Nieuwe lichtset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @ndrew
    • Jun 2005
    • 220

Nieuwe lichtset

k ben op zoek naar een standaard lichtset par 56 ofzo maar wat kan iik khet beste nemen ben helemaal niet thuis in het licht kwa techniek en alles
    graag een richtprijs merken en sorten sturingen.

en alvast bedankt
    <laat het maar draaien>
  • Christiaan Visser
    • Apr 2004
    • 235

Standaard setje waarop je de eerste tijd ook nog wat op kunt uitbreiden/multifunctioneel kunt gebruiken:

8 x par 56 ( Showtec kan er best mee door, als je er niet mee gooit )
    2 x DMX T-bar
    1 x Scanmaster ( of enig ander copie hiervan )
    Setje kant en klare kleurfilters.

Volgens mij zit je dan nog onder de 1000 euro?
    Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

ik weet niet of het mag ... maar JB systems heeft nu zomerpromoties en dan heb je voor 390: 2 statieven, 2T bars 8spots (PAR56 short) + lampjes + kleurenfiltertjes
      dus geen sturing
      dan kan je met bvb een 4 kanaals chaser werken die rechtstreeks 4 stekkers heeft vanachter. komt op iets van 500 € ?

een leukere set die makkelijk uitbereidbaar is moet je idd voor de DMX-bar gaan en een DMX-tafeltje ... kom je idd tegen de 1000€

grtzz DJ nn
      ... the sound of silence...

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Originally posted by Christiaan Visser
        Standaard setje waarop je de eerste tijd ook nog wat op kunt uitbreiden/multifunctioneel kunt gebruiken:

8 x par 56 ( Showtec kan er best mee door, als je er niet mee gooit )
        2 x DMX T-bar
        1 x Scanmaster ( of enig ander copie hiervan )
        Setje kant en klare kleurfilters.
        of eerst beginnen met 4 parren en 1 DMXbar(hangt van het budget af). Maar als sturing zou ik niet opteren voor een scanmaster (is namelijk voor scans bedoeld, niet dat het niet zal werken ofzo). Als het budget groot genoeg is zou ik als sturing een MA lightcommander nemen, is het wat minder zo'n schowtec 24-kanaals ding, heb je nog minder te besteden zal het iets van een 4 kanaals DMX sturing zijn.

Inplaats van de DMX T-bar kan je ook opteren voor een gewone 4 bar en losse dimmers/dimrack, het is wat jij het makkelijkste vind.

Overigens is er ook nog de optie om niet met DMX te gaan werken, met van die 4 kanaals controllertjes met stopcontacten.
        Last edited by stekelvarke; 21-06-06, 17:47.
        exit night into LIGHT

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Originally posted by @ndrew
          k ben op zoek naar een standaard lichtset par 56 ofzo maar wat kan iik khet beste nemen ben helemaal niet thuis in het licht kwa techniek en alles
          graag een richtprijs merken en sorten sturingen.

en alvast bedankt
          Even aanvullend op de vraag :
          Er diverse merken die parren leveren, welke zijn nu de beste merken ?
          prijs niet belangrijk !
          Ik bedoel kwa stevigheid enz...
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Radar
            Moderator
            • Jul 2002
            • 890

Onderstaande topics al eens doorgeworsteld?
            En anders even verder terug gaan in de tijd, staat zat over geschreven
            in de newbiews corner.

En verder sluit ik me helemaal bij Sis aan.
            (want die heeft ook een onyx)
            Ik doe niet aan bijgeloof.
            Dat brengt ongeluk.

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

sis,

Bedoel je met Parren in dit geval de lampen, of de behuizingen?
              Over lampen heb ik wel wat... de marktstandaard is GE, deze gaan lang mee, maar ik vind persoonlijk de kleur niet mooi wit. De showteclampen vind ik wel mooi wit, maar deze gaan minder lang mee, maar ook dat vind ik meevallen, zeker als je er gewoon voorzichtig mee omgaat.
              Een merk wat ik zeker af kan raden is Omnilux. Geven geen mooie kleur, en gaan soms maar een uur of 20 mee (of ze doen het helemaal niet), kunnen dus erg slecht tegen vervoerd worden. We hebben er 16 van gehad (PAR64) maar allemaal waren ze brak (op misschien een enkele uitzondering na)

