Truss koppelen in Wysiwyg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonbase1
    • Nov 2004
    • 21

Truss koppelen in Wysiwyg

Hallo,

Ik ben aan het experimenteren met tekenen in wysiwyg. Ik probeer naar ik meen basis dingen als het tekenen van een carré constructie.

Nu wil ik daarvoor de 30VC012 gebruiken, maar als ik deze aan de rechterzijde op een 30VL500 "snap" dan wijst de hoek naar voren, en als ik deze aan de linkerkant "snap" dan wijst de hoek naar achter.

Als ik de 30VC012 loskoppel en roteer, en ik tracht hem vervolgens weer terug te snappen, dan komt hij toch weer in de oorspronkelijke situatie terug.

Wij kan mij helpen met dit ongetwijfeld simpele probleempje?
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

hoekstuk nemen uit de library, laten snappen en dan roteren met ALT+S/X (1 van die toetsen rond de A/S/..., weet zo ook niet meer vanbuiten welke, beetje automatisme)
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

Dat systeem van ALT+S/X lijkt bij mij niet te lukken. Wat ik momenteel doe is eerst snappen, dan ungroupen en handmatig roteren (met snap to centre en dan het aantal graden intypen), daarna terug groeperen en we zijn er...
      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• BlueConfig
        • Aug 2005
        • 138

idd ALT-S/X werkt bij mij ook niet. Mijn werkwijze : Met assembly (bout) aan: truss aan klikken vanuit de lib > op het trusseinde snappen ( niet klikken)> rechtermuisknop > afhankelijk van de positie : Truss rotate left/ Truss rotate right/ Truss flip end.

mss dat axs hotkeys heeft ingsteld ?
        Greets,
        BLue CoNFiG

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

Gevonden!
          Het is gewoon tijdens het plaatsen Z of X duwen, niks ALT of andere dingen. Gewoon Z of X induwen. Simpelweg gevonden in Options-->User Options-->Hot Keys-->Plot Views-->Mid-operation
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Moonbase1
            • Nov 2004
            • 21

Gelukt!
            Dank jullie wel, de door jullie aangedragen opties werken perfect!!
            Ik ga weer snel verder tekenen!!! Misschien dat er dan nog meerdere "simpele" vraagjes komen......

Nogmaals bedankt!!!!

Comment

Working...