Bijpassende subs mackie c300z

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xxxfpnxxx
    • Jun 2006
    • 92

Bijpassende subs mackie c300z

Hallo,

Ik heb hier twee mackie c300z boxen staan nu ben ik opzoek naar bijpassende subs. Op de mackie site heb ik geen passive subs gevonden die echt bij deze boxen horen. Welke subs kan ik er nu het beste onderzetten? Mijn budget is niet heel groot ongeveer 600 euro per sub.
    En nog een vraagje erbij welke versterker kan ik beter nemen, de crest cpx 2600 of een peavey pv2600. Ik hoor dat ze eigenlijk hetzelfde zijn alleen levert die peavey meer vermogen en die crest schijnt snel in de clip te gaan.

Alvast bedankt,
    Floris Hoogenboom
  • xxxfpnxxx
    • Jun 2006
    • 92

is dat dat miss iets?

Comment

• xxxfpnxxx
      • Jun 2006
      • 92

weet nou echt niemand of dat beetje past?? of een beter alternatief?

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Als je haast hebt met het antwoord...ga je naar een winkel.
        Wanneer mensen hun ervaringen met je willen delen, dan leunen ze echt wel op de "reageer" knop.

Ben ( en ik weet dat ik niet de enige ben) ook op zoek naar ervaringen vanb mensen met een subje onder DAP k112's...

Schijnt ook niet makkelijk te zijn om daar een baskistje voor te vinden

Comment

• xxxfpnxxx
          • Jun 2006
          • 92

nou ja iig nog iemand die reageerd

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Originally posted by ralph
            Als je haast hebt met het antwoord...ga je naar een winkel.
            Wanneer mensen hun ervaringen met je willen delen, dan leunen ze echt wel op de "reageer" knop.

Ben ( en ik weet dat ik niet de enige ben) ook op zoek naar ervaringen vanb mensen met een subje onder DAP k112's...

Schijnt ook niet makkelijk te zijn om daar een baskistje voor te vinden
            Zeker als je weet dat dit kastje moet verbouwd worden !
            Lekker zeg : kastje kopen , nieuwe filter erin - of aanpassen, bedrading aanpassen enz...
            super
            sisje
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

is wel een leuk subje

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Kijk, dat mag ik wel zo'n cynische posting Je hebt er geen reet aan, maar zorgt wel weer voor een glimlach
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

sja, men neme een sub...

Comment

• Speakertje
                    • Mar 2005
                    • 462

Misschien eens kijken naar de SB122 van Electro Voice? Zit kwa prijs in de buurt van de Mackie, €349,- incl.
                    M.v.g. Sander
                    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• xxxfpnxxx
                      • Jun 2006
                      • 92

zou dit anders niet iets zijn: http://www.electrovoice.com/products/139.html
                      Last edited by xxxfpnxxx; 15-08-06, 21:35.

Comment

• Rademakers
                        • Jul 2003
                        • 1281

De SB122 lijkt me niet de beste keuze. Om laag te produceren wil je in feite zo veel mogelijk lucht verplaatsen en gezien de gevoeligheid van de SB122 verplaatst deze niet al te veel. Een (enkele) 15" of 18" sub is dan al beter op zijn plaats.

Voor (minder als) 600 euro heb je overigens een uitstekende 15" of 18" zelfbouwsub. Kant en klaar gekocht zal de kwaliteit en/of kwantiteit van een 15" of 18" sub in dezelfde prijsklasse al snel een stapje terug zijn t.o.v. een goede zelfbouwsub. Maar kant en klaar is natuurlijk wel zo makkelijk.

Ik heb meerdere feestjes met (naar ik meen) 2 x C300z aangevuld met een 18" zelfbouwsubje (18sound 18LW1400). Met minder dan 650 Wrms op de sub was de verhouding tussen sub en top in balans. Een dergelijke sub lijkt me dan ook zeer geschikt voor de K112 (@Ralph).

Edit- Die 18" EV sub is al een grote stap vooruit.

Mvg Johan
                        Last edited by Rademakers; 15-08-06, 22:07.

Comment

• xxxfpnxxx
                          • Jun 2006
                          • 92

zelfbouw lijkt me niet egt een optie, ik ben opzich wel handig maar ik ben wel zelfbouwer van het niveau ik neem 6 planken zet ze tegen elkaar zaag een gat en box erin (weet dat dit heel lomp is). maar voor 600 euro moet je toch wel redelijke sub kunnen krijgen, die tops zijn ook geen topkwaliteit maar klinken voor mij goed genoeg.

Comment

• HR Soundproductions
                            • Oct 2005
                            • 650

Wil je het bij kunststof houden of mogen het ook andere kasten zijn? Moet het compact zijn, of is bijv. een 18 inch hoorngeladen kast geen probleem voor vervoer? Welke criteria hanteer je hiervoor.

Er is nl.best veel te koop in het semi-prof segment en de prijzen vallen best mee. Wanneer je het niet bezwaarlijk vind om tweedehands te kopen kun je er heel veel onder zetten. Als je een persoonlijke voorkeur hebt voor een sub, spreek hem dan uit. Veel forumleden kunnen je dan gericht advies geven.

Ikzelf heb ze gebruikt met een set SWA1501 en vindt dit lekker klinken. Eq-en is wel nodig voor de top om het maximale er uit te halen en om de sub bij te houden.

Comment

• xxxfpnxxx
                              • Jun 2006
                              • 92

De grote maakt helemaal niets uit, plastic of hout maakt ook niet uit. Wil wel het liefst nieuw kopen. Zelf heb ik ook niet echt een voorkeur voor een bepaalde sub.

Comment

Working...