fullrange kasten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kevin-V8
    • Feb 2006
    • 42

fullrange kasten

Ik had graag jullie mening eens gekregen over de volgende fullrange kasten.
    Welke zouden jullie kiezen van deze 3.

Dap a-215
    Jb-system Pro215live
    Jb-system vibe 30

Over de vibe 30 heb ik op dit forum al positieve als negatieve meningen gelezen.
    Van de pro215live zijn er eventueel 4 paar te koop.
    Mijn vraag is welke van de 3 jullie voorkeur krijgt.
    De dap speakers zijn iets goedkoper dan die van Jb-system.

Geven dit soort fullrange kasten alleen kickbass, en is het verdere laag ver te zoeken? Of zijn jullie bevindingen er positief over?
  • Kevin-V8
    • Feb 2006
    • 42

Simpel gezegd, welke van de volgende kasten zouden jullie aanraden.
    De kasten zouden alleen worden gebruikt, dus zonder sub's onder.
    Het sublaag heb ik niet echt nodig, maar wil wel toch een redelijk kick-bass.

Jb-system Prolive 215

Jb-system Vibe 30

Dap A215

Jbl Tr225

Alvast bedankt voor de reacties

Comment

• gnmixing
      • Feb 2004
      • 214

Wij gebruiken nu ongeveer een jaar de Vibe 30 van JBsystems en zijn hier zeer tevreden over qua prijs/kwaliteit. We zouden deze dus aanraden!

Met de andere kasten heb ik nog geen ervaring dus kan ik niet echt vergelijken, maar ik heb toch ook al zeer veel goede reacties gelezen en gehoord over de JB kasten.

Groeten,
      GNmixing
      En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

Verwacht bij dit soort kasten zeker geen sublaag tonen, dus niet dat ie ineens 38Hz dr uit boert

Verder geen ervaring ermee, maar verw8 geen topkast met sub in 1 zon kastje!

En al helemaal niet in dit 'budget' segment.
        lala..

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

ik zou voor de vibe30 gaan ( 374,00 ) zeker een goede kast voor zijn geld
          Mss ook een optie voor de Cerwin Vega ( 400,00 ) ook een zeer goede kast voor zijn prijs ( en een grote concurrent van JBL serie in dit budget )

Comment

• Baszza91
            • Oct 2005
            • 476

@ Mephisto: bedoelt u deze?

Greetzz en cheerss
            I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Dr. Edie
              • May 2003
              • 671

JBL TR225 zijn ook goede kasten, de basweergave vind ikzelf prettiger dan bij de JB Vibe's. Ook zijn ze vrijwel niet kapot te krijgen
              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

Originally posted by Dr. Edie
                JBL TR225 zijn ook goede kasten, de basweergave vind ikzelf prettiger dan bij de JB Vibe's. Ook zijn ze vrijwel niet kapot te krijgen
                Wedje maken?

ALLES is kapot te krijgen met een beetje goede ( of slechte ) wil. Ik vindt zulk soort opmerkingen maar ongedefineerd. Zeker omdat je niet weet hoe er mee omgegaan zal worden. Bij normaal ( dus ook echt fatsoenlijk ) gebruik zal zelfs een Dap set niet kapot te krijgen zijn..
                lala..

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

Originally posted by GoTMoRe
                  Wedje maken?

ALLES is kapot te krijgen met een beetje goede ( of slechte ) wil. Ik vindt zulk soort opmerkingen maar ongedefineerd. Zeker omdat je niet weet hoe er mee omgegaan zal worden. Bij normaal ( dus ook echt fatsoenlijk ) gebruik zal zelfs een Dap set niet kapot te krijgen zijn..
                  Eens, enja; alles is kapot te krijgen. Toch zie ik veel vaker Dap kastjes e.d. terugkomen dan de JBL SF/TR/JRX reeks (en dit is dus echt de budget lijn van JBL). Zal ook door de componenten komen (denk aan kapton spreekspoelen, linnen randen, HT bescherming (d.m.v. gloeilampjes alsook ferrofluid)). Ik durf gerust het dubbele hierop te zetten zonder bang te zijn iets kapot te spelen, dat had ik bij de dubbele 15" van JB niet, die op hoog volume absoluut slechter begon te klinken ivm de SF's van mij..

Vooral bij beginners word er niet altijd zo goed omgegaan krijg ik de indruk, dan vind ik het prettig als je iets niet 1,2,3 kapot speelt. Zeker ook bij verhuur van apparatuur. De Dap RW reeks was na één middagje al doorgespeeld (HT driver welliswaar) zonder clipping, ruim voldoende amp erop. Tuurlijk; we spreken over een andere prijsklasse..

Maar, ook dit is mijn mening.. Ook leuk dat de JBL een hogere restwaarde heeft, maar deze mening is nog niet zolang geleden gevoerd
                  Last edited by Dr. Edie; 16-03-06, 15:58.
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• GoTMoRe
                    • Aug 2005
                    • 350

Originally posted by Dr. Edie
                    Eens, enja; alles is kapot te krijgen. Toch zie ik veel vaker Dap kastjes e.d. terugkomen dan de JBL SF/TR/JRX reeks (en dit is dus echt de budget lijn van JBL). Zal ook door de componenten komen (denk aan kapton spreekspoelen, linnen randen, HT bescherming (d.m.v. gloeilampjes alsook ferrofluid)). Ik durf gerust het dubbele hierop te zetten zonder bang te zijn iets kapot te spelen, dat had ik bij de dubbele 15" van JB niet, die op hoog volume absoluut slechter begon te klinken ivm de SF's van mij..

Vooral bij beginners word er niet altijd zo goed omgegaan krijg ik de indruk, dan vind ik het prettig als je iets niet 1,2,3 kapot speelt. Zeker ook bij verhuur van apparatuur. De Dap RW reeks was na één middagje al doorgespeeld (HT driver welliswaar) zonder clipping, ruim voldoende amp erop. Tuurlijk; we spreken over een andere prijsklasse..

Maar, ook dit is mijn mening.. Ook leuk dat de JBL een hogere restwaarde heeft, maar deze mening is nog niet zolang geleden gevoerd
                    Hierbij kan ik jou ook niet tegen gaan spreken
                    Maar het verhaal dat je vaker dap ziet terug komen dan jbl lijkt me eigenlijk ook wel onwaarscheinlijk, dap ed is meer 'het' merk voor de beginners. Die vaak geen geld hebben voor ( toch nog.. ) budget series van jbl enz. En iedere puber wil zo hard mogelijk gaan met zijn dap set en er maar zoveel mogelijk volume uitstampen, en of ze dan een dap of jbl hebben. Het gaat zeker kapot! ( in handen van die beginnende puber dan..)

Best foute opmerking aangezien ikzelf ook nog volledig puber ben, nja adolecent
                    lala..

Comment

• Baszza91
                      • Oct 2005
                      • 476

2 Gotmore: ik heb altijd mijn spullen heel kunnen houden ondanks ik er het geluid uit wil stampen dat er (niet) in zit. Dat deed ik altijd met klassefeestjes groep 7 met huis / tuin / keuken boxen. En nu staan ze hier op mijn buro als pc speakers.

Greetzz en cheerss
                      I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

Working...