Nieuw geluidssysteem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

Bij een jeugdhuis bij ons in de buurt zijn subs bewust weggelaten omdat dat minder overlast geeft bij de buren.
    Ik zou die AX700 vervangen door een zwaarder type (rmx van qsc vb) , een goed ingestelde comp/lim. bijzetten en een enkele topjes bijhangen waar je dan nog geluid tekort komt. Hiervoor kan je dan evt. die ax700 nog terug gebruiken.
    Zet dan voor de versterkers evt nog een actief filter vanaf 40 à 50 Hz, zo kan je harder met de bestaande installatie en heb je minder burenlast.
    Maar: t gaat nie meer zo diep dan...

Wat zelfbouwluidsprekers betreft: in jullie geval zul je meestal duurder uitkomen dan dat je relevante luidsprekers afgewerkt koopt. Dan bedoel ik natuurlijk niet de luidsprekers uit de duurdere klasse, maar een deftige luidspreker zelf maken kost ook al gauw 300 à 400 € en daar heb je al een JBL voor... .
    Moet ook eens kijken naar AA craaft, leuke speakers voor het geld.
    www.leans.be

Groetels,
    Pino
    Last edited by Pino; 10-08-06, 09:21.
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• LJKEVIN
      • Dec 2005
      • 426

Als er echt geen budget is, kun je dap k115's kopen, goed zijn ze niet,
      hier in Nijverdal is er iemand die ze kan "ombouwen" dan verandert ie wat aan een printplaat welke in de speaker zit, en dan klinkt hij stukken beter
      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• DJ_MERiNOS
        • Dec 2005
        • 12

Originally posted by Pino
        Bij een jeugdhuis bij ons in de buurt zijn subs bewust weggelaten omdat dat minder overlast geeft bij de buren.
        Ik zou die AX700 vervangen door een zwaarder type (rmx van qsc vb) , een goed ingestelde comp/lim. bijzetten en een enkele topjes bijhangen waar je dan nog geluid tekort komt. Hiervoor kan je dan evt. die ax700 nog terug gebruiken.
        Zet dan voor de versterkers evt nog een actief filter vanaf 40 à 50 Hz, zo kan je harder met de bestaande installatie en heb je minder burenlast.
        Maar: t gaat nie meer zo diep dan...

Wat zelfbouwluidsprekers betreft: in jullie geval zul je meestal duurder uitkomen dan dat je relevante luidsprekers afgewerkt koopt. Dan bedoel ik natuurlijk niet de luidsprekers uit de duurdere klasse, maar een deftige luidspreker zelf maken kost ook al gauw 300 à 400 € en daar heb je al een JBL voor... .
        Moet ook eens kijken naar AA craaft, leuke speakers voor het geld.
        www.leans.be

Groetels,
        Pino
        de rmx serie van qsc is ook niet echt denderend neem dan de plx serie nu de plx2.
        of een yamaha versterker is zeker even goed.

geen bass en nog tops er bij dan gaat het heelemaal schel klinken denk ik :s

Kan je een budget zeggen? dan weten we in welke klassen dat we het eigenlijk moeten gaan zoeken.
        Last edited by DJ_MERiNOS; 10-08-06, 11:08.
        DJ MERiNOS

Comment

• Pino
          • Jul 2002
          • 390

Omdat er geen subs zijn wil dat nog niet zeggen dat je geen bas hebt, enkel het diepste heb je niet. Dat klinkt niet noodzakelijk schel hoor. De boenk ga je echt wel hebben als je het goed doet, maar de daver blijft uit; en het is net dat dat veel vermogen opslorpt en waar buren hinder van hebben.

Als je graag wil dat je broek van je benen wappert spreek je natuurlijk over iets anders, ook over een ander butdget.

groetels,
          Pino
          Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• DJ_MERiNOS
            • Dec 2005
            • 12

Wat ik gehoort heb toen ik daar was, was al vrij hoog dus zou echt iets aan het laagd doen.

zeg niet dat je broek moet wapperen ofzo maar 2 bass boxjes van 400watt zal al wat doen.
            DJ MERiNOS

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by DJ_MERiNOS
              de rmx serie van qsc is ook niet echt denderend neem dan de plx serie nu de plx2.
              of een yamaha versterker is zeker even goed.

geen bass en nog tops er bij dan gaat het heelemaal schel klinken denk ik :s

Kan je een budget zeggen? dan weten we in welke klassen dat we het eigenlijk moeten gaan zoeken.
              Nou ehhh, ik heb hier onlangs een RMX 5050 gehoord op NEXO Alpha E subs . ( fata morgana Kaprijke )
              Ik moet zeggen dat het ferm beukte, maar dan ook ferm
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• djduj
                • Aug 2005
                • 29

Dj Merinos: een jeugdhuis in het antwerpse....

