Draai software (DJ / Mix)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

kunnen ze overigens niet een optie proggen, in het forum, dat wanneer een groot bestaand topic over een onderwerp al bestaat, je deze niet meer kunt toevoegen?
    jahoor, die functie zit er reeds in, heet de zoekfunctie en wanneer je een onderwerp aanmaakt wordt je vriendeljik verzocht eerst te hebben gezocht.
    Bemerk je dat iemand niet zo goed heeft gezocht, vriendelijk verzoek om hem/haar dan even op het reeds lopende onderwerp te attenderen.

en we gaan weer verder on topic
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• ljkev
      • Nov 2005
      • 27

Ik zelf werk met virtual dj handig programmatje. Ik raad je aan van eerst de demoversie eens te downloaden kan je 30 dagen gebruiken en laat dan eens weten wat je er zelf van vind

Comment

• webgek
        • Aug 2006
        • 4

software dj

Hoi allemaal

Ik heb mp3 tunes v2 geinstalleerd en het is een groot suc6 kwa kwaliteit.

bedankt voor de tips.

Gr webgek

Comment

• masterblaster

Iemand al ervaring met de timecoded LP van virtual dj???

wil dus zeggen je legt een plaatje op je draaier en prikt hem in de mic-input in je computer en je kan scratchen en doen wat je wil en de software(hoort dit) fout loos over te nemen.

iemand hier bekend mee???

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Dat niet, heb wel al veel DJ's langs zien komen met Stanton FinalScratch. Kan niet anders zeggen dan dat het super werkt (alhoewel de nieuwste update van Traktor al eens bij een resident voor de nodige softwarefouten heeft gezorgt).

Comment

• mac tecson
              • Feb 2006
              • 348

Virtual DJ is een redelijk programma, maar het werkt absoluut niet perfect. Als je daadwerkelijk veel geld gaat uitgeven aan Fs, Serato (van Rane) of een vergelijkbaar systeem kun je beter ook goede software aanschaffen.
              Traktor en Ableton zijn op dit moment wel de marktleiders als het gaat om goede (en dus ook dure) software.
              Als je goed koper wilt werken kun je het pakket zelf samenstellen.
              Dan neem bijvoorbeeld een Maya 44 usb als geluidskaart, twee pre-amps en twee tijdcode platen. Als software kun je dan voor DjDecks kiezen.
              Ik heb DjDecks een tijdje gebruikt en ik was er zeer tevreden over.
              Scratchen is net als bij Virtual Dj niet optimaal; de programma's zijn gewoon te langzaam hiervoor en heeft niet voldoende capaciteit om de bewegingen snel te kunnen verwerken.

@ Jurjen: Wat hij bedoelt is feitelijk het zelfde als FS ed.
              Dat kastje van FS is eigenlijk niet meer dan een externe geluidskaart met 2 line uitgangen en 2 line ingangen. Om met draaitafels te werken zitten er ook al pre-amps in dat kastje (gewoon zoals ook in een standaard dj-mixer zitten op de phono ingangen)
              Wat hij hier doet is eigenlijk hetzelfde; alleen dan met 1 kanaal
              Last edited by mac tecson; 26-08-06, 10:27.

Comment

• DJ nn
                • Jun 2006
                • 489

alcatech (BPM-makers) hebben dit ook: digiscratch
                ik heb hier echter geen ervaring mee ...
                maar is dus ook zoiets met een kastje, je TT's erin en de uitgang naar je mixer en je hebt muziek (je weet toch wat ik bedoel hé)

over kwaliteit enzo weet ik het allemaal niet, maar ik weet wel dat het ook duur is ... (BPM nodig, digiscratch nodig, timecode LP's en/of CD's, die geluidskaart (dat kastje))
                ik weet wel dat je als je terug gewone LP erop legt dat je dan niet moet verprikken ofzo ...

grtzz DJ nn
                ... the sound of silence...

Comment

• mac tecson
                  • Feb 2006
                  • 348

ja dat laatste klopt; als het systeem de plaat niet al tijdcode herkent geeft ie gewoon door wat op de plaat staat, de muziek dus .
                  In het begin was Stanton de enige; nieuw komen er steeds meer

Comment

Working...