help o help,, :S

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thomas-jts
    • Mar 2006
    • 1

help o help,, :S

eej mensuh ik ben thomas en zit met een probleem,,

ik maak op mijn school met jongeren theatervoorstelling waarmee we dan in het theater staan. nu is mij gevraagt of ik het licht wil ontwerpen "tuurlijk" zij ik. nou heb ik wel alles keurig getekend op papier maar nou wil ik het graag op de computer hebben. is er ook een programma op het internet waarmee ik licht kan ontwerpen en dan ook het reseltaat op de computer kan zien?? zow jah waar download ik die. kheb er trouwens geen bewegend licht in

gegroet thomas,,
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Nee, dat gratis programma bestaat niet. Voor een eenmalige actie lijkt het mij afdoende om een lichtlan te tekenen op papier, zie de meerwaarde niet van een (bijvoorbeeld) autocad lichtplannetje.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

Er zijn wel demo's te verkrijgen van verschillende progs. Zoek eens op WYSIWYG, capture, Martin show disigner. Wel mis je functies zoals opslaan en afdrukken. Maar voor éénmalig gebruik kan je dat dan doen met een screencapture en dan afdrukken.
      Ook heb je PC lichtsturingen(demo's staan ook op internet) met een 3D view (dashlight, sunlight, sweetlight, ...) Hiermee kan je ook al enkele dingen doen.
      exit night into LIGHT

Comment

• Mobile Light Sound Vision
        • Dec 2005
        • 16

Ligt er maar ook aan volgens mij hoe groot het is & hoeveel profielen / parren / horizon en andere gevallen je hebt.

Meestal eerst het in '' klad '' en dan netjes uitwerken doe ik meestal.....
        Profiel Verwijderen.

Comment

• Mark-LED
          • May 2004
          • 822

Originally posted by stekelvarke
          Ook heb je PC lichtsturingen(demo's staan ook op internet) met een 3D view (dashlight, sunlight, sweetlight, ...) Hiermee kan je ook al enkele dingen doen.
          Ik gebruik daslight om een complete 3d show te programmeren, die fully functional op de laptop te zien is, incl. bewegend licht. Dat gaat wel iets verder dan 'enkele dingen'.

Ook altijd leuk voor de klant, krijgt die ook een idee over het totaalplaatje. Heb er tot op heden nog geen negatieve reactie op gehad.

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

Originally posted by Dj Mark
            Dat gaat wel iets verder dan 'enkele dingen'.
            Met Daslight kan je uiteraard meer als je show 3D laten zien, het is in de eerste plaats ontworpen om je show te sturen in tegenstelling tot WYSIWYG dat bedoeld is om makkelijker je show te ontwerpen en om offline in de studio te kunnen proggen. Ook kan je veel preciezer tekenen in WYSIWYG, ook zijn de lichtbundels daar meer waarheidsgetrouw
            exit night into LIGHT

Comment

• Radar
              Moderator
              • Jul 2002
              • 890

En we gaan lekker verder in:

Slotje
              Ik doe niet aan bijgeloof.
              Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...