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

Heey,

Hier mijn advies,

neem 8 par 56 shortnose black (inc. lamp, kleurenfilters)(http://www.verkoop.licht-geluid.nl/S...-Hl30260b.html) € 303.60

neem 2 Showtec Multidim MKII (http://www.verkoop.licht-geluid.nl/S...a-Hl50386.html) € 199.00

neem 2 statieven (http://www.verkoop.licht-geluid.nl/S...r-Hl70142.html) € 236.00

neem 1 JBSystens DMX 400 (http://www.verkoop.licht-geluid.nl/J...r-Ww02945.html) € 127.50

neem 1 flightcase voor DMX 400 (http://www.verkoop.licht-geluid.nl/D...e-Hld7403.html) € 43.00

neem 2 flightcases voor Parbalken (http://www.verkoop.licht-geluid.nl/D...t-Hld7210.html) € 146.00

neem 2 XLR kabels van 20 meter (http://www.verkoop.licht-geluid.nl/D...-Hlfl0120.html) € 25.80

€ 303.60
                € 199.00
                € 236.00
                € 127.50
                € 43.00
                € 146.00
                € 25.80
                ------------+
                € 1080.90

Veel geluk!
                Last edited by MEEO Licht en Geluid; 22-06-06, 07:07.
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by 4uss
                  sis,

Bedoel je met Parren in dit geval de lampen, of de behuizingen?
                  Over lampen heb ik wel wat... de marktstandaard is GE, deze gaan lang mee, maar ik vind persoonlijk de kleur niet mooi wit. De showteclampen vind ik wel mooi wit, maar deze gaan minder lang mee, maar ook dat vind ik meevallen, zeker als je er gewoon voorzichtig mee omgaat.
                  Een merk wat ik zeker af kan raden is Omnilux. Geven geen mooie kleur, en gaan soms maar een uur of 20 mee (of ze doen het helemaal niet), kunnen dus erg slecht tegen vervoerd worden. We hebben er 16 van gehad (PAR64) maar allemaal waren ze brak (op misschien een enkele uitzondering na)
                  Ik had het eigenlijk over de behuizing : welke zijn daar de beste merken ?
                  het moet uiteindelijk iedere week, een drietal keer gebruikt worden op verschillende locatie's, dus vervoer en degelijkheid zijn wel belangrijk .
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

Originally posted by sis
                    Ik had het eigenlijk over de behuizing : welke zijn daar de beste merken ?
                    het moet uiteindelijk iedere week, een drietal keer gebruikt worden op verschillende locatie's, dus vervoer en degelijkheid zijn wel belangrijk .
                    sis
                    Thomas maakte vroeger mooie parren, tegenwoordig is dat rommel,
                    DTS maakt nog steets erg goede parren, dus ik zou daar voor kiezen.
                    Mark van der Werff
                    Groningen

Comment

• stekelvarke
                      • Dec 2004
                      • 1062

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                      Thomas maakte vroeger mooie parren, tegenwoordig is dat rommel,
                      En warom is dat rommel?
                      exit night into LIGHT

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

Originally posted by stekelvarke
                        En warom is dat rommel?
                        het aardeschijf (achterin de par) valt er soms zomaar uit, de lamp (die moetje dr indraaien) gaat meestal kapot (bij persglas dan) en de parren zijn voor het geld gewoon belachelijk duur!
                        Mark van der Werff
                        Groningen

Comment

• badboyscrew
                          • Aug 2000
                          • 304

Weet niet maar hebben hier op z'n minst 200 thomas parren en heb er nog nooit een lamp in hoeven draaien.
                          groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                            • Nov 2005
                            • 950

Originally posted by badboyscrew
                            Weet niet maar hebben hier op z'n minst 200 thomas parren en heb er nog nooit een lamp in hoeven draaien.
                            mhhmm, misschien hebben wij nieuwere (of oudere) parren. Zal een keer een foto maken.

Zullen we nu maar weer overgaan op het topic?
                            Mark van der Werff
                            Groningen

Comment

• badboyscrew
                              • Aug 2000
                              • 304

Nou onze parren varieeren in leeftijd van +-15 jaar oud tot 3 jaar oud dus denk dat we de hele serie wel hebben.

Mijn ervaring is dat thomas vele malen beter (en ja ook een stuk duurder) dan showtec achtige merken maar met normaal gebruik kan je je leven lang er plezier voor hebben.
                              groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

Working...