American DJ Colorchanger Color 250D

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

American DJ Colorchanger Color 250D

Beste forumleden,

Ik ben zinnens om volgende colorchanger te gaan aanschaffen: http://www.americandj.eu/product_inf...e250ceba710577, en wel om de volgende reden:

- deze weegt niet veel: 3,4 kg
    - is niet duur: dacht rond de 150 EUR (in België) incl BTW
    - heeft 3 DMX-kanalen (kleur - dim - strobo)

Ik zou er in eerste instantie 2 aanschaffen om een spiegelbol uit te lichten, maar als ze mij meevallen zou ik er nog minstens twee extra willen aanschaffen om ze te gaan gebruiken in combinatie met 4 The Winners (en dan af en toe de klassieke PAR's thuis te laten).

Aangezien die nieuw zijn, en ik op het forum er nog niets over gevonden heb in de zoekfunctie, daarom volgende vraag:

Is dit degelijk materiaal? Gezien de specs en de prijs zou ik dat graag willen weten... Zijn er al mensen die ze al in hun bezit hebben en hun gebruikerservaringen willen delen?

Die colorchangers zullen niet elke week gebruikt worden en worden niet in de verhuur gebruikt! (Ga ze dus telkens zelf voor eigen gebruik steeds aanwenden). Is dit dus een goede koop?
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

echt niemand op het forum die iets van die toestellen weet? Ze lijken mij interessant, maar het zou mijn eerste ervaring met het merk zijn, vandaar mijn aarzeling en mijn verzoek tot gebruikerservaringen...

Comment

• LJKEVIN
      • Dec 2005
      • 426

Er zelf nog niet mee gewerkt,
      maar net als met al het andere werk van B merken als American Audio e.d.

het werkt leuk, maar het is niet voor niets zo goedkoop, de kwaliteit, (zit vooral in het binnenwerk, en de materialen in de changer zelf) is vaak van veel mindere kwaliteit dan wanneer je een echt professionele colorchanger koopt.

vaak is het prijs/kwaliteit gezien wel een goed product.... maar het kost ook niets..
      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• embie
        • Mar 2002
        • 83

hallo

heb zelf deze colorchangers al gebruikt,

toestel valt zeer goed, mee,
        hoge lichtopbrengst (msd250/2)

simpelweg: zeer goede prijs / kwaliteitsverhouding!

Comment

• Timothy
          • Aug 2005
          • 175

Is alweer een gebruikerservaring meer! :-)

Heb nu wel ondertussen even wat geïnvesteerd in geluid en een blacklight (400Watt), dus zal misschien nog eventjes duren vooraleer ik daadwerkelijk tot de aankoop overga, maar zoals het nu staat: zou ik er moeten voor gaan!

mensen met nog ervaring (met dit toestel!! :-) ), laat jullie maa lezen!

Greetz!

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

Originally posted by embie
            hallo

heb zelf deze colorchangers al gebruikt,

toestel valt zeer goed, mee,
            hoge lichtopbrengst (msd250/2)

simpelweg: zeer goede prijs / kwaliteitsverhouding!
            Het is best een aardig lampje, maar er zit geen msd250/2 lamp in maar een 24V 250W halogeen.

Wat een nadeel kan zijn is dat het zwaartepunt van de fixture ver onder het scharnierpunt van de beugel ligt, dat is wat onhandig met het richten.

gr. Herman

Comment

• Timothy
              • Aug 2005
              • 175

Originally posted by test12
              Het is best een aardig lampje, maar er zit geen msd250/2 lamp in maar een 24V 250W halogeen.
              Is op zich voor mij zelfs een voordeel! Ik werk tevens met 4 The Winner II-scanners en 2 Spotknights van JB-Systems. Die hebben dezelfde lampen. Op die manier vermijd ik het moeten aankopen van twintig verschillende lampen voor de verschillende toestellen.

Dat het zwaartepunt fout ligt, is misschien een nadeel, maar niet echt onoverkomelijk.

Alvast bedankt voor je reactie!

Comment

Working...