MultiGobo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeffrey18
    • Apr 2006
    • 14

MultiGobo

hoi,

ik ben van plan om in de toekomst deze te gaan kopen http://img90.imageshack.us/my.php?im...ltigobo4um.jpg

iemand ervaring met dit toestel??
    zo ja wat leuke info graag. en of het echt waard is voor je geld.

zie dat je het op dmx kan aansluiten.

en net zo`n aansluiting in het midden net als een pc kast aansluiting(met drie van die platte pinnen) mag het aangesloten worden net als een pc?? of moet dat nou echt aangesloten worden op een dmx kasje??

waarom vraag ik dit? omdat ik geen kasje wil kopen extra!!
    als je het enkel met die aansluiting in het midden(zie foto) aansluit is het denk ik ook wel voldoende? en dan kan je achterop het met de hand instellen zo te ziien??
  • speakerfreak
    • May 2002
    • 1446

is gewoon de 230 stroom aansluiting
    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Jeffrey18
      • Apr 2006
      • 14

Originally posted by Mobile Light Sound Vision
      Zoals de speakerfreak al zei 230v,

Dan gebruik je het welbekende '' euro - kabeltje ''

Alleen vind ik zelf dat ze de naam aan moeten passen want het is geen Euro die je betaald!
      ja die bedoel ik!

dus dat gaat gelukkig gewoon zo te zien

en achterop kan je alles gewoon instellen dus??

maar zijn er nou mensen die ervering hebben met het apparaat?
      Last edited by Radar; 16-04-06, 19:57.

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Ik heb werkelijk geen ervaringen met dit apparaat, maar de meeste effecten hebben wel een stand-alone modus. Kwestie van goed de handleiding doorlezen om die in te stellen. Met een klein beetje mazzel kent ie ook een master-slave mogelijkheid, wat wil zeggen dat 1 zo'n apparaat reageert op de muziek (stand-alone) en de rest dus hetzelfde doet als de eerste. Synchroon is wel zo mooi.

Als je 'm op afstand wilt besturen, zul je toch echt zo'n extra "kastje" moeten kopen. Zo'n DMX-controller (zoals dat kastje dat jij bedoelt heet) hoeft niet zo veel te kosten, ze zijn er al vanaf 100 euro.

Comment

• Jeffrey18
          • Apr 2006
          • 14

Originally posted by jurjen_barel
          Ik heb werkelijk geen ervaringen met dit apparaat, maar de meeste effecten hebben wel een stand-alone modus. Kwestie van goed de handleiding doorlezen om die in te stellen. Met een klein beetje mazzel kent ie ook een master-slave mogelijkheid, wat wil zeggen dat 1 zo'n apparaat reageert op de muziek (stand-alone) en de rest dus hetzelfde doet als de eerste. Synchroon is wel zo mooi.

Als je 'm op afstand wilt besturen, zul je toch echt zo'n extra "kastje" moeten kopen. Zo'n DMX-controller (zoals dat kastje dat jij bedoelt heet) hoeft niet zo veel te kosten, ze zijn er al vanaf 100 euro.
          duidelijke info.

kasje wil ik niet omdat het te duur wordt als ik enkel alles achterop in kan stellen is het hartstike prima!! allen mensen die een drive in hebben dan is dat kasje wil nodig.

maar voor thuis gebruik niet(vindt ik)

er zit heel veel dingen in, dat is:

16 gobo's/kleuren + sluiter op wiel
          verschillende modes: DMX mode, stand-alone mode, master/slave,
          muziekgestuurde mode
          manuele focussering
          regenboogeffecten
          'gobo shake'
          LED display
          2 x DMX512-kanalen: [LIST][*]gobo-keuze[*]draairichting[/LIST]dus dat zit wel goed denk ik.

alleen ik weet niet wat regenboogeffecten zijn? en gobo shake

kijk hier voor meer info http://www.sale.nl/product_info.php?products_id=2684

PS en dat voor maar 99 euro spot goedkoop al zeg ik het zelf.

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

Originally posted by Jeffrey18
            alleen ik weet niet wat regenboogeffecten zijn? en gobo shake
            Ik denk dat regenboog iets is dat ie het gobo/kleurenwiel heel snel laat draaien. Alle kleuren komen dus in hoog tempo voorbij --> regenboog van kleuren.

PS en dat voor maar 99 euro spot goedkoop al zeg ik het zelf.
            Tsja en voor veel minder kun je al een moonflower of een mushroom halen. Of voor de prijs van 2 MultiGobo's kun je al een 'instapmodel' scan nemen. Er zijn zoveel dingen die goedkoop zijn. Wat je zelf in je kamer wilt ophangen is nu eenmaal subjectief en je moet echt zelf weten hoeveel geld je eraan wilt besteden. Persoonlijk ben ik inmiddels behoorlijk uitgekeken op zulke kleine effectjes en mn kamer houd ik liever een beetje rustig.

Comment

• Jeffrey18
              • Apr 2006
              • 14

ok,

even over de DMX512

dit tafeltje vindt ik lekker klein en compact http://shop.showtechnic-malente.com/images/70064520.jpg

tis alleen maar om de multigobo aan te sluiten meer niet!

is dit tafeltje er geschikt voor???

en kanik er echt alle op instellen? zie dit:
              -regenboogeffecten
              -gobo shake
              -gobo keuze
              -strobe effect

groet jeffrey
              Last edited by Jeffrey18; 21-04-06, 13:15.

