DMX alternatief voor Dalton lp4000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jan-andries
    • Dec 2004
    • 50

DMX alternatief voor Dalton lp4000

Tot voor heden kwam ik toe met een gewone Dalton lp4000 lichtcontroller om 8 par64 mee aan te sturen, maar bij grote party's vind ik het vaak een boeltje worden: Martin scanners, 16 par64, strobo's , rook, ... elk toestel een eigen sturing. Nu dacht ik: laten we overstappen op dmx! Daarom vraag ik ook raad. Welke dmx controller zou ik me best aanschaffen. Deze controller moet niet te ingewikkeld zijn en vooral alles wat ik met mijn dalton kon, ook kunnen doen!
    (Dalton heeft een naar mijn mening sterke AUDIO aansturing en ik zou dit willen kunnen behouden). Ook mss direct een advies over dimmers? Alvast bedankt!
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Een budget zou handig zijn..

Een goede gemengde tafel (dus zowel conventioneel begint rond de 1500/2000 euro)
    GLP SD2 (1600 euro) erg handig voor inteli (je selecteerd de fixtures en drukt daarna gewoon op een knop met de kleur, gobo, de beweging kan je live de snelheid en grote instellen enz) voor conventioneel mis je dan weer de faders.

SGM studio 12 scan control (2400 euro)
    SGM studio 24 scan control (3000 euro)

JB lighting Licon CX (2800euro)

Zero 88 Fat frog (3300 euro)
    Zero 88 Leap Frog (3800 euro)
    Zero 88 Bulfrog (5800 euro)
    Zero 88 Frog 2 ( ???? euro)

Daarna gaat het richting Avolites Pearl enz.
    (Alle prijzen zijn richtprijzen, de rest van de specs en meningen weet je wel te vinden op de websites van de fabriekanten en de zoekfunctie van het forum/google)

Heb je deze budgetten niet is het een optie om bv een Martin Freekie (ik weet niet wat je nu gebruikt voor je scans) of Liteputter CX-5 voor de scans en een 24 kanaals parrentafel voor de parren, rook ,strobo aan te schaffen.

Ook een PC sturing is een optie, kies je hiervoor is de Chamsys software met de enttec DMX interface aan te raden (voor 100 euro + prijs van de PC gesteld).

Dan de dimmers, eerst moet je een keuze maken tussen dimmers op de grond of DMX 4-barren..
    exit night into LIGHT

Comment

• jan-andries
      • Dec 2004
      • 50

Voor de dimmers > geen dmx latjes, ik heb reeds vele parlatten met Harting connectoren erop en zou dit graag zo houden, dan kan ik ze op kleine klusjes gemakkelijk met daltons blijven aansturen. Dimmers dus (dit moet geen ADB zijn, maar enige kwaliteit is wel vereist.)

Voor mijn scans gebruik ik nu gewone Martin sturingen (op Martin protocol dus), maar ik heb wel reeds dmx converters in bezit. Voor die andere toestellen red ik het wel als ik naar dmx wil overstappen, maar het is dus vooral voor mijn parspots dat ik nog vragen heb. Ik wil ze namelijk even goed muziekgestuurd laten spelen als ik met mijn Dalton kon en dit op dezelfde tafel waar ik ook mijn scans, strobo's, rook,... mee bestuur.

Budget > Valt te bekijken, maar laat ons zeggen dat we zeker niet over de 5000 euro willen klimmen (dimmers en dmx-controller) (voor meer geld wil ik er wel een paar daltons erbij zetten)

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

dimmers
        als ADB, MA, Avolites enz uit de boor vallen moet je misschien eens naar zero 88 kijken, de Spice 1210 (12 kanalen moet wel lukken als je wat parren op hetzelfde kanaal zet)kost iets van een 2200 euro, ook kan je naar Lite puter kijken.

sturing: zo goed als al de bovengenoemde sturingen hebben wel een sound functie
        exit night into LIGHT

Comment

Working...