Vervanging voor Mission serie DAP

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj-Sjors

Ik zou voor 2e hands profi spul kijken op marktplaats of ergens anders Ev, Sa (je hoeft toch maar 1 x te slepen) enz.
    Last edited by Guest; 15-05-06, 15:56.

Comment

• Dr. Edie
      • May 2003
      • 671

Originally posted by Drive inn tnt
      Nou dap en echt betrouwbaar zijn nou niet echt 2 dingen die bij elkaar horen. Het zijn zeer zeker geen slechte ampjes, zeker niet voor het geld. Maar als je iets meer betrouwbaarheid wild, kan je beter iets meer uitgeven.
      Valt wel mee, ik heb de palladiums vaak genoeg een beetje "misbruikt" (2 ohm per kanaal, in een volgestopt rack, een hal waar erg veel stof was en het erg benauwd was) maar geen van allen hadden een krimp gegeven. Ik geloof zodra je een palladium hebt die dit doorstaat, hij het zal blijven doen. Tuurlijk zit er welleens een rotte appel tussen.

Het leuke van die budgetbakken is dat wanneer er een de geest geeft, je hem zonder krom te hoeven liggen vervangen kan (ze kosten immers niet veel). En dat (ik weet niet meer welke) een discotheek ALLEEN maar palladium's gebruikt zegt toch ook wel wat? Alsook diverse drive-in show's, café's etc..
      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Drive inn tnt
        • Sep 2003
        • 1082

Originally posted by Dr. Edie
        Het leuke van die budgetbakken is dat wanneer er een de geest geeft, je hem zonder krom te hoeven liggen vervangen kan (ze kosten immers niet veel).
        Dan spaar ik liever even door en koop ik een goede bak die ik niet hoef te vervangen binnen een jaar. Uiteindelijk ben je dan toch goedkoper uit. EN je hebt meer kwaliteit.
        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• nijhuisr
          • May 2003
          • 182

palladium zijn best redelijke versterker, ik vroeg me gewoon af waarom je een budget versterker gaat vervangen door een andere budget versterker van het zelfde merk.

lijkt me een betere zaak om eerst eens uit te zoeken wat de oorzaak is van het uitvallen van de versterkers. als de stoffilters vol zitten heb je dat probleem straks ook weer met de palladium's.

Comment

• Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

Originally posted by Drive inn tnt
            Dan spaar ik liever even door en koop ik een goede bak die ik niet hoef te vervangen binnen een jaar. Uiteindelijk ben je dan toch goedkoper uit. EN je hebt meer kwaliteit.
            Staat in mijn post dat hij na een jaar de geest geeft? Palladiums doen prima wat ze moeten doen, zitten prima en netjes in elkaar, geven wat ze horen te geven (bedoel, de spec's kloppen) en daarbij kosten ze niet veel. Ik ken mensen die de palladium's zowel op vaste plekken als "on the road" (en dan echt wekelijks) gebruiken, zonder klachten.

Wilt niet zeggen om geen duurdere te nemen, maar even kijken of het wel loont e.d. wel de moeite waard vind ik. Heb zelf ook genoeg gewerkt met kwaliteit amps (zware Bose 1801's, Peavey CS800 amps e.d.) (beide overigens niet te tillen).

De Mission amps hebben één koellichaam (en geeneens zo groot) misschien dat dit een oorzaak zijn kan van het uitvallen? Als dat ding stof ligt te happen, vol belast word, dan vraag je ernaar natuurlijk.
            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Drive inn tnt
              • Sep 2003
              • 1082

Originally posted by Dr. Edie
              Staat in mijn post dat hij na een jaar de geest geeft? Palladiums doen prima wat ze moeten doen, zitten prima en netjes in elkaar, geven wat ze horen te geven (bedoel, de spec's kloppen) en daarbij kosten ze niet veel. Ik ken mensen die de palladium's zowel op vaste plekken als "on the road" (en dan echt wekelijks) gebruiken, zonder klachten.

Wilt niet zeggen om geen duurdere te nemen, maar even kijken of het wel loont e.d. wel de moeite waard vind ik. Heb zelf ook genoeg gewerkt met kwaliteit amps (zware Bose 1801's, Peavey CS800 amps e.d.) (beide overigens niet te tillen).

De Mission amps hebben één koellichaam (en geeneens zo groot) misschien dat dit een oorzaak zijn kan van het uitvallen? Als dat ding stof ligt te happen, vol belast word, dan vraag je ernaar natuurlijk.
              Ik heb de palladiums al vaak open gezien. Ze lagen bij ons in de showroom en ik ken een hoop mensen die een palladium hebben. (horeca ondernemers en zo) dus je hoeft mij echt niets uit te leggen van de palladium.
              Dat van vervangen binnen een jaar is natuurlijk ook niet letterlijk. BIJ WIJZE VAN SPREKE!
              Verder zijn de bose en peavey amps die jij noemt totaal niet van toepassing op dit onderwerp, ik zal niet in details treden
              Sorry hoor maar dit is wel erg inrelevant voor dit overwerp.
              Last edited by Drive inn tnt; 19-05-06, 17:19.
              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• basspeaker
                • Nov 2006
                • 39

