DMX multi

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

DMX multi

Hallo,
    Een vraagje wilde deze dap multi gaan gebruiken voor ons dmx signaal.
    Verstandig of niet gaan 2 dmx lijnen door van 50 meter en een rookmachine.
    Hangen wat dimmers 6 macs en wat colorchangers aan.

bvd theo
    Last edited by admin; 17-05-06, 10:24.
  • DJ_Compact
    • Jan 2004
    • 234

Kun je je niet beter zoiets kopen? Een DMXlijntje er naar toe, meerdere eruit...
    Mjaaaa....

Comment

• daantje
      • Aug 2004
      • 265

Dmx

huh,
      ik begrijp je gelloflijk niet helemaal.
      ik denk dat je beter gewoon 1 signaal kan trekken richting stage(of wat dan ook) en hem daar eventueel splitten.
      can you feel the light [:)]

Comment

• timleurink
        • Mar 2005
        • 121

Als je 6 macs kan betalen, waarom schaf je dan dap aan

Comment

• theo
          • Nov 2001
          • 503

dap

heb wel ervaring met de dapkabels,en die bevallen voor insert en snakes prima.
          We moeten een dmx multi hebben omdat onze tafel 2 uitgangen dmx heeft 1024 kanalen.
          De rookmachine is nog niet dmx en die kabel word verlengd door de multi.
          En hebben we nog 1 kanaaltje over.
          Tot nu toe draaiden deze kanalen door onze multi van t geluid mee,maar die raakt vol.
          Sta ook open voor andere mogelijkheden en aanbiedingen(graag via de mail).
          En Dat betalen van macs met kabel snap ik niet helemaal.
          Last edited by theo; 17-05-06, 11:45.

Comment

• driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

Wat denk je van UTP kabel (gewone netwerkkabel)? Deze zou ook geschikt moeten zijn voor DMX (en er kunnen 4 universes over) Er is al eens een topic over geweest als ik me niet vergis...
            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

Hij wil de controller van zijn analoge rookmachine ook via de multi doen, dnek dat dat met UTP niet lukt. Daarnaast heeft hij 2 lijnen DMX (kan evt. wel via ethernet) en dan zou hij met deze kabel nog een reservekbale overhouden.
              Licht is altijd zwaar.

Comment

• theo
                • Nov 2001
                • 503

inderdaad

Dat is de bedoeling rene

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

Heeft jullie rookmachine een DIN of een Eurostekker uit?

Veder weet ik niet of het zo goed idee is. Je wilt dus 2 aders gaan gebruiken voor DMX (massadraad = shield) en 2 aders gaan gebruiken voor jullie rookdoos. Die 2 aders van de rookdoos kan lkkr gaan storen in die kabel. En een rookdoosje met din heeft 5 aders nodig en met een eurostekker minimaal 3 (bovendien stroomt door een rookmachinekabel met eurostekker 230 volt!!!)

of snap ik het nu niet?
                  MEEO Audio Licht Rigging,
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

Originally posted by rene.derksen
                    Hij wil de controller van zijn analoge rookmachine ook via de multi doen, dnek dat dat met UTP niet lukt. Daarnaast heeft hij 2 lijnen DMX (kan evt. wel via ethernet) en dan zou hij met deze kabel nog een reservekbale overhouden.
                    2 DMX lijnen = 6 aders (??) en rookmachine (DIN= 5, Eurostekker= 3) = 9 aders. Door een 4 pair stage kabel?
                    MEEO Audio Licht Rigging,
                    Mark van der Werff
                    Groningen

Comment

• mac tecson
                      • Feb 2006
                      • 348

Kan gewoon. Je hebt 4*3=12 aders
                      die eurostekker hoef je niet door de die multi te sturen (lijkt me ook niet echt verstanding )
                      Twee kabeltjes gebruik je voor de DMX en die andere twee gebruikje voor de rookmachine (ik weet niet hoe je dat wil aansturen, maar ik zie hier oa DIN staan) die heeft in het geval van DIN 5 aders nodig waarvan er 1 de ground is dan heb je er nog vier nodig. Je combineert dan twee kabeltjes tot 1. Dan houdt je in Ground over.

Comment

• FiëstaLj
                        • Oct 2000
                        • 2068

4 pair wil zeggen dat je 4x gebalanceerd audio aan zou kunnen sluiten. Dus 4x 3 draadjes... = tadadada 12
                        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• badboyscrew
                          • Aug 2000
                          • 304

Meeo even voor je produkt kennis
                          2 DMX lijnen = 6 aders (??) en rookmachine (DIN= 5, Eurostekker= 3) = 9 aders. Door een 4 pair stage kabel?Vandaag 15:52
                          een eurostekker is voor voeding niet voor aansturing van je rookmachine,
                          anders 220 erop, opwarmen en roken maar.
                          genoeg rook stekker eruit lijkt me een beetje raar......

Aan de andere kant (nee is niet persoonlijk) er wordt genoeg geprutst in het vak dus er zal best wel iemand zijn die het zo doet.
                          groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• stekelvarke
                            • Dec 2004
                            • 1062

Originally posted by badboyscrew
                            een eurostekker is voor voeding niet voor aansturing van je rookmachine
                            spijtig genoeg denken de budget merken daar niet zo over en is de remote uitgevoerd met een eurostecker. (althans bij sommige modellen)
                            exit night into LIGHT

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by theo
                              heb wel ervaring met de dapkabels,en die bevallen voor insert en snakes prima.
                              We moeten een dmx multi hebben omdat onze tafel 2 uitgangen dmx heeft 1024 kanalen.
                              De rookmachine is nog niet dmx en die kabel word verlengd door de multi.
                              En hebben we nog 1 kanaaltje over.
                              Tot nu toe draaiden deze kanalen door onze multi van t geluid mee,maar die raakt vol.
                              Zolang je die blauwe multi's maar niet gebruikt voor je geluid vind ik het prima.
                              Is nogal storingsgevoelig, wegens onvoldoende stevigheid in de mantel.

(heb al eens de term antenne-mat gehoord, als je erop ging staan hoorde je radio moskou over de installatie.)

Enne, waarom niet een paar Taskers 128 aan elkaar gekrimpkousd, en op een haspel??
                              Offe, (met het oog op de processing waar je t overhad) Waarom niet een degelijke 12p multi als return? heb je ook weer intercom, en dmx kabels over.

Originally posted by timleurink
                              Als je 6 macs kan betalen, waarom schaf je dan dap aan
                              sterker nog, ik weet waar Theo mee draait...
                              Last edited by Gast1401081; 17-05-06, 17:26.

Comment

Working...