Dap P-2000 Amp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soundwave
    • Mar 2006
    • 21

Dap P-2000 Amp

[FONT=Verdana]Hoi Iedereen,
    [/FONT]

[FONT=Verdana]Ik zat met de volgende vraag over de DAP P-2000 AMP ik heb een setje van 2 baskasten van 800 watt op 4ohm en 2 toppen van 250 watt op 8ohm.

Kijk ook even op de site het gaat om de SR-215L en de SR-12.

Nu is mijn vraag kan dit alles op een DAP P-2000 AMP ?

DJ STEVE
    Soundwave

[/FONT]
  • padoog
    • Oct 2005
    • 68

Ik denk dat je de P-2000 wel voor de subs kan gebruiken, de versterker is voor het geld een best ''powerfull" versterker.

Ik zou alleen wel een 2de versterker + crossover aanschaffen voor de tops, zodat je de set 2weg kunt aansturen.

Comment

• Soundwave
      • Mar 2006
      • 21

Reactie

Ja oke maar ik heb het geld nou nie voor een 2de versterker en een crossover maar lukt het ook voor tijdelijk om zowel de toppen en bassen aan te sturen op die P-2000 van DAP ?

DJ STEVE
      SOUNDWAVE

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Je Impedantie wordt lager dan 4 Ohm, dat gaat de versterker niet lekker vinden.
        Palladium versterkers zijn qua prijs/kwaliteit erg nette versterkers, maar je moet ze niet lager dan op 4Ohm gaan belasten.

Kortom: in jouw geval ga je hier niet mee wegkomen.

Om direct je vervolgvraag te beantwoorden: nee, ook andere versterkers uit de palladium range kan je niet lager dan 4 Ohm belasten.

Comment

• deloitte
          • Sep 2005
          • 135

dus de oplossing is
          even door sparen voor 2 versterkers 1 cross-over en een kisje
          dan heb je alles mooi bij elkaar en kan je voorlopig vooruit met je setje
          gr bram
          voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• Soundwave
            • Mar 2006
            • 21

Nou ik heb daarnet even geinformeerd.

Mijn subs zijn gefilterd dus van en ik lus mij toppen door naar de subs.

Dus de impadantie zal dan zo rond de 4ohm zijn dus moet een P-2000 dan wel kunnen trekken neem ik aan.

DJ STEVE
            Soundwave

Comment

• bones2001
              • Aug 2003
              • 741

ik heb een setje van 2 baskasten van 800 watt op 4ohm en 2 toppen van 250 watt op 8ohm
              Dus de impadantie zal dan zo rond de 4ohm zijn dus moet een P-2000 dan wel kunnen trekken neem ik aan.

Impedantie word dan +/- 2,6 ohm,
              en dat vind ie niet lekker
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Gear
                • Feb 2006
                • 12

Eh, als de subs gefilterd zijn, bepaalt het filter van de sub toch de impedantie van het systeem of zeg ik nou iets onzinnigs?

Comment

• Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

Als je speakers 8 ohm zijn is het geen probleem om er 1 basje en 1 topje per kant aan te hangen. Of je echt lekker kan douwen is een ander verhaal, maar het gaat.
                  Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Soundwave
                    • Mar 2006
                    • 21

Uhm nou nie al mijn speakers zijn dus 8ohm als je ff mijn eerste vraag had gelezen had je dat geweten.

Maar mijn bassen zijn 4ohm en mijn topje dus 8ohm maar mijn topjes lus ik door naar de bas en dan naar de versterker in de bassen zitten filters dus volgens mij word de impadantie dan hoger dan 2,66.

Volgens mij kom je dan toch uit op 3,8 ohm dus net onder de 4ohm en dat kan een p-2000 toch wel trekken ?

Comment

• GoTMoRe
                      • Aug 2005
                      • 350

Originally posted by Soundwave
                      Uhm nou nie al mijn speakers zijn dus 8ohm als je ff mijn eerste vraag had gelezen had je dat geweten.

Maar mijn bassen zijn 4ohm en mijn topje dus 8ohm maar mijn topjes lus ik door naar de bas en dan naar de versterker in de bassen zitten filters dus volgens mij word de impadantie dan hoger dan 2,66.

Volgens mij kom je dan toch uit op 3,8 ohm dus net onder de 4ohm en dat kan een p-2000 toch wel trekken ?
                      Ehm, nee?

Lijkt me voor een versterker die zowat IDENTIEK is aan de P1600 maar waar ze hoe dan ook meer vermogen uit hebben weten te stampen absoluut NIET verstandig, spaar liever 100euro meer en koop 2 p900/1200!

Want van 1 p2000 krijg je spijt, daar durf ik wel 5euri op te verwedden.
                      lala..

Comment

Working...