Geluid in turnzaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnmixing
    • Feb 2004
    • 214

Geluid in turnzaal

Beste forumers,

ik heb de opdracht gekregen om voor onze turnzaal een nieuw geluidssetje samen te stellen. Deze moet dienen voor zowel achtergrond muziek, als voor iets luider afspelen van muziek tijdens het repeteren van oefeningen bijvoorbeeld.
    Het hoeft dus niet het volume of de geluidsdruk te hebben als in een discotheek.

Nu gebruiken we 4 luidsprekers, één in elke hoek van de zaal.
    De zaal is ongeveer 25mx12m en ongeveer 6m hoog.

Ik heb geen budget gekregen, maar meestal zijn de budgetten in onze club beperkt.
    Ik zoek dus 4 luidsprekers met bijhorende versterker, en eventueel een raming qua prijs.

Zelf had ik al eens gedacht aan de TSX reeks van JBsystems, of eventueel de 'nieuwere' Vibe 12.

Groeten en bedankt voor de hulp!
    En ja we hebben LJ + fingers... olé
  • deurklink

Wij hebben wel eens uitvoeringen gedaan met 4 EV S200 speakers op statief met 4 extra baskastjes. Deze zijn alleen echt nodig als de zaal ook nog vol zit met publiek! Dus denk ik dat je met alleen die 4 ev's een heel eind komt! Al is een beetje extra bas nooit mis

O ja praat dan over zo'n gymzaal die eigenlijk uit 3 kleine gymzalen bestaat (basketbal veld afmetingen)
    Last edited by Guest; 02-03-06, 17:57.

Comment

• Baszza91
      • Oct 2005
      • 476

Waar iedereen met zoveel lof over spreekt de DAP AX Serie met een Palladium versterker erachter en klaar is kees. Zelfs de Vibe Serie is duurder dan de AX.

Greetzz en cheerss
      I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Speakertje
        • Mar 2005
        • 462

4 keer EV ZX1 in elke hoek één. Heel klein en fijn !!!
        M.v.g. Sander
        Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
        Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• gnmixing
          • Feb 2004
          • 214

Originally posted by deurklink
          Wij hebben wel eens uitvoeringen gedaan met 4 EV S200 speakers op statief met 4 extra baskastjes. Deze zijn alleen echt nodig als de zaal ