Advies aanschaf licht- en geluidsset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Ja idd, individueel bedoelde ik...
    Dmx barren kun je ook patchen op de barren zelf he..
    bijvoorbeeld alle parren met een rood filter geef je hetzelfde nummer op de bar.

maar als je met 12 kanalen wilt werken kan dit inderdaat ook met een 12 chn dimmerpack (krijg je wel meer bekabeling he....)

Wat wil je overigens doen met de lichtshow ??
    theater, disco, etc etc ?
    Bij theater is het namelijk veel handiger wanneer je alle kanalen individueel kunt bedienen.. (kun je preciezer uitlichten he...)

Groeten

ik:P
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

De hele handel komt als vervanging in een jongerencentrum. Dat zijn nu nog voornamelijk disco's, maar dat kan later best ook optredens van bands etc worden.
      Bij zo'n optreden moet toch de hele handel compleet anders gesteld worden, dus dan kun je er ook wel hier en daar een stekkertje uitrekken
      Nu werkt het hele handeltje analoog: 16 parren op een 6 kanaals dimmerpack, wat dus resulteerd in groepen van 4x3 en 2x2. Dit zooitje is gewoon oud aan het worden enzo, dus tijd voor vervangen.

Groeten,

René
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Originally posted by LJKEVIN
        ar als je met 12 kanalen wilt werken kan dit inderdaat ook met een 12 chn dimmerpack (krijg je wel meer bekabeling he....)
        Vergeet niet dat multikabels ook genoeg kosten.
        exit night into LIGHT

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

inderdaad, 20m multi kost al snel 100 à 120€. Als je er dan 6 moet trekken is dat ook al 600€ hé...
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Multikabel hebben we al, dus ook geen probleem
            Moet alleen een fatsoenlijke stekker aankomen in plaats van allemaal draadjes los in de dimmerpack...

Groeten,

René

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Hoi!

Even reageren op een paar posts hier.

Ten eerste even zeker weten: je wilt dit voor disco-werk inzetten? Dat maak ik een beetje op uit je eerste bericht.

Dan de led-parren: erg grappige dingen en kosten niet veel. Het grote nadeel is dat je maar een paar kleuren kan maken en niet eens wit. Voor het eerste beste brugklasfeestje geen punt, maar zodra je iets nettere shows neer gaat zetten, zit je al gauw met dat je liever je kleuren afstemt op het thema en de sfeer. LED's en kleurfilters gaan NIET samen.

Ik las ook een reactie dat de 12-kanaals dimmer van Lite-Puter een goed alternatief zou kunnen zijn. Voor discofeestjes kan dat, maar houdt er rekening mee dat deze dimmers lekken als een kapotte kraan (althans, dat is mijn ervaring ermee). Alles op de tafel stond op 0%, maar ik had nog steeds licht op mn podium. Kortom: heeft niet mijn voorkeur. En aangezien het allemaal OEM-productie is, zou ik niet zomaar naar hetzelfde model van een ander merk gaan...

De parren die je het beste kan gebruiken, dat hangt af van wat je zelf het liefste hebt. Met shortnose armaturen en MFL-lampen, kun je lekkere grote vlakken in 1 keer belichten. Wel is de lichtsterkte per oppervlak dan iets kleiner, omdat het meer wordt gespreid. Met longnose en NSP-lampen kun je wat kleinere lichtvlekken neerleggen, maar met grotere lichtsterkte per oppervlak. Die afweging moet je dus zelf maken.
              Gebruikelijke maten zijn PAR56 of PAR64. De 56 trekt minder vermogen, de 64 meer. Maak zelf weer de afweging. Bij minder vermogen heb je een minder dikke aansluiting nodig en minder stroom. De aansluiting en hoeveelheid beschikbare stroom verschilt per locatie.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
              Last edited by jurjen_barel; 26-03-06, 01:19.