[FONT=Arial]Hallo,[/FONT]
                [FONT=Arial]In een jongeren centrum waar ik werk hebben we een DAP P2000 staan, een zeer goede versterker voor zijn geld.[/FONT]
                [FONT=Arial]Ik heb nog nooit uitval problemen of oververhitting problemen.[/FONT]
                [FONT=Arial]Wij gebruiken hem als laag versterker, met op elk kanaal 1 baskast met 2x18”[/FONT]
                [FONT=Arial] [/FONT]
                [FONT=Arial]Ik zou gewoon een DAP P-1600 nemen en per kanaal 2 DAP K112 parallel aansluiten.[/FONT]
                [FONT=Arial]Deze versterkers worden bijna niet warm denk aan 35graden op volle belastheid.[/FONT]
                [FONT=Arial] [/FONT]
                [FONT=Arial]En voor die dynacord`s heb ik geen idee, aangezien het 15” is daar gewoon een DAP P-2000 op zetten[/FONT]
                [FONT=Arial] [/FONT]
                [FONT=Arial]MVG nick[/FONT]
                Martin Audio, Kroes Audio en Lab Gruppen!

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Originally posted by basspeaker
                  [FONT=Arial]En voor die dynacord`s heb ik geen idee, aangezien het 15” is daar gewoon een DAP P-2000 op zetten[/FONT]
                  Dus omdat het 15" is moet die versterker erop?
                  Je hebt geen andere reden voor die P-2000 dan jullie baskast heeft 2x18"?
                  Niet iets met vermogen etc. alleen maar de maten zijn van belang???

Kun jij je eerst eens gaan inlezen voordat je op dit forum van alles komt vertellen. Je hebt al twee berichten geplaats en beide tonen aan dat jij totaal niet weet waar je het over hebt. Mensen met een kluitje het riet insturen kunnen andere ook wel op een verjaardag.
                  Last edited by vasco; 27-11-06, 23:31.

Comment

• basspeaker
                    • Nov 2006
                    • 39

Originally posted by vasco
                    Dus omdat het 15" is moet die versterker erop?
                    Je hebt geen andere reden voor die P-2000 dan jullie baskast heeft 2x18"?
                    Niet iets met vermogen etc. alleen maar de maten zijn van belang???

Kun jij je eerst eens gaan inlezen voordat je op dit forum van alles komt vertellen. Je hebt al twee berichten geplaats en beide tonen aan dat jij totaal niet weet waar je het over hebt. Mensen met een kluitje het riet insturen kunnen andere ook wel op een verjaardag.

Nou op een 4 Dynacord 15"kan je gemakkelijk 500W op kwijt.
                    En dat wij totaal 4x 18" er op hebben komt omdat we niet meer geld hebben voor nog 1 DAP P-2000,
                    anders had er per baskast 1 in brug gestaan(de Baspeakers kunnen het vermogen hebben 800W continu per speaker) En je hebt nog over.

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by basspeaker
                      Nou op een 4 Dynacord 15"kan je gemakkelijk 500W op kwijt.
                      En dat wij totaal 4x 18" er op hebben komt omdat we niet meer geld hebben voor nog 1 DAP P-2000,
                      anders had er per baskast 1 in brug gestaan(de Baspeakers kunnen het vermogen hebben 800W continu per speaker) En je hebt nog over.
                      Je begrijpt geloof ik niet wat ik bedoel. De inchmaat van een speaker maakt geen moer uit en verteld niks over het vermogen dat die kan verwerken. Hoe weet je dan welke versterker er aan moet?
                      Ga er eerst voor zorgen dat je weet waar je over praat voordat je dit soort onzin uitkraamt a.u.b.

Originally posted by koekaking
                      Aan de mission 900 hangen vier DAP K112, en aan de 1500 hangen een viertal 15"Dynacord boxen waar ik het type zo snel niet van weet..
                      Misschien toch handig om jou verder te kunnen helpen te achterhalen welke type Dynacord het is zodat er juiste versterkers kunnen worden geadviseerd op basis van vermogen en je geen onzin info krijgt op basis van je speakermaten.

Comment

• basspeaker
                        • Nov 2006
                        • 39

Originally posted by vasco
                        Je begrijpt geloof ik niet wat ik bedoel. De inchmaat van een speaker maakt geen moer uit en verteld niks over het vermogen dat die kan verwerken. Hoe weet je dan welke versterker er aan moet?
                        Ga er eerst voor zorgen dat je weet waar je over praat voordat je dit soort onzin uitkraamt a.u.b.

Misschien toch handig om jou verder te kunnen helpen te achterhalen welke type Dynacord het is zodat er juiste versterkers kunnen worden geadviseerd op basis van vermogen en je geen onzin info krijgt op basis van je speakermaten.
                        Daar heb je voledig gelijk in, ik kan niet zomaar oordelen zonder dat je geen specs hebt van de desbetreffende box/speaker. sorry hiervoor dat ik dit zo verteld heb, mijn exusses hiervoor. dus vraag ik hierbij welke dynacord speakers zijn het?

MVG nick

Comment

Working...