                • Dec 2005
                • 12

Vibe 15 wat ze hier boven vermelden vind ik ook zeer goed.

wij hebben er zelf 2 van en ben er zeer tevreden over.

ben ze ook al eens op een grote fuif tegen gekomen daar hingen er zo'n 8tal en het klonk goed.
                DJ MERiNOS

Comment

• Banned
                  Banned
                  • Dec 2003
                  • 951

VIBE is zeker een goede serie bij ons in de stad is er een discotheek die heeft 8 stuks vibe 12 hangen en dat klinkt als een dijk ( icm 4 glijbanen 15" en 4X PS10 van Master )

Comment

• Judas
                    • Aug 2006
                    • 51

jaa maar ik wil eigelijk aleen iets weten over deze twee MPA of DAp welke jullie het best lijkt en ik kan ze niet beluisteren moet ze nieuw kopen
                    maar hoe werkt het met die scheidings filter dan van de k-115 want dat zal wel handig zijn

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

Als je zekerzijn wilt zou ik de K115 nemen, ook als je later baskastjes eronder wilt hebben.. Over het scheidingsfilter mag je me even mailen, maar dat hoeft niet persé veranderd te worden hoor, tis niet dat het ruk klinkt als je hem koopt en orgineel laat..
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Judas, mag ik jou aanraden om even door te sparen voor de vibes 12 of 15
                        Dit zijn echt goede kastjes voor hun prijs !
                        Slaap er nog eens een nachtje over en laat die conrad kastjes voor wat ze zijn .
                        Ome sis heeft ze allebei beluisterd en in die prijsklasse kan je bijna niks beter vinden
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Judas
                          • Aug 2006
                          • 51

ik enk tog dat ik voor de DAP k-115 ga kiezen want het merk MPA (mivoc) komt me nie bekend voor en kan er niks van info aan zoeke dus ik vertrouw het nie
                          aleen wete iemand of de tweeter zogenaamt dd-1 van de k-115 iets is want we hebben altijd probleme gehad met tweeters en dat wil ik nou zo min mogelijk hebben .

wat vinde jullie van de tweeter

Freq. Range: 1800-20KHz
                          Impedance: 8Ohm
                          Music Power: 250W
                          Power rating: 150W
                          SPL (1W/1m): 106dB
                          Dimensions: 110x74mm
                          Mounting depth: 59mm
                          Weight: 1,45 Kg

of zit er een beveiliging op want dat is handig
                          Last edited by Judas; 20-08-06, 16:23.

Comment

• Dr. Edie
                            • May 2003
                            • 671

De driver van de K115 ziet toch wel wat anders uit.. Die foto die jij zien laat komt niet uit de K serie van Dap, ik geloof de RW serie óf/en de uitverkochte PR serie. Als jij niet absurt met die kastjes omgaat, en vooral niet de versterker laat lopen clippen zal je lang plezier hebben d'r van.. De K112/115 hebben nu een PTC weerstandje ter beveiliging (zelf nog niet in werking gekregen ).. Die zou je HT driver uitschakelen moeten bij een te hoge belasting.
                            Last edited by Dr. Edie; 20-08-06, 16:36.
                            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Judas
                              • Aug 2006
                              • 51

oke dankje
                              ik weet niet precies wat clippen is maar wij hebben volgens mij al ooit mee gemaakt we zette de versterker heel snel volop aan (volume) met muziek eronder en toen stond er protect of clip kan dat kloppen .

Comment

Working...