Vraagjes over doorlussen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Otman
    • Mar 2006
    • 11

Vraagjes over doorlussen

Ik heb een messenger 2 mengpaneel van GLP en 2 Pilot 150 movingheads. Deze combinatie werkt nu samen perfect.

Nu heeft iemand mij 2 H-150 scans gebracht om uit te proberen icm met de movingheads. Nu zit ik met een paar probleempjes. Ik had de setup zo in gedachten:

Mengpaneel:-->MH1-->Scan1-->Scan2-->MH2

De movingheads zijn 8 kanaals en de scans 4. Nu ontstaat er het volgende probleem. Als ik movinghead 1 aansluit op de tafel (via 3 pins xlr) moet ik hem doorlussen naar de scan. Die heeft echter een jack in/uitgang. Ik hier verloopstukken voor, dat is het probleem niet. Ik ga dus van de MH1 xlr uit naar scan 1 jack in. Zodra ik dat doe gaat mijn movinghead flippen. Hij gaat uitzichzelf draaien en alles....Ik moet dus van scan 1 uit (jack) naar scan 2 (jack) in. Van scan 2 uit (jack) naar MH2 (xlr) in.

Deze setup werkt bij mij echter niet. Ligt dit nu aan de kabels? Daarnaast nog 1 ding. De scans werken met dipswitches. Ik ben hier niet echt handig in. Er zitten er 8 op waarvan 7 en 8 pan en tilt zijn (reverse).

Ik had dus zo de instellingen gedacht.

MH1: kanaal 001
    Scan1: kanaal 009
    Scan2: kanaal 013
    MH2: kanaal 017

Is dit goed en hoe moet ik de dipswitches instellen? Is het ook nog nodig dat op het mengpaneel wat instel ivm met dipswitches? Hij heeft wel de mogelijkheid daarvoor.

Dank u bij voorbaat,
    otman
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Weet je heel zeker dat de scans aan te sturen zijn middels DMX protocol?
    Ik ken een paar voorbeelden van dmx over jack, maar meest gangbaar is DMX over 5 of 3 polig XLR.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

kan ook nog zo zijn dat de scans in een master-slave mode staan.
      Kan zijn dat er dan toch data over de bus wordt gestuurd die in conflict gaat met je dmx-data
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Otman
        • Mar 2006
        • 11

Edit: na lang gepruts ben ik er voor een deel uit. De Jack kabels moeten stereo zijn en ik had een mono. Dat probleem is opgelost. Het laatste probleem: Ik krijg de 2e scanner niet aan de praat. Ze doen het allebei los wel perfect. Als ik ze bijvoorbeeld na de movinghead enkel aansluit doen ze het allebei. Echter; als ik ze doorlus (na elkaar) doet de 2e scan raar. De 1e scan na de movinghead doet het perfect, die kan ik sturen maar de scan die daarna komt doet heel raar. De kabel is doorgemeten en hij is goed. Ik heb alle mogelijke standen al geprobeerd op de dipswitch en niets helpt. Als ik ze omwissel doen ze het wel. Het gaat puur om het doorlussen. Daar zit volgens mij de fout. Wat kan ik doen? Toch een andere kabel proberen?

Comment

• mac tecson
          • Feb 2006
          • 348

Als je ze omdraait werkt het wel? Als dat inderdaan het geval is ligt het niet aan de kabel. De enige mogelijkheid zou dan de aansluiting op de eerste scan kunnen zijn

Comment

• Otman
            • Mar 2006
            • 11

Zelfs als ik ze omdraai werkt het niet. Wat ik wel geprobeerd heb; op mijn mengtafel zitten 4 DMX uitgangen. Als ik de 2 scans elk op een losse aansluiting aansluit dan werkt het wel! Ik snap er helemaal geen flikker van. Ik wil natuurlijk niet met een dubbele aansluiting werken vandaar dat ik graag wil doorlussen. Het lijkt me toch echt frappant als allebei de scanuitgangen defect zijn...

Wie weet wat het probleem is? Intern iets verkeerd misschien?

*oja, waarom zit er eigenlijk FAN control op?

Comment

• Radar
              Moderator
              • Jul 2002
              • 890

Voor de dip instelingen verwijs ik graag naar onderstaand dokument.

Het probleem met doorlussen kan in je stereo jack kabel ligen.
              Meet deze eens door en meet je in en uitgang eens door.
              Met dit soort spul is dat meestal 1 op 1 doorgelust.
              Ik doe niet aan bijgeloof.
              Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...