Celco navigator

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ijs
    • May 2006
    • 6

Celco navigator

ik zit hier met een celco ( navigator) zou graag eens willen weten wat de aansluiting ext go betekent

Wat is het verschil tussen midi thru en midi out of in
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

ken de tafel maar geen flauw idee van eigenlijk die celcos vin ik wel leuk vooral de ventura staat het btw niet in de handleiding? of heb je die nie dan wil ik die wel ff online zwiere....
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Nielsken
      • Oct 2005
      • 76

Ijsbrand;

midi thru is doorlussen (zoals bij een mackie srm 450 wnr je een tweede lust met de eerste)
      midi out is uitgang
      midi in is ingang

Wat kan je doen met midi?
      Met midi kan je bv een andere lichttafel aansturen. Bv. Je start op de celco een programma, met midi kan je dan tegen de andere lichttafel "zeggen" dat hij ook moet starten met zijn programma.

En als ik helemaal fout ben, dan hoor ik het graag...

*Edit spelfout

Comment

• tomv
        • Jun 2003
        • 331

[LEFT]Uit de handleiding:[/LEFT]

External ‘Go’ connector

To trigger the ‘Go’, either:

Connector 3-pin DIN female
        Pin 1 +ve
        [LEFT]Pin 2 ‘Go’ input
        Pin 3 Common[/LEFT]

– Connect an input voltage in the range 0 to +10V d.c. between pins 2 and 3.

– Short together pins 1 and 2 via an external switch or relay.
        Midi In spreekt voor zich, midi thru is volgens mij gewoon een uitgang waarop hetgeen je op IN binnenstuurt terug naar buiten komt. De Out is dan weer de midi uitgestuurd die de tafel genereerd. Let wel, ben niet zeker van m'n stuk
        Tom

Comment

• ijs
          • May 2006
          • 6

de nederlandse is altijd welkom

Comment

• Nielsken
            • Oct 2005
            • 76

euhm,

ff googlen

naar mijn wete is er geen nederlandstalige handleiding.

Comment

• Robert H
              • Jan 2006
              • 378

Originally posted by ijs
              ik zit hier met een celco ( navigator) zou graag eens willen weten wat de aansluiting ext go betekent
              Kun je een voetpedaaltje of andersoortige schakelaar op aansluiten om chases/stacks te starten.

Originally posted by ijs
              Wat is het verschil tussen midi thru en midi out of in
              Op je Midi-in connector komt Midi-data binnen van een ander apparaat (bijvoorbeeld een sequencer). De Navigator fungeert dan als slave (slaaf) van het andere apparaat.

De Navigator genereert tijdens het bedienen zelf ook Midi-data. Die wordt verzonden via de midi-out. Hier kun je dan een ander Midi-apparaat aanhangen. Dit apparaat wordt dan de slave van de Navigator. De Celco noemen we in deze constructie dan de "master".

Om meerdere slaves aan één master te hangen, gebruik je de Midi-thru. De term "thru" wil zoiets zeggen als "doorheen". Het signaal wordt door het apparaat gevoerd en onbewerkt doorgegeven aan de Thru. Hiermee creëer je een midi-keten. Ter illustratie: In onderstaand voorbeeld controleert de Master alle slaves die in de lijn hangen.

Master midi out > Midi In Apparaat 1 > Midi Thru Apparaat 1 > Midi In Apparaat 2 > Midi Thru Apparaat 2 > Midi In Apparaat 3 > Etc....

Comment

• ijs
                • May 2006
                • 6

bedankt voor de hulp

Comment

• Robert H
                  • Jan 2006
                  • 378

Originally posted by Nielsken
                  naar mijn wete is er geen nederlandstalige handleiding.
                  Wij hebben er een...

Het schijnt dat de Koninklijke Luchtmachtkapel (o.i.d.) destijds een militair opdracht heeft gegeven om de handleiding van de Celco Navigator te vertalen. Dankzij jullie belastingcenten hebben wij nu dus een Nederlandstalige handleiding van weet-ik-veel hoeveel bladzijden. Het is trouwens briljant gedaan, echt vákwerk!

Dat even terzijde, vond het wel een grappige anekdote

Comment

• ijs
                    • May 2006
                    • 6

Bedankt

Groeten Dizz

Comment

• Ws Soundexpresse
                      • Jun 2001
                      • 1007

Om toch even het topic omhoog te kicken:

ten 1e--> Kan je me die nederlandse handleiding mailen?
                      ten 2e--> Hoe zijn jullie ervaringen met deze tafel? En dan met namen met bewegend licht?
                      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• stakke
                        • Jan 2005
                        • 66

Originally posted by Ws Soundexpresse

ten 2e--> Hoe zijn jullie ervaringen met deze tafel? En dan met namen met bewegend licht?

Lekker oldschool, een goed tafeltje in zijn tijd. Maar wel veel prog-werk, want: geen autoshapes of effecten. Dus alles is te proggen op de presets. (copy/past is mogelijk).
                        Presetblokken van 1 tot max. 12. (werkt dus niet met fixturens maar je kan je presets opschuiven.)
                        Enkel mogelijkheid van faden op LTP-kanalen niet op HTP.
                        Mogelijkheid van palletten (presetfocus) (beperkt).
                        Nadeel is de menustructuur. (je moet 11 (ongeveer zoiets) hetzelfde knopje drukken om een chaser is een playback te krijgen. (maar er zijn ook 'shortcuts')
                        Speed kan enkel geregeld worden op de meest linkse playback die openstaat.
                        Mogelijkheid om een theatrestack te bouwen.
                        Sterk DMXsignaal op de uitgang.
                        PCMCIA voor data-opslag.
                        Betrouwbare software.
                        Ik gebruik het al 10 jaar niet meer, dus zover gaat mijn kennis terug. Mss zijn er software veranderingen gebeurd.
                        Tafeltje steeds gebruikt met Intellabeams en/of trackspot's, nooit conventioneel mee gedaan (op uitzonderingen na, indien LTP dimmers van doen).
                        Greetz

Comment

Working...