MultiGobo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

Originally posted by Jeffrey18
    @DJ_matthias ja ik ben niet bekent met die dmx gebeuren, jij hebt toch ook ervaring moeten opdoen??
    ok gelijk heb je, maar ik keek eerst hier en daar eens rond, zocht op google waarvoor alles diende enzo...

ga anders gewoon eens naar een winkel waar ze alles verkopen en waar ze showroom hebben... daar kunnen ze je alles mooi laten zien hoe het zit en kan je zelf ook nog proberen als het mag
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Jeffrey18
      • Apr 2006
      • 14

@stekelvarke
      thx voor de uitleg ben weer een stuk wijzer.

uum dus ik moet een soort stop kopen zodat hij niet in de war raakt als ik het goed begrijp.
      zo iets? http://www.bhphotovideo.com/images/items/407853.jpg

nog iets achter op het dmx kasje komt er ook 1 leeg dat is de "input" moet daar ook zo`n ding in gezet worden? of mag die open blijven.

ja met die kanale komt wel goed heb dadelijk de handleiding erbij dus alles goed bekijken.

@DJ_matthias
      maakt niet uit ik weet zo wel voldoenden
      Last edited by Jeffrey18; 22-04-06, 12:36.

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Je DMX systeem werkt in 90% van de gevallen perfect zonder stop en met gewone microfoon kabels. Maar het USSIT DMX512 protocol schrijft voor om te werken met 110 Ohmige kabels en een DMX eindstop. en aangezien die DMX eindstop zo goed als niets kost warom dan niet doen zoals het USSIT het voorschrijft.
        exit night into LIGHT

Comment

• DJ_matthias
          • Jun 2005
          • 620

ach wat maakt het uit, ik werk al bijna anderhalf jaar met twee dmx toestellen, een scanmaster en gewone XLR kabels zonder terminator en heb nog nooit problemen gehad...
          misschien kan je gewoon overwegen dat; vanaf waneer je problemen begint te krijgen dan een terminator koopt...
          waarom geld uitgeven als het gewoon ook kan?
          greetzzzz
          we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
          Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

Het maakt niet zo veel uit tot als het mis gaat.
            Ik ben iemand die van mening is dat je beter alles van in het begin goed doet (dus zoals het voorgeschreven is).

Jij hebt nu 2 DMX effectjes en werkt met microfoonkabel en zonder terminator, stel na een jaar of 5 heb je inplaats van 2 DMX effectjes er 40 en je hebt het systeem van de microfoonkabels blijven gebruiken. Nu werkt het ineens niet meer en dat zou liggen aan je kabels. dan moet je ook ineens 40 kabels vervangen. Had je van in het begin het juiste gedaan had je inplaats die 40 kabels iets anders kunnen kopen waarmee je misschien meer geweest was. Dus warom niet van in het begin zo als het zou moeten.
            exit night into LIGHT

Comment

• Jeffrey18
              • Apr 2006
              • 14

is dit ook een terminator?? http://img295.imageshack.us/my.php?i...02001057ob.jpg

ik heb 1 terminator gezien maar die was best prijzig! weet niet of dit ook goed is

Last edited by Radar; 22-04-06, 18:08.

Comment

• Radar
                Moderator
                • Jul 2002
                • 890

Daar zijn we opzoek naar terminators
                Ik doe niet aan bijgeloof.
                Dat brengt ongeluk.

Comment

• Jeffrey18
                  • Apr 2006
                  • 14

ik heb hem binnen plus het dmx tafeltje, ben aan het oefennen maar komt er wel uit.

maar even dit eb dus zitten kijken wat die allemaal kan(de gobomoon)

hij laat dit bij mijn nit zien (zie links onder in) http://img90.imageshack.us/my.php?im...ltigobo4um.jpg

zie wel een ronding bloemen maaar niet verschillende kleuren, zie alles namelijk in 1 kleur

of ben ik nog niet goed wijs of je dat kan doen via het tafeltje???????????

Comment

Working...