Skytec tec070 als zanginstallatie?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • page
    • Jan 2006
    • 8

Skytec tec070 als zanginstallatie?

vraagje:
    Is het mogelijk om de karaokeset skytec tec070 te gebruiken als zanginstallatie? Hoe is de kwaliteit van het geluid? Ik ben niet op zoek naar een karaokeset, maar naar een zanginstallatie. Nu kan ik deze voor weinig aanschaffen, maar vraag me af of deze voor dit doel te gebruiken is en wat er evt. dan nog bij moet. Of dat ik beter naar iets anders kan kijken. Ik heb het nodig voor de zangversterking in een jazzbandje i kleine bezetting.
    Alvast bedankt, groetjes page
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Tsja, wat zijn je eisen en wensen, dat is de grote vraag...

Sowieso is Skytronic al een merk wat niet bepaald bekend staat om goede prestaties. Verwacht ook geen mooi klank uit dit kastje. Daarnaast is 70 Watt niet veel vermogen. Schattig voor op de WC of in je slaapkamer, maar veel grotere ruimten kun je niet fatsoenlijk van geluid hiermee voorzien. Zeker als je met je jazzbandje een serieus karakter neer wilt zetten, kun je beter naar iets anders kijken.

Eerst een andere vraag: zalen van welke afmetingen willen jullie gaan bespelen? Dit is erg bepalend voor wat voor setje dan wèl in aanmerking komt.

Comment

• page
      • Jan 2006
      • 8

Hoi, bedankt voor je antwoord.
      Daar was ik al bang voor, geen goed idee dus. Ja het is wel serieus bedoeld, dat ik geen verstand van de apparatuur heb is wel duidelijk, lol. Het is de bedoeling dat we in kroegen zullen spelen, ook hebben we connecties met een restaurant. Voorlopig gebruik ik apparatuur in een oefenruimte van een muziekschool, maar binnenkort zullen we waarschijnlijk ergens anders moeten repeteren, dus heb ik eigen apparatuur nodig. En voor optredens heb ik natuurlijk sowiezo eigen materiaal nodig. Eerder is me een Sound Projects X-Act aangeraden en dan met een Soundcraft Spirit mixer erbij. Dan moet ik echter nog even doorsparen. Je ziet natuurlijk wel wat 2de hands op internet, maar ik heb er te weinig verstand van om te kunnen bepalen of de kwaliteit goed is.
      groetjes, page

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Originally posted by page
        Eerder is me een Sound Projects X-Act aangeraden en dan met een Soundcraft Spirit mixer erbij. Dan moet ik echter nog even doorsparen. Je ziet natuurlijk wel wat 2de hands op internet, maar ik heb er te weinig verstand van om te kunnen bepalen of de kwaliteit goed is.
        groetjes, page
        De X-Act kastjes zijn geweldig in gebruik! Hebben uit zichzelf een prachtig geluid (zeker voor inzet bij vocalen) en hoeven dus niet zo nodig een extra EQ ervoor. Ze zijn inderdaad wel stevig aan de prijs.

Een andere optie is een actief mixertje te kopen (dus met ingebouwde versterker) en 2 losse speakers op statief. Een leuk instapmodel is de Electro Voice ZX1 als luidspreker, combineer dit met bijv. een Yamaha EMX512SC en je hebt een complete set voor een kleine kroeg.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by page
          ... dus heb ik eigen apparatuur nodig. En voor optredens heb ik natuurlijk sowiezo eigen materiaal nodig......
          wel s van huren gehoord???