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

Originally posted by jurjen_barel
                Gebruikelijke maten zijn PAR56 of PAR64. De 56 trekt minder vermogen, de 64 meer. Maak zelf weer de afweging. Bij minder vermogen heb je een minder dikke aansluiting nodig en minder stroom. De aansluiting en hoeveelheid beschikbare stroom verschilt per locatie.
                De stroom hangt toch nog steeds af van de lamp en niet van de armatuur.
                exit night into LIGHT

Comment

• LJKEVIN
                  • Dec 2005
                  • 426

Dat was me idd wel een hele vage opmerking
                  haha..we zitten dan ook in het newbies forum....

maarjah.. volgens mij heeft ie zo wel genoeg informatie.
                  Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Na wat hulp van [FONT=Arial][FONT=Arial]DH-Showtechnic gekregen te hebben via email heb ik nu een TIJDELIJK lijstje in elkaar gedraaid.

Licht

4x AmericanDJ DJ Spot 250 (De vraag is nog of deze kan dimmen)
                    1x JB-Systems DSP-12 Dimmerpack
                    1x Botex DC 1224 Scene Setter 24Chn DMX (Er zijn nog wat merken die exact dezelfde hebben, prijs is vrijwel gelijk (max 10 euro verschil).
                    1x Showtec Scanmaster 2 MK II (Voor MH's)
                    16x Par56 kort
                    8x par56 lang (Lol, we zitten nu met 16x par38 )

Geluid

2x Omnitronic BX 1550 Subwoofer 800W
                    2x Omnitronic TMX-1230 Box, 800W
                    1x Omnitronic P-1500 Versterker, 2x750W /4 Ohm
                    Dit is een setje voor 699 euro. Ik denk er wel nog sterk over een iets minder setje te kopen. 300W is eigenlijk meer dan genoeg denk ik, maar als de prijs niet zoveel scheelt...

1x SB-Systems MM-10 Stage Mixer

Alle kritiek, suggesties of commentaar is welkom (mits opbouwend natuurlijk )

Groeten,

René

[/FONT]
                    [/FONT]

Comment

• Radar
                      Moderator
                      • Jul 2002
                      • 890

[FONT=Arial]Alle kritiek, suggesties of commentaar is welkom (mits opbouwend natuurlijk )[/FONT]
                      Niks meer aan doen, vooral die omnitronic keuze voor het geluid is super.
                      Ik kan er althans niks negatiefs over vinden hier in het forum dus dan
                      moet het wel top spul wezen.
                      Ik doe niet aan bijgeloof.
                      Dat brengt ongeluk.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

Even reageren op een paar posts hier.

Ten eerste even zeker weten: je wilt dit voor disco-werk inzetten? Dat maak ik een beetje op uit je eerste bericht.

Dan de led-parren: erg grappige dingen en kosten niet veel. Het grote nadeel is dat je maar een paar kleuren kan maken en niet eens wit. Voor het eerste beste brugklasfeestje geen punt, maar zodra je iets nettere shows neer gaat zetten, zit je al gauw met dat je liever je kleuren afstemt op het thema en de sfeer. LED's en kleurfilters gaan NIET samen.
                        Hier ben ik het zeker niet mee eens, de led parren kunnen zeer veel kleuren maken. Helaas is het wel zo dat geel een betere lichtsterkte heeft dan bijv. blauw.

Ik las ook een reactie dat de 12-kanaals dimmer van Lite-Puter een goed alternatief zou kunnen zijn. Voor discofeestjes kan dat, maar houdt er rekening mee dat deze dimmers lekken als een kapotte kraan (althans, dat is mijn ervaring ermee). Alles op de tafel stond op 0%, maar ik had nog steeds licht op mn podium. Kortom: heeft niet mijn voorkeur. En aangezien het allemaal OEM-productie is, zou ik niet zomaar naar hetzelfde model van een ander merk gaan...
                        Lite-Puter is zeker GEEN OEM merk!
                        Ik heb ook met Lite-Puter's gewerkt en moet eerlijk zeggen; ze zijn niet goed maar ze lekken niet.

De parren die je het beste kan gebruiken, dat hangt af van wat je zelf het liefste hebt. Met shortnose armaturen en MFL-lampen, kun je lekkere grote vlakken in 1 keer belichten. Wel is de lichtsterkte per oppervlak dan iets kleiner, omdat het meer wordt gespreid. Met longnose en NSP-lampen kun je wat kleinere lichtvlekken neerleggen, maar met grotere lichtsterkte per oppervlak. Die afweging moet je dus zelf maken.
                        Mee eens, ik zou gaan voor par 56 long nose zoals je ook al in je lijstje aangaf.

