DAP K112 vs Behringer B212

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

eerst roepen ze...goed voor het forum...

Blablabla, allemaal eigen belang, mag ik dat dan ook ff bot roepen?!

Ik weet dat er aanpassingen aan het filter worden gedaan, ik weet niet welke, heb ook niet de vrijheid dat hier te roepen.
    Dat meld ik netjes, als groot gebruiker van de K112, en dan krijg je een sneer!!!
    Volgens mij beste Sis, is respect voor de mening van anderen juist het enige goede voor een forum, in het bijzonder voor de deelnemers

Wat is er mis met een beetje spelen met de verschillende mogelijkheden, zo'n complex filter zal het niet zijn!
    Wat je in ieder geval dient te doen is de bekabeling te vervangen, van chinese net-vast gebraden spul, naar degelijk gesoldeerde snoeren.

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

daar heb je misschien een punt. maar wat ik dan denk met betrekking op het vrijgeven van dergelijke zaken.

Wie wordt er slechter van?? volgens mij niemand en de personen die al gebruiker zijn van de K speakers die hebben er alleen maar profijt van. Zonder een ander te schadigen in mijn ogen.
      Want waarom zullen wij met zn allen niet de kwaliteit omhoog brengen van het geluidswereldje, volgens mij zijn wij hier op het forum maar weinig concurrentie van elkaar op een enkeling nagelaten.
      En de rest van de kwaltiteit van het totaal geluid zal toch bepaalt worden door de persoon achter de knoppen, welk systaam er ook staat. ook al staat er een geluidssetje van 30.000 euro, wanneer de knoppenman niet weet wat hij/zij moet doen dan blijft het RUK klinken.

Een ander verhaal is het wanneer er een luidsprekerbouwer een nieuw kastje heeft ontworpen.. dit houdt hij graag voor zich ivm zijn eigen trots.. en terrecht!
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

Originally posted by Watt Xtra
        Wie wordt er slechter van??
        oa. IK, want bv. ik bied mijn klanten de optie bij aankoop: korting of gratis aanpassing v/d kast. En NEE ik verkoop geen 50 K-112 per week, maar JA m'n klanten lezen mee op dit forum...

de personen die al gebruiker zijn van de K speakers die hebben er alleen maar profijt van
        klopt! Alleen vraag ik mij af waarom die gebruikers niet al lang die aanpassing hebben doorgevoerd...

Een ander verhaal is het wanneer er een luidsprekerbouwer een nieuw kastje heeft ontworpen.. dit houdt hij graag voor zich ivm zijn eigen trots.. en terrecht!
        kan hier net zo opgaan vind ik. Hier kruipt echt wel tijd in meetwerk en proberen. 't zou een wonder zijn als alles van de 1e keer klopt. Daarbovenop heb je minstens 3 verschillende filters voor de K-112...

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Doet me goed te lezen dat er ook forum deelnemers zijn die begrijpen hoe de vork in de steel steekt.

Aanvullende vraag over deze speaker, mensen die dit kastje vliegen?

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Gans dit paardenbloem ( jaja , nieuwe schrijfwijze sedert vandaag )
            verhaal zal mij persoonlijk een worst wezen .
            Ik ben geen bezitter van deze kastjes en zal ze ook nooit aankopen .
            maar ik kan mij voorstellen als iemand zo'n kastje koopt enz...................enz............
            Mijn klanten hebben graag kastjes met een goede filter erin , vandaar dat ik vandaag 2 FR129z besteld heb
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

mjah als ik ergens een aanpassing zou uitvoeren, die dan een opmerkelijke verbetering zou betekenen, zou ik ook niet zomaar te koop lopen met die informatie.

Maar het filter wat in zo een k112 zit, zal wel niet van die aard zijn dat je er nachten van wakker ligt, dus met een beetje elektronica kennis best wel doenbaar om te modificeren.

hoogdriver dempen, is bijvoorbeeld al uitvoerig beschreven op het internet. Vind je echt meteen als je met google zoekt. Dikkere bedrading kan iedereen aanbrengen.

filterberekening programma's vind je echt wel online, je hebt nu de waardes van de componenten dus die kan je zo ingeven en narekenen.

hoogdriver beveiligen, zoek maar eens naar documentjes van dynacord kasten. Daar staan ganse filterschema's met beveiliging in beschreven...

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

bezit verder ook niet deze kasten heb wel een stel K115 speakers, echter met een eminence 15" speaker erin.
                je zou ook de aanpassingen kunnen verkopen indien je eraan wilt verdienen.

of via prive mail de wijzigingen al dan niet tegen betaling doorgeven.

