Set up Beginende drive-in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blaster
    • May 2005
    • 14

Set up Beginende drive-in

Hallo allemaal

Ik wil nu echt gaan draaien op schoolen,buurthuis ect. en dit is mijn opsteling. Ik heb er nog geen echte foto's van om dat ik nog noot echt gedraait heb.

Zo was ik van plan te beginen. wat denken jullie er van?

Groetjes Teun
    Qsc , Tracktor-Dj , Hq = Full Range Drive-in
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Om eerlijk te zijn vind ik je geluid een beetje mager. Kijk eens naar een Vibe serie van JB, een Behringer serie of desnoods een Dap serie. Plaats paaltjes tussen je speakers om het hoog verder te verspreiden en neem voor de goede klank een equalizer en een crossover met minimaal 2 versterkers. Hoeft niet zo gek veel te kosten.

Je licht vind ik ook wat mager, ik zou toch echt minimaal 2 t4 barren met parren inhangen, daar 2 scans bij en een stroboscoop, rookmachine erbij en dan ziet het er wel gelikt uit voor een beginner.

Kijk eens naar kant en klare truss bruggen, kijk even wat verder dan die brugjes van onder de 300,-

Dit kan je natuurlijk niet in 1 keer kopen, dus sparen en in stappen kopen is hier het keywoord.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

helemaal mee eens...

Licht:

- truss bruggetje weg doen, echte truss kopem (triangel)
      - kijk naar andere scanners (250 watt) ben overgens wel benieuwd welke dit zijn
      - belleblazer: wil je dat echt?

Geluid:

- andere speakers.
      - heb je ook gedacht aan cdspelers mengtafels etz?.

Klinkt een beetje zijkerig, maar als je begint kan je beter ook goed beginnen
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• Devotion
        • Feb 2005
        • 82

Je stroom berekeningen zijn trouwens veel te veel.
        Ik zie in één van de twee tekeningen zelfs een 3x 16A aansluiting.
        Als jij hiervoor al 3x 16A nodig hebt dan weet ik niet wat ik nodig heb om de boel draaiende te houden.

Die hele setup kun je makkelijk op 1 groep doen qua vermogen. Maar het zou beter zijn als je het licht en geluid appart op groepen doet om storingen te verkomen.

Verder zou ik inderdaad ook kijken naar andere boxen, en dan naar boxen zoals hierboven al aangegeven. Qua licht ben ik ook op deze manier begonnen met 4x parcans. Die bellenblaas machine zou ik ook eens goed over nadenken wat je hiermee precies wil gaan doen. Ik denk dat die meer last dan plezier brengen.
        Ben je nog cool als je heet bent ???

Comment

• Blaster
          • May 2005
          • 14

Oke Truss ben ik het mee eens is ook makkelijker als je wind up hebt met de aperatuur er in hangen.

Materiaal leistje:

Versterker:
          Qsc Rmx 850
          Speakers:
          2x Phonic Se 715 200Wrms
          2x Hq-Power 12" (type?) 125Wrms
          Muziek:
          Pc met Traktor-Dj studio +/- 5000 nummer's ben nog aan het verzamelen
          Cd speler
          Megpaneel:
          Jb-systems Lam91
          Licht:
          Licht brug + t bars
          Hq-Power Dmx dimbar + 4X 56Par 300W
          2x Hq-Power Scan Vdpsc4 150W 4 dmx canels Komt echt wel veel licht van af
          Hq-Power Strobe 750W 2dmx canels
          Evect:
          Antari Z70 Rookmachiene 700W + afstandsbediening
          Bubbel machine 50W

Groetjes Teun
          Last edited by Blaster; 27-03-06, 17:05.

Comment

• speakerfreak
            • May 2002
            • 1446

Neem gewoon 2 leuke statiefjes.
            Crossover is niet nodig kost alleen maar geld.
            2 goede topkastjes op statief kan ook leuk klinken
            Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Blaster
              • May 2005
              • 14

Even voor de duidelijkheid dit alles heb ik all.
              Licht is muziek gestuurt. dmx contoler is het volgende op de verlangleist.
              Somige dingen heb ik met een afstandsbediening op van die stekers aangesloten zo als de srobe als dat een hele avond staat te kniperen

Groeten Teun

Comment

• vdm-producties
                • Mar 2006
                • 37

Originally posted by Dj Mark
                Om eerlijk te zijn vind ik je geluid een beetje mager. Kijk eens naar een Vibe serie van JB, een Behringer serie of desnoods een Dap serie. Plaats paaltjes tussen je speakers om het hoog verder te verspreiden en neem voor de goede klank een equalizer en een crossover met minimaal 2 versterkers. Hoeft niet zo gek veel te kosten.