Comment

• DJ_MERiNOS
                  • Dec 2005
                  • 12

Originally posted by djduj
                  Dj Merinos: een jeugdhuis in het antwerpse....
                  Jaa dat was het, ik denk dat het aan een sporthal was of een groot gebouw.
                  ik heb het gistere aan mijn vrindin gevraagt en ze denkt dat het dat idd is
                  maar ben naturlijk de locatie al vergeten :s

gistere nog even een topic door gelezen over de qsc rmx serie.

Voor top kasten is deze nog goed maar voor bass zou deze minder zijn.
                  DJ MERiNOS

Comment

• DJ_matthias
                    • Jun 2005
                    • 620

Jaa dat was het, ik denk dat het aan een sporthal was of een groot gebouw.
                    ik heb het gistere aan mijn vrindin gevraagt en ze denkt dat het dat idd is
                    maar ben naturlijk de locatie al vergeten :s

gistere nog even een topic door gelezen over de qsc rmx serie.

Voor top kasten is deze nog goed maar voor bass zou deze minder zijn.
                    @djduj en Merinos:

JH babylon te westmalle?
                    dat is naast de sporthal... en er hangen 4 kastjes

EDIT: na het bekijken van de foto's blijkt het dus niet te zijn
                    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• DJ_MERiNOS
                      • Dec 2005
                      • 12

Jeugdhuis de jos als ik het goed heb:s

weet je al een budget?
                      DJ MERiNOS

Comment

• djduj
                        • Aug 2005
                        • 29

idd...

Budget is nog niet rond, ben zelf nog bezig alles op een rijtje te zetten. Normaal is er in de loop van de weken een bestuursvergadering waar dit besproken gaat worden.

Comment

• HR Soundproductions
                          • Oct 2005
                          • 649

Aangezien het een jeugdhonk betreft zal het door jou genoemde budget zeker niet gehaald worden. Misschien is de volgende manier een optie;

1.Huidige versterker AX-700 vervangen voor een zwaardere ( EP-2500 van behringer kost 299 euro een levert veel meer vermogen, ook de P1600 zou een goede optie zijn of de PV2600 van Peavey voor 479 euro )
                          2. Koop tweedehands een paar leuke baskasten en stuur deze ( evt. tijdelijk en hem later vervangen) aan met de AX-700.
                          3. Zo snel er budget is om de MC's te vervangen koop wat anders( de kwaliteit is niet je van het te noemen van deze dingen ). Ik zou dan het liefst een paar leuke tweedehands van een gerenomeerd merk nemen.

Natuurlijk zijn er veel meer wegen welke naar Rome leiden. Gezien het hier mee gemoeide budget, is dit een leuke variant en daarbij kan iedere keer, een beejte, geld uitgegeven worden.
                          Last edited by HR Soundproductions; 16-08-06, 13:32.

Comment

• Dr. Edie
                            • May 2003
                            • 671

De T-amp TA2400's kosten nu ook nog maar 299 Euro, en dan heb je écht een bak vermogen meer dan de Behringer's, bovendien worden ze niet warm ook al belast je ze zwaar

Verder idd mee eens; langzaam uitbreiden... Verkoop die 4 Dap MC15's voor een paar euro en koop twee Dap K112's... Dan een baskistje zoals de Dap AX15 (daar kan die 700 in brug op).. Misschien heb je zelfs al genoeg geluid (want uit die MC serie komt gewoon niks...) anders kan je later alsnog de set verdubbelen.. Met de t-amp bijvoorbeeld heb je iig genoeg vermogen om 4 K112's dik aan te sturen.
                            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• DJ_MERiNOS
                              • Dec 2005
                              • 12

@ HR Soundproductions

Ik heb 2* ep-2500 gehad met de nadruk op gehad.

ik vind ze goedkoop maar ik vond het geluid ook zeer goedkoop, slechte bassweergave...

1keer mee weg geweest en heb ze daarna onmidelijk verkocht.

dap paladium serie vind ik daar in tegen veel beter klinken.
                              maar dat is mijn mening naturlijk

mvg Merinos
                              DJ MERiNOS

Comment

• HR Soundproductions
                                • Oct 2005
                                • 649

@ HR Soundproductions

Ik heb 2* ep-2500 gehad met de nadruk op gehad.

ik vind ze goedkoop maar ik vond het geluid ook zeer goedkoop, slechte bassweergave...

1keer mee weg geweest en heb ze daarna onmidelijk verkocht.

dap paladium serie vind ik daar in tegen veel beter klinken.
                                maar dat is mijn mening naturlijk

mvg Merinos
                                Zo zie je maar dat meningen verschillen.Werk nu ongeveer 1,5 jaar met 3 stuks EP2500. Ik heb hiervoor met 2xYamaha P4500 en 1x P1600 gedraaid en ondanks het prijsverschil vind ik ( dit is dus mijn mening) ze niet veel slechter presteren, qua klank en vermogen.Let op; de Yamaha's waren ongeveer factor 2,5 in prijs als de Behringer.
                                ALs ik eerlijk ben dan is het hoog iets minder "helder" dan de Yamaha's, maar qua laag houden ze zeker die Yamaha's bij ( dat is ook de hoofzakelijk reden geweest om de Yamaha's weg te doen)

Comment

Working...