De scans: je kan nu ook een Eurolite scan kopen die 6 kanalen heeft (pan, tilt, color, gobo, shutter en dimmer), voor minder dan 150 euro als je goed zoekt.
                        Ik zou trouwens niet gaan voor de JB dimmerpack, kijk dan eerder naar IES (kan je 2de hands redelijk goedkoop krijgen). Desnoods nog Eurolite of Behringer dimmers.
                        Met de scenesetter is het mogelijk scans aan te sturen, ookal ben ik hier geen fan van.

Veel geluk dr mee!
                        MEEO Audio Licht Rigging,
                        Mark van der Werff
                        Groningen

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Het lijstje is een beetje gewijzigd. De MH's gaan waarschijnlijk nog veranderen omdat deze een beetje zwak zijn en weg gaan vallen bij 24 parren (die weliswaar niet allemaal ineens aan zijn, maar toch...).[FONT=Arial][FONT=Arial]

Licht

4x JB-Systems iMove 7S (Kan alles wat ik wil)
                          1x JB-Systems DSP-12 Dimmerpack
                          1x Showtec Showdesk 16 (Botex DC-1224 heeft 2 banken en dus maar 12 kanalen)
                          1x Showtec Scanmaster 2 MK II (Voor MH's)
                          16x Par56 kort
                          8x par56 lang

Geluid

2x Omnitronic BX 1550 Subwoofer 800W
                          2x Omnitronic TMX-1230 Box, 800W
                          1x Omnitronic P-1500 Versterker, 2x750W /4 Ohm
                          "Zwakkere" setjes schelen 100 euro... dus who cares about een beetje ruime marge... (niet voluit zetten, might blow the walls away lol).

1x SB-Systems MM-10 Stage Mixer

[/FONT]
                          [/FONT]
                          Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                          Ik zou trouwens niet gaan voor de JB dimmerpack, kijk dan eerder naar IES (kan je 2de hands redelijk goedkoop krijgen). Desnoods nog Eurolite of Behringer dimmers.
                          Kun je ook zeggen waarom niet?

[FONT=Arial][FONT=Arial] Groeten,

René
                          [/FONT]
                          [/FONT]
                          Last edited by renevanh; 28-03-06, 21:43.

Comment

• Dr. Edie
                            • May 2003
                            • 671

Dure MH's, en dan zo'n brak geluid...

Je publiek irriteert zich toch eerder om slecht of zacht geluid dan of daar een scan of een MH hangt.. Ik vind geluid stukken belangrijker. Die Omnitronic's zijn niets, lage gevoeligheid, die hele opgegeven gegevens kloppen voor geen meter en klinken doet het óók nog niet eens.

Ga lekker voor twee Dap AX12's, en neem later 2 Dap AX15b's baskistjes erbij.. Stukker beter geluid, van die Omnitronic krijg je toch spijt. 2dehands is ook een optie.

[FONT=Arial]niet voluit zetten, might blow the walls away lol[/FONT]
                            [FONT=Arial]
                            [/FONT]
                            Yeah right
                            Last edited by Dr. Edie; 28-03-06, 21:50.
                            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• dh-showtechnic
                              • Jun 2005
                              • 139

hallo

zeg Edie ik denk dat ik liever de Omnitronic producten heb dan de Dap producten hoor
                              vergelijk maar eens op de verschillende forums!!!!
                              Nieuwe mega drive in show

Comment

• Dr. Edie
                                • May 2003
                                • 671

Originally posted by dh-showtechnic
                                zeg Edie ik denk dat ik liever de Omnitronic producten heb dan de Dap producten hoor
                                vergelijk maar eens op de verschillende forums!!!!
                                Noem eens één forum waar positief over DIE (!!!) producten van Omni gepraat word. De BX is zo budget als maar kan, te zwijgen over die topkasten (enige positieve is dat ze geen piezo gebruiken in die TMX ofzoiets).

Máár nu komt het; ipv vergelijken met andere fora's heb ik die BX serie gehoord, en nee... Ik kon niets positiefs vinden eraan, nee; ook niet voor die lage prijs. Omnitronic heeft best aardige producten hoor, Dap ook, Skytec zelfs!

Op m'n server nog wat pictures van de serie;
                                TMX;

BX;
                                Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...