Comment

• Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

Originally posted by MacGyverSounds
            wel s van huren gehoord???
            Ik denk dat het zelfaanschaffen van een (budget) set voor de TS voordeliger zijn zal na een klein aantal klusjes. Ook leuk de Dap K112 met een Palladium 500/600.. Zo'n 450 Euro... Met kabels e.d. zeg maar 500.
            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• page
              • Jan 2006
              • 8

Hoi,
              bedankt voor jullie reacties. Ik zal 'ns op zoek gaan naar genoemde apparatuur. Huren is niet echt een optie, omdat ik niet echt iets in de buurt heb waar dat soort apparatuur gehuurd kan worden, had ik wel aan gedacht. Ik moet 'ns overleggen met de overige bandleden want het is toch een soort investering om goede apparatuur aan te schaffen, hoewel ik als de zangeres van de band het voel als mijn verantwoording om voor een goede zanginstallatie te zorgen. Tot nu toe waren onze optredens op plaatsen waar apparatuur voorhanden was.
              Nogmaals bedankt. Mocht iemand nog meer tips hebben dan houd ik mij aanbevolen.
              groetjes, page

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Originally posted by Dr. Edie
                Ik denk dat het zelfaanschaffen van een (budget) set voor de TS voordeliger zijn zal na een klein aantal klusjes. Ook leuk de Dap K112 met een Palladium 500/600.. Zo'n 450 Euro... Met kabels e.d. zeg maar 500.
                Is denk ik een leuke set, maar dan zou ik wel voor het origineel gaan en niet voor Dap. Dus zeg maar 2x Electro Voice SX-300 en een beetje degelijke versterker erachter.
                Dit zou je dan later nog met een of meer subjes kunnen uitbreiden.

Kost in het begin wel even wat meer, maar ik denk dat je na een paar jaar blij bent dat je dit gedaan hebt, zeker als je bezig bent om wat goede optredens neer te zetten!

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Bastisito
                  • Sep 2004
                  • 185

Ik vind het een beetje krom dat Edie begint over JB en Dap, terwijl in het begin van dit topic wordt gesproken over de X-act serie (die ikzelf ook enorm toejuich!). Zit in een totaal andere categorie, zowel in prijs als in prestaties en service.
                  Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Radar
                    Moderator
                    • Jul 2002
                    • 890

Tja, wat is wijsheid in deze, kwaliteit heeft zijn prijs.
                    Probeer eens iets te lenen/huren om te kijken of het bevalt.
                    In mij ogen maak je het goedkoopst een redelijk geluid met de k112 van dap, aangestuurd door een ep 2500 van behringer.
                    Voordeel van deze setup is dat je dingen later ook nog kunt gebruiken als monitor.
                    Laat desnoods even weten in welke regio je speelt meschien leest er iemand mee hier die genegen is om je een setje te laten horen.
                    Kom je bijvoorbeeld uit de regio Utrecht dan wil ik wel 's keertje langskomen met setje dap k112.
                    Ik doe niet aan bijgeloof.
                    Dat brengt ongeluk.

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

ik raad aan iets powereds te kopen wat ook als monitor in de toekomst gebruikt kan worden.

JBL eon, Mackie 10 inch, en bij weinig butget soundworks powered monitor.

Hier kun je met een luidsprekerstatief en een microfoon bij een jazzcombo al leuk bij meekomen. Je kan het in de repeteerruimte tot in lengte der jaren gebruiken. En in de toekomst worden het je monitors.
                      lekker belangrijk!

Comment

• page
                        • Jan 2006
                        • 8

Hoi,
                        bedankt weer voor jullie reakties! Dat lijkt me handig, wanneer ik ze later als monitor kan gebruiken. Ik heb alle merken die jullie genoemd hebben genoteerd en ga eens kijken wat ik kan vinden en beluisteren.
                        Nogmaals bedankt!
                        Groetjes, Page

Comment

• LJKEVIN
                          • Dec 2005
                          • 426

Verder zijn er mensen die die dap kistjes anders kunnen laten klinken voor een paar centen per kast extra, zij veranderen dan iets aan het filter als ik dat goed heb begrepen, verschil is enorm!!
                          Last edited by LJKEVIN; 14-08-06, 12:41.
                          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

Working...