DMX multi

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Originally posted by badboyscrew
    Meeo even voor je produkt kennis

een eurostekker is voor voeding niet voor aansturing van je rookmachine,
    anders 220 erop, opwarmen en roken maar.
    genoeg rook stekker eruit lijkt me een beetje raar......

Aan de andere kant (nee is niet persoonlijk) er wordt genoeg geprutst in het vak dus er zal best wel iemand zijn die het zo doet.
    Om JOUW kennis even optevoeren;
    de Antari F80 heeft een remote met een eurostekker. Deze hebben wij doorgemeten en toen kwam er tot mijn verbazing uit: 230 volt.
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• tomv
      • Jun 2003
      • 331

Die 230V is nog het minste dan. Het gaat vooral om de stroom die erdoor moet bij inschakelen.

Een gewone 240V shuko kabel 3G2.5 heeft een doorslagspanning van 1kV(voorbeeld). Dus daar kan je gerust je 400V doorjagen, zolang je meer niet aan het maximum amperage komt! Dan zou de kabel wel eens kunnen gaan zweten .
      Tom

Comment

• theo
        • Nov 2001
        • 503

rookmachine

De rookmachine is een hazer waar we dus 3 polig hem harder zachter moeten zetten dus stuurspanning.
        2x dmx lijnen en een reserve je weet t nooit.
        Dus ik begrijp geen dap! wil wel geld uitgeven maar liever niet teveel.
        En ja Mac de set is bijna compleet en we zijn er uiterst tevreden over.
        gr.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Originally posted by theo
          De rookmachine is een hazer waar we dus 3 polig hem harder zachter moeten zetten dus stuurspanning.
          2x dmx lijnen en een reserve je weet t nooit.
          Dus ik begrijp geen dap! wil wel geld uitgeven maar liever niet teveel.
          En ja Mac de set is bijna compleet en we zijn er uiterst tevreden over.
          gr.
          Tasker maak mooie kabeltjes
          maar is de DMX-220v kabel niet iets? Heb je DMX en 220v in 1 kabel. Heb je welliswaar maar 1 DMX lijn, naar wel een VEILIGE verbinding tussen regie en rookdoos. Deze kabel is wel te vinden in de J&H Shop.
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• 4uss
            • Aug 2005
            • 578

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
            Om JOUW kennis even optevoeren;
            de Antari F80 heeft een remote met een eurostekker. Deze hebben wij doorgemeten en toen kwam er tot mijn verbazing uit: 230 volt.
            Ik heb hem open gehad, en het is zelfs zo dat als je het lampje stuk is, de hele machine niks meer doet (warmt niet meer op) Overigens is het niet echt een eurostekker, maar een vierkante variant erop. De pinnen zitten hetzelfde, maar ze je krijgt er geen standaard eurostekker in. Dat is maar goed ook, want het is geen 0, fase en aarde wat er op die pinnen staat.

Mocht je deze rookdoos hebben, dan kun je op de plaats van de schakelaar een relais bouwen om te schakelen met bijvoorbeeld 12Volt. Dat kun je wel over een normale kabel zetten. Wij gebruikten daar gewoon UTP voor, maar dat maakt opzich niets uit. We hebben er ook een keer een adapter aan gehangen die 12 volt gaf, en deze op een switchpack gezet, dan kun je wel met DMX je goedkope rookdoosje besturen (met een relais ingeboud dan, anders werkt dat natuurlijk niet)

Ben wel blij dat dat met onze JEM Magnum Pro 2000 met DMX niet meer hoeft...

Comment

• johan1988
              • May 2006
              • 40

Volgens mij bedoelt theo dat hij net als bij de JEM Magnum Pro 2000, dat je hem kunt besturen via zo'n xlr kabel. Maar daar gaat ook 0-10 volt doorheen, dus dat zou kunnen gaan storen.
              Maar het heeft dus wel 3 aders

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

sommer en klotz hebben ook hele mooie kabels hiervoor, deze zijn vele malen beter, sterker en soepeler om mee te werken. En de prijs valt ook wel mee. Maar zoals ook al aangegeven, tasker heeft een zelfde kabel ook tegen een betaalbare prijs. Is in nl ook beter en makkelijker te verkrijgen. met dap heb ik alleen maar slechte ervaring, rubber is niet erg stevig en dun, soepelheid laat te wensen over en het solderen gaat ook erg moeizaam, daarnaast is de aderdoorsnede ook nog eens gering, 0,20 mm2? beetje sommer cable is 0,5 mm2.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• LJKEVIN
                  • Dec 2005
                  • 426

en 2 dmx lijnen van 50 meter ??
                  Denk aan je booster !!!
                  Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

Working...