Vragen Behringer LC2412

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

Vragen Behringer LC2412

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een Behringer LC2412, ik heb de hanleiding doorgelezen en verschillende dingen uitgeprobeerd.

De sound-to-light functie krijg ik niet werkend. Ik heb 4 chases opgeslagen op de memory 9-12 in bank 1 en als ik dan de faders van de chases half zet en dan op sound-to-light duw staan de chases half aan en niet op de muziek.
    Weet iemand wat ik fout doe?

En nog een vraag: is het mogelijk om op de bovenste rij faders (A) de kanalen 1-12 aan te sturen en op de onderste rij faders (B) de kanalen 13-24 aan te sturen?
  • renebiemans
    • May 2006
    • 156

Je kunt de onderste faders 13/24 maken door ze op te slaan als memory. Dus je drukt upper in, dan memory, schuif 1(kanaal 13) omhoog, knopje van schuif 1(kanaal 13) indrukken en dan op soft A of soft B weet ik zo niet uit mijn hoofd en dan quit indrukken. En dat doe je dan voor elk kanaal. Hiermee kun je ook bijvoorbeeld alle blauwe parren op 1 memory schuif gooien.

Voor welke faders je de flashknoppen wilt gebruiken moet je voor de bovenste faders het lampje van CH Flash branden en voor de onderste faders moet hij dan niet branden.

Maar hoe sound to light werkt weet ik ook niet heb het wel een keer geprobeerd maar het is mij nooit gelukt. Sound to light is mij overigens al wel gelukt met de chases aan de rechterkant dat is heelsimpel even op knopje naast step drukken zodat die op sound staat. Maar voor die 4 CTM schuifen zou het misschien zo zou kunnen zijn dat je daar dan geen chase in moet hebben maar een memory. Maar dat weet ik niet zeker.
    Last edited by renebiemans; 10-06-06, 17:49.

Comment

• Ralph Hees
      • Nov 2005
      • 183

Bedankt daar had ik nog niet aan gedacht.

En de sound-to-light krijg ik ook niet werkend, dat met die chase op de muziek met dat sound/run knopje heb k wel ontdekt;-).
      Last edited by Ralph Hees; 10-06-06, 17:52.

Comment

• renebiemans
        • May 2006
        • 156

Ik probeer zometeen nog wel even wat met die sound to light misschien dat ik zometeen dan wel een antwoord weet:P Opzich is het een mooi paneeltje maar kent toch ook zijn nadelen. Kijk maar eens bij de zoekfunctie. Ik heb nu al vanaf de zomervakantie ongeveer.

Ik heb de sound to light functie nu werkend! Je moet er gewoon bij fader 9/12 een memory inzetten en die gaat dan met de bas/ mid / hoog of pause mee volgens mij. Dus geen chases:S! Het is dan eigenlijk een soort duur lichtorgel systeem

Wat ook wel handig is aan dat ding is dat je ook al je faders kunt testen als je denkt dat ze stuk zijn. Door Soft A, Soft B en toets 1 in te drukken kom je in een extra menu. Als je daar met het data weel door heen balderd zie je ook een reset functie. Maar ook een Self test als je die start kun je alles testen. 1 nadeel je kunt niet bijvoorbeeld 1 ding overslaan dus geluid oid. En dat is soms nog wel iritant omdat in het midden van die test de muziek test en voetpadeel test komt.
        Last edited by renebiemans; 10-06-06, 18:07.

Comment

• Ralph Hees
          • Nov 2005
          • 183

Originally posted by renebiemans
          Ik heb de sound to light functie nu werkend! Je moet er gewoon bij fader 9/12 een memory inzetten en die gaat dan met de bas/ mid / hoog of treble mee volgens mij. Dus geen chases:S!
          Raar. Hier zie ik dan echt het nut niet van in, dit is niet te gebruiken in een show.

Comment

• renebiemans
            • May 2006
            • 156

Niet echt nee. Enigste functie daarvan is handig is met sound to light is dat je recht wel dingen op muziek kan doen door de beat van het geluid dat die dan een step verder gaat.

Ik kom er nu achter dat je wel sound to light met 9/12 kunt gebruiken dan moet je CTM in drukken dan 9, 10, 11 of 12 en dan Soft B(ext) indrukken als die geselecteerd is dan quit in drukken en daarna sound to light dan gaan die ook met de beat mee.

Maar over het algemeen zijn alle sound to light van panelen meestal zeer slecht. In ieder geval meestal ziet het er veel mooier uit als je gewoon handmatig doet.

P.s. Ik heb bovenstaande bericht ook geedit ondertussen toen jij antwoorde.
            Last edited by renebiemans; 10-06-06, 18:14.

Comment

• Ralph Hees
              • Nov 2005
              • 183

Oke, bedankt.

Ik ben zonet een probleem tegengekomen.
              Ik heb zoals jij zei die kanalen 13-24 onder de B gezet en dat werkt wel, maar die memmory's blijven aanstaan, ik krijg ze niet uit. Ze blijven heel lichjes aanstaan. Heeft nog iemand dit probleem?

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Graag verder in: http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...ghlight=lc2412
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...