speaker stukgespeeld omdat ???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aeolian
    • May 2005
    • 48

speaker stukgespeeld omdat ???

Ik begrijp het niet goed, ik hoop dat iemand van jullie me kan uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan.

Ik had net een tweedehands setje gekocht dat ik wou uittesten.
    In de tops zit een passieve crossover met een tweeter en als woofer een enkele eminence 15" delta van 400w. Versterker was een lab gruppen ss550, op 8 ohm zo'n 150w. En ik had er gewoon een cd'tje op aangesloten via mengpaneel.

Alles ging goed tot na een half uurtje, toen speelde langs één kant de woofer niet meer.

Het vermogen was ver onder wat de speaker aankon en ik heb hem niet laten clippen, wat kan er dan mis gaan?

Groeten, jan
  • nijhuisr
    • May 2003
    • 182

Als je versterker niet defect is en geen DC uitstuurt dan heb je te maken met een speaker die al bijna defect was. gewoon de spreekwoordelijke druppel. niets aan te doen.

Comment

• aeolian
      • May 2005
      • 48

Dus gewoon enorm veel pech. Dan zal ik die andere speaker ook maar vervangen.
      Is er een geschiktere 15"-woofer voor mid dan een delta 15a binnen dezelfde prijsklasse? De kasten zijn dap a15.

bedankt, jan

Comment

• VERVALLEN

Misschien kan je eens uitkijken naar een geschikte woofer van JBL ofzo... Zo ga je toch een stapje hoger qua kwaliteit.
        Als je dan toch uw speaker vervangt ... steek er dan iets goed in.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by LJ-Martin
          Misschien kan je eens uitkijken naar een geschikte woofer van JBL ofzo... Zo ga je toch een stapje hoger qua kwaliteit.
          Als je dan toch uw speaker vervangt ... steek er dan iets goed in.
          zou wel voor de correcte TS-parameters gaan...Alhoewel? DAP? TS?

Comment

Working...