Vraagje over geluidsset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

35000 Watt?
    past nog net in een 5 unit kastje...

Digam 7000 bijvoorbeeld?

Doorsnee topje is al 1000 Watt en pakweg een dubbele 18" heb je ook al 2000 watt. Zoveel heb je niet nodig hoor om aan zo'n groot vermogen te komen.
    Tegenwoordig is het ook populair om 3*12" te gebruiken als sub; ook vééél vermogen in vrij kleine kast , algauw zo'n 2100 watt...

Allee, lul nog maar wa voort :-)

Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• mac tecson
      • Feb 2006
      • 348

Het is best zo dat 30.000/35.000W rms te halen is, maar ik denk niet met deze set.
      Als je kijkt naar de QSC set (en dat is geen misselijke) die net werd genoemd; die levert ongeveer hetzelfde vermogen rms, maar had wel het dubbele aantal toppen (16 stuks) en bijna het dubbele aantal subs (26 stuks)

Ik geloof dus niet dat dit setje 30.000/35.000 W rms haalt.
      Ik blijf er bij dat het eerder piek vermogen is

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Klopt wel wat jij uitlegt kevin, maar line-array is een compleet ander systeem, hiermee "richt" je het geluid als het ware op het publiek, dat doe je met een conventioneel systeem niet.
        vermogen van een conventioneel systeem zal in verhouding dus altijd groter zijn
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• LJKEVIN
          • Dec 2005
          • 426

Ja, maar er wordt hier ook gezegd dat subs dubbel 18" zo aan 2000watt zitten... mag je beste kasten hebben, de kasten die wij gebruiken zijn dubbel 18" en 1200watt.

2000watt kan wel.. per kast.. maar is echt ..echt veel hoor
          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

Mijn set stuur ik aan met 18000W versterker vermogen ( Master DPU3K6 ) de kasten die ik er op aanstuur zijn MD218 en MD64 toppen van Master.

Het is maar 18000 W versterker vermogen maar met deze set druk je redelijk door !

die 30.000 Watt is een berg vermogen het zou kunnen natuurlijk ik ken het merk niet dus kan daar niet over oordelen.

Met deze set draai ik een man of 1000 vette house party !

maar op feesten van 500 kom ik ook wel eens tekort !!!

Ligt er natuurlijk aan wat voor soort muziek je weergeeft, wat voor ruimte en ook of er voldoende stroom aanwezig is ( te weinig stroom kan ook nadelig zijn voor het leveren van power naar je speaker )

Ervaring met de DPU3K6 is dat hij met 2X MD218 het vermogen niet aankan maar wel met 1 MD2198 en 1X MD64 top eraan ( gaat veel harder dan bv 2X DPU3K6 1 op 2X MD218 en 1 op 2X MG64 )

Maar goed het is een hoop vermogen !

Set zal best een hoop herrie geven.
            Last edited by Banned; 07-07-06, 13:03.

Comment

• TLAproductions
              • Jan 2006
              • 98

mss een beetje heel lang geleden,
              maar ik zag het nu pas,

het slaat dus op onze set,

8 subs, powerd by 4x QSC MX3000a (van 30hz tot 80hz)
              8 bassen, powerd by 4x QSC MX3000a (van 80hz tot 280 hz)
              8 toppen, powerd by 4x QSC PLX 3102 (van 280hz tot 20kHZ)
              2 monitors, powerd by 1x QSC MX3000a (fullrange)

totaal amp vermogen (rms) = 28.800 watt,
              de 30.000 watt is dus ietje afgerond naar boven

die 35.000 is met 4 extra subs (2extra MX3000a's)
              ook een beetje naar boven afgerond

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Even denken als ik 300 watt twee keer zo hard wil horen dan heb ik 3000 watt nodig.
                Als ik 3000 watt 2 x zo hard wil horen heb ik dus 30000 watt nodig.
                Theoretisch gezien gaat die set dus gewoon 2 x zo hard als een 3000 watt setje.

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

wat heeft hardheid er nu weer mee te maken??
                  een 200 watt speakertje kan wel harder gaan als een speakertje van misschien wel 1000 watt!
                  rendement, vermogen, wattage ennog veel meer allemaal termen welke met elkaar in verbinding staan maar ook opzich staande termen zijn.

