Simpele podiumbelichting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JohnHa
    • Jan 2002
    • 57

Klopt, gelukkig niet (meer).
    Maar ik blijf erbij dat je beter een pc dan een Par kunt nemen.
    Dan maar aan je 4-bar een 2-ta; pc's ipv 2 Parren, het ligt niet aan de hoeveelheid maar aan het soort lamp.
    Als je het een keer probeert zul je zien dat je een veel mooier dekkend totaal krijgt als je voor hetzelfde aantal Parren dat je nu gebruikt Pc's neemt.

Comment

• s142918
      • Apr 2006
      • 111

Een PAR is robuuster, sneller en goedkoper. Een barretje met 4 vaste parren en standaard filters is ook in no-time opgebouwd en gesteld. Daarbij interesseert het opdrachtgever / band / publiek niks hoe goed het totaaltje dekt, des te meer hoe duur 't is.

Gebruik vaak zat PC's, ook met bandjes. Maar dan wel in de grotere setups waar 't kan en gewenst is.

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

@JohnHa

Je hebt qua licht helemaal gelijk, maar deze jongens willen in mijn ogen gewoon spelen en eigenlijk is PA en een mixer al teveel. Het liefst alleen wat gitaarversterkers en een zangset en dat een beetje op balans, dat zou het allerfijnste werken, zo interpreteer ik de vraag een beetje. Dus als er al 4 parren aan het plafond hangen blijft het lichtsetje in de bus.

Voordeel aan parren: als iemand een statief een keer omloopt in de kroeg, dan valt de schade mee, een paar deuken in het blik en 2 kappotte bulbs. Die 2 bulbs heb je bij de PC's ook, en daarnaast bij de ene een gebroken lens en bij de ander een kapotte lampvoet. Verder barndoors die verbuigen en eruit vallen, beam knopjes die afbreken, vandaar dat ik gewoon de rock 'n roll lamp adviseer.

Maar nogmaals: qua licht heb je gelijk, maar dat is meestal niet echt datgene wat telt bij een bandje.
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• JohnHa
          • Jan 2002
          • 57

Ok, duidelijk.
          Maar omdat er in de oorspronkelijke vraag staat: "We willen altijd gegarandeerd in het licht staan", blijf ik erbij dat je dat met Parren niet redt.
          Volgende zaak, deurwaarder.

Comment

• mac tecson
            • Feb 2006
            • 348

lukt echt wel. Ik heb pas nog een podium met dergelijke afmetingen met twee 4-barren Par64 verlicht. Ging prima.

Comment

• koenvc
              • Apr 2004
              • 19

en wat dachten jullie van barndoors op een par 64? http://www.verkoop.licht-geluid.nl/A...pa64adt25.html

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

je maakt toch geen licht om het af te kleppen!

nah, zonder dollen: bij pc's en fresnellen heb je vaak een nette bundel die je uit je pootjes wil houden, of ff de onder-boven kant af wil kleppen, als je dat met parren gaat doen, dan gebruik je parren daar waar je eigenlijk een een andere soort lamp had moeten kiezen....

Comment

Working...