Comment

• DJ_matthias
                • Jun 2005
                • 620

ok,

even over de DMX512

dit tafeltje vindt ik lekker klein en compact http://shop.showtechnic-malente.com/images/70064520.jpg
                dit is een tafeltje zoals een ander... is niet kleine of compacter dan een scanmaster ofzo... beetje "standaard" dmxtafeltje voor simpel gebruik

en kanik er echt alle op instellen? zie dit:
                -regenboogeffecten
                -gobo shake
                -gobo keuze
                -strobe effect
                groet jeffrey
                dit kan met behulp van de schuiven. waarschijnlijk heeft elke optie van je multigobo 1 kanaal nodig en kan je met behulp van de schuiven de waarden instellen zodat hij doet wat jij wilt.
                we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

Kabeltje zit altijd gewoon in de doos erbij.
                  Dus daar hoef jeje niet druk om te maken.
                  Dit ding heeft een jaar in de showroom gehangen. Oprich wel een leuk effectje.
                  Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Jeffrey18
                    • Apr 2006
                    • 14

o ok,

ja het is voor simpel gebruik maar 119eurp is zeker niet een rommel ding

maar ik zag dat er een output en een input aan de achterzijden was, en dat is ook bij de multigobo, ik wil over een tijdje een dmx512 space roller kopen maar waar moet hij in als die kabels van de multigobo er al in zitten zie foto.

of kan er slecht een apparaat tegelijk op aangesloten worden??

Comment

• DJ_matthias
                      • Jun 2005
                      • 620

sjongejonge, ik denk dat het DMX gebeuren niet echt iets voor jou is... nu haal je er weer een dmx-to-analog converter bij?! wat heeft die er nu weer mee te maken???
                      elk toestel met DMX heeft een input en een output connector. je kan ze dus allemaal aan elkaar doorlinken tot al je kanalen zijn opgebruikt!
                      je gaat van je controlleroutput naar input toestel 1, van output toestel 1 naar input toestel 2, van output toestel 2 naar input toestel 3 en je kan het rijtje zelf wel afmaken!?
                      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

Ook niet vergeten om een adres aan je fixtures toe te wijzen. En een terminator (DMX stop) op het einde van je daisy chain te zetten
                        Last edited by stekelvarke; 21-04-06, 21:54.
                        exit night into LIGHT

Comment

• Kilian
                          • Dec 2005
                          • 179

Comment

• Jeffrey18
                            • Apr 2006
                            • 14

@DJ_matthias ja ik ben niet bekent met die dmx gebeuren, jij hebt toch ook ervaring moeten opdoen??

maar goed ik begin door te vragen wat wijzer te worden!

iemand die ik ken ken ook iemand in de drive in en hij heeft dit plaatje gemaakt http://img200.imageshack.us/my.php?image=dmxiets5no.jpg

dat bedoelde je toch zo`n beetje??

@stekelvarke

als je het niet erg vindt zal je het wat beter willen uitleggen snap dat niet.

en nee AUB maak het me niet nog duurder!!

gr jeffrey

Comment

• stekelvarke
                              • Dec 2004
                              • 1062

@stekelvarke
                              als je het niet erg vindt zal je het wat beter willen uitleggen snap dat niet.
                              Dit doe ik met plezier, aangezien je het ergens moet leren.

voorbeeldje van een DMX daisy chain: http://groups.msn.com/licht-links/li...oto&PhotoID=16

een Fixture is in jouw geval de multigobo en spaceroller. Maar dit kan evengoed een DMX aangestuurde spiegelbolmotor of een dimmerrack zijn.
                              Er kunnen dus zo 32 fixtures op 1 DMX lijn aangesloten worden zonder gebruik te maken van een booster.

De DMX terminator of soms ook wel DMX stop genoemd is een impedantie van 110 Ohm, dit is dezelfde impedantie als een DMX kabel. Dit dient om fouten te voorkomen.
                              Zo "denkt" het signaal dat de DMX lijn oneindig doorloopt, en zal er bij een eventuele fout er geen signaal reflecteren en zo zullen lampen dan niet in de war gestuurd worden.
                              Een terminator wordt meestal ingeboud in een XLR plug met een 110 ohm (of 2 keer 220ohm parrallel) tussen pin 2 en 3.
                              Soms kan er ook nog een LED ingeboud zijn
                              Dus makkelijk zelf te maken/ laten maken en je zal er nooit meer als 5 euro aan kwijt zijn.

Dan de DMX adressen.

Stel ik heb een fixture met 5 kanalen:
                              kanaal1: Pan (X as beweging)
                              kanaal2: Tilt (Y as beweging)
                              kanaal3: kleurenwiel
                              kanaal4: gobowiel
                              kanaal5: shutter

Als ik deze fixture op adres "21" zou zetten dan zou het er op je DMX lijn zo uit zien:

adres 1 tot en met 20: niets
                              adres 21: pan
                              adres 22: tilt
                              adres 23: kleurenwiel
                              adres 24: gobowiel
                              adres 25: shutter
                              adres 26 tot en met 512: niets

Het adres wordt meestal achter op de fixture ingesteld doormiddel van dip-switches, draaiwieltjes of digitaal via een display met knoppen.
                              Last edited by stekelvarke; 22-04-06, 10:19.
                              exit night into LIGHT

Comment

Working...