Je licht vind ik ook wat mager, ik zou toch echt minimaal 2 t4 barren met parren inhangen, daar 2 scans bij en een stroboscoop, rookmachine erbij en dan ziet het er wel gelikt uit voor een beginner.

Kijk eens naar kant en klare truss bruggen, kijk even wat verder dan die brugjes van onder de 300,-

Dit kan je natuurlijk niet in 1 keer kopen, dus sparen en in stappen kopen is hier het keywoord.
                ja ik mis ook de 2 barren in plaats van 1. wind-up statieven hoeft niet meteen. je kan ook push- up statieven ( tijdelijk) nemen.

En waat zitten je spullen eigenlijk in? heb je al flightcases of een dj-meubel of zit alles nog in de dozen

Comment

• Blaster
                  • May 2005
                  • 14

Ik heb flightcase's, zelfbouw wel goed gelukt. voor mijn pc , dmxbar en case voor de lose zooi: kabels haken rookmachien en vloeistof ga voor de scans ook nog 1 maken statiefen en truss gaan gewoon zo mee

Groeten Teun

Comment

• Break the silence
                    • Feb 2005
                    • 50

Originally posted by Blaster
                    Muziek:
                    Pc met Traktor-Dj studio +/- 5000 nummer's ben nog aan het verzamelen
                    En vanwaar ben je die aan het verzamelen?
                    Toch niet van Kazaa en consoorten mag ik hopen? Of kopietjes van de bib?

Voor de rest:
                    geluid: andere boxen
                    licht: lijkt me nog redelijk om mee te beginnen, maar laat aub die bellenblaas thuis

Comment

• Blaster
                      • May 2005
                      • 14

Toch soms wel de nieuwe nummers moet je toch hebben en die zijn lang niet altijd gelijk op cd te krijgen en rip ook cd's van famielie.
                      ik weet dat het niet goed zit met de Buma/Stema rechten ik wel eens gehoord van cd's met rechten er op voor de horeca orange cd's?
                      kan je lit van worden weet aleen niet hoe het heet zo iets leikt me ook wel wat.

Groeten Teun

Comment

• gilly
                        • Jun 2002
                        • 105

hallo Blaster,

je bedoelt misschien het bedrijf Alcas.

maar nog zit je met het probleem dat deze soort van muziek bedoelt is voor een vaste plaats als achtergrondmuziek (denk aan cafe, restaurant, bar etc)

er zijn al meerdere topics aan deze manier van geluidsdrager geweest maar buma/stemra heeft niet een echte goede oplossing voor het gebruik van mp3/wma bestanden bij een drive inn show.

ik gebruik ook mp3 tijdens een gig maar hoe het nu werkelijk zit, gebruik de zoekmachine maar.

gr gilly

Comment

• SPS
                          • Mar 2004
                          • 1662

Originally posted by Blaster
                          rip ook cd's van famielie.
                          kan je lit van worden weet aleen niet hoe het heet zo iets leikt me ook wel wat.

Groeten Teun
                          Teun,

Je geeft aan in je profile dat je 20 jaar bent en student.
                          Betekent dat je toch minstens een behoorlijke middelbare schoolopleiding hebt genoten. Let dan eens een beetje op je grammatica???

Paul
                          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Blaster
                            • May 2005
                            • 14

Ik weet het, is een groot probleem dyslexie's even op gezocht hoe je het shrijft hier heb je geen spelings controle

Groeten Teun

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                              • Nov 2005
                              • 950

zeker heb je bij dit forum spellincontrolle: rechtsbovenin staat zo'n vinkje.

Ontopic:

HQ-Powerscans? Je kan ook voor de Eurolite versie gaan, krijg je 2 extra dmx kanalen: shutter en dimmer, dan voor 150 euro.

En denk aan speakers van Ommtronic (blijken volgens Rader erg goed te klinken)
                              MEEO Audio Licht Rigging,
                              Mark van der Werff
                              Groningen

Comment

Working...