Dit gaat echt helemaal nergens over..
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

Originally posted by Watt Xtra
                    wat heeft hardheid er nu weer mee te maken??
                    een 200 watt speakertje kan wel harder gaan als een speakertje van misschien wel 1000 watt!
                    rendement, vermogen, wattage ennog veel meer allemaal termen welke met elkaar in verbinding staan maar ook opzich staande termen zijn.

Dit gaat echt helemaal nergens over..
                    Ik probeer aan te geven dat 30000 watt erg relatief is en dat het meer lijkt dan het werkelijk is.

Blijf bouwen he

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Ik heb altijd geleerd dat wattage niet direct in verbinding staat met het aantal decibel...

Je kan door een set van weet ik hoeveel watt ook 3 decibel sturen, dat kan ook met 50 watt...

Hoe dan ook, de kasten op de foto's hebben hoognodig een onderhoudsbeurt nodig!
                      Moet je eens zien wat een likje verf kan doen.

René
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 649

Vermogen...leuk.... maar het gaat ook om rendement.
                        Mijn oude, maar nog steeds hele puike, setje van SA (2x 4530s en 2x 4534s ) heeft officieel maar een vermogen van 300 watt rms per kast.....Dus in totaal MAAR 1200 watt rms aan speakervermogen. Deze kasten "plaag" ik met 600 watt rms pas kast...dus in totaal MAAR 2400 watt rms....

Door het rendement van deze jongens en de vorm van de baskast pakte ik hier toch nog makkelijk "groepjes" mee 250 man in een feesttent.. op echt een heel behoorlijk stevig geluidsnivo EN nog eens goed door te drukken op het laag.....

Rendement is hier de sleutel... maar even b.o.t.

Door een dergelijk aantal kasten in het voorbeeld van de TS op te stellen ( hopelijk on-axis ) krijg je ook nog eens een zetje van de acoustische koppeling en iedere 3 db versterking is weer meegenomen...

Verder denk ik dat het aangedragen vermogen van de TS de plank heus niet zo heel ver misslaat en heus niet zo vreemd is voor setjes van deze omvang...
                        Last edited by HR Soundproductions; 14-03-07, 12:02.

Comment

• Olaf Duffhuës
                          • Oct 2000
                          • 2477

Tja...kicken...30 kw...

Ik vind vermogen niet echt belangrijk, rendement des te meer...Tegenwoordig draaien wij met een Dynacord XA2 set...Maarliefst 2X2kw...cool...Wij kunnen daar vlot 1000 personen mee draaien...'Vroeger' hadden we ooit een Peavey SP1 set met extra bass kast, die set was maarliefst, schrik niet 250 watt per kant...Daar draaide we 6/700 personen mee....Wel met een dikke Peavey CS800 er achter... Het is in mijn optiek niet echt van belang, hoeveel watt/kilo watt iets is...Het staat natuurlijk wel stoer om zoveel kw's in huis te hebben, alleen jammer dat je ook een merknaam mee moet hebben, voor het grotere werk....
                          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• jens
                            • Aug 2004
                            • 1066

[FONT=Tahoma][LEFT]TechnoVoice SB218 Pro sub bass 1200 watt @ 4 ohm
                            TechnoVoice BB215 Pro bass 1200 watt @ 4 ohm [/LEFT]
                            TechnoVoice CS212 Pro top 1000 watt @ 4 ohm

dit is wat ik uit de verhuur haal voor de desbetreffende set

en dit is wat ik vind hier op het forum

gaat volgens mij over precies hetzelfde setje...

maar om nou te geloven dat het z'n geweldige set is betwijfel ik...

[/FONT]

Comment

• Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

Originally posted by Hansound
                              Even denken als ik 300 watt twee keer zo hard wil horen dan heb ik 3000 watt nodig.
                              Als ik 3000 watt 2 x zo hard wil horen heb ik dus 30000 watt nodig.
                              Theoretisch gezien gaat die set dus gewoon 2 x zo hard als een 3000 watt setje.
                              nee, jij haalt nu zaken door elkaar.

wanneer je iets 2 maal zo hard versterk krijg je een toename van 3 dB.

hoe hard het klinkt heeft met meer factoren te maken dan het vermogen..
                              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...