Over het vliegen,.. die punten die de Kserie bezit geeft bij mij enkele vraagtekens.
                de intappunten zitten uitsluitend in het plastic, ongeveer 15 mm lang. hebben geen verbinding met andere delen van de speaker of kast.
                Heb bij een speaker al een intappunt verloren, deze vond ik terug onder in de kast.

of het mag is mij niet duidelijk, wanneer het toch wordt gedaan zou ik gaan voor een eigenbouwsel waarbij de speaker volledig in een frame zou worden gezet, waarbij de tappunten zouden dienen als houvast voor het frame, evt het statiefflans meenemen.

anderzijds het zou moeten mogen, EV heeft zelfde speakers met de zelfde tapgaten, ook deze bezitten geen onderlinge verbinding. Hiervoor zijn geloof ik zelfs vlieg frames te verkrijgen waarbij de speaker op zn zij kan worden gevlogen, oa gezien in de efteling. (SX100)

Speaker op statief zetten kan ook, deze is ook van volledig plastic en heeft ook maar weing houvast aan de kast zelf.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

Heb hier een K112 staan, ben best tevreden erover.. De draden zijn voldoende dik (zelfde dikte als in m'n JBL SF25's) en er zit al demping op de wanden, meer is ook niet nodig hoor. Als beveiliging zit er een PTC in tussen het filter en de hoogdriver. Verder is het best een leuk kastje die lekker klinkt, zeker voor toepassingen als carnaval etc.. Ondersteuning van subs is wel een vereiste, zelfs voor kleine feestjes komt er gewoon veel te weinig uit.

Heb mijne toen voor 50 Euro 2dehands gekocht, dus kon er niet overvallen... Maar ikzelf zou ze niet weer aanschaffen als topkasten. De Dap K115 klinkt overigens een stukje beter.

Filteraanpassing; ik had ergens staan welke componenten (ik geloof een weerstand en een spoeltje) je vervangen kon, maar vind het zo 1,2,3 niet... Ik vraag me af of je dit ook niet met een equalizer 'wegwerken' kan? Als ik ze vind zou ik ze gewoon online zetten, 8 van de 10 mensen die de speakers koopt weet toch niet hoe & wat en laten jou liever het geld verdienen door de componenten te veranderen..
                  Last edited by Dr. Edie; 01-08-06, 19:20.
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

Originally posted by ralph
                    Aanvullende vraag over deze speaker, mensen die dit kastje vliegen?
                    YEP! En zelfs met de bestaande beugels ervoor

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

Heb je een fotootje van die beugels? Importeur levert naar mijn weten alleen bouten met een hijsoog uit, die je zoals eerder genoemd in de plastic gaten aan de bovenkant vanm de kast moet schroeven.

Wij hebben een aantal compacte kastjes die kunnen worden gevlogen, maar daar zit dan een compleet stalen binnenwerk in waaraan alle onderdelen gezekerd zitten, anders dan in de K112 zeg maar.

De K112's gaan bij ons veelal mee voor spraakversterking, kleine disco/karaoke toepassingen (<30 personen) en als opvulling van extra zaaltjes.

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

Allée dan maar, hier komt het geheim :
                        deze kastjes worden niet alleen door DAP gemaakt

Effe zoeken dus bij de concurrentie naar de passende beugels
                        (ik weet nl niet dat linken mag...)

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by luc2366
                          over de K-112 is al heel wat (positief) geschreven. Dit is best een goede kast voor z'n prijs en als je filter wat aanpast klinkt-ie NOG beter.
                          Te gek zeg... Ik koop een auto van merk x, maar als ik wil rijden moet ik er eerst een andere wisselbak onder zetten...
                          En die wisselbak heeft iedereen lekker voor zichzelf uitgevonden, en niet verder vertellen....
                          Banden koop ik bij de amerikaanse auto-bouwer, niet bij de mijne...
                          Lekker werken hoor, die troep...
                          Last edited by Gast1401081; 02-08-06, 16:01.

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

Originally posted by luc2366
                            Allée dan maar, hier komt het geheim :
                            deze kastjes worden niet alleen door DAP gemaakt

Effe zoeken dus bij de concurrentie naar de passende beugels
                            (ik weet nl niet dat linken mag...)
                            zoals ik al zei, EV heeft passende beugels. Alleen geeft dap niet weer of de kasten ook daadwerkelijk gevlogen mogen worden.

Comment

• luc2366
                              • Jul 2002
                              • 1161

Originally posted by MacGyverSounds
                              Te gek zeg... Ik koop een auto van merk x, maar als ik wil rijden moet ik er eerst een andere wisselbak onder zetten...
                              En die wisselbak heeft iedereen lekker voor zichzelf uitgevonden, en niet verder vertellen....
                              Banden koop ik bij de amerikaanse auto-bouwer, niet bij de mijne...
                              Lekker werken hoor, die troep...
                              Wat is dit nu voor een opmerking?
                              Iedereen weet dat de K-112 een goede kast is maar dat het hoog wat te fel doorkomt maar op zich perfect werkt (er moet dus geen andere "bôite" in .
                              Voor sommigen/de meesten is dit niet storend, voor mij was het dat wel en daarom heb ik het filter wat aangepast.

Comment

• luc2366
                                • Jul 2002
                                • 1161

Originally posted by john smits
                                Overigens ben ik al een paar dopjes kwijt die de M8 draadbussen afdichten. Ik denk dat ze er gewoon uitgeblazen worden door de luchtdruk. Heeft iemand daar ook ervaring mee? Vastlijmen met bisonkit kan, maar dat maakt de bussen onbruikbaar.

John Smits
                                Bij mij worden ze niet uitgeblazen maar komen ze wel eens los bij het laden. Je kan er mss een moer indraaien? Of de M-8 oogvijzen er permanent inlaten?

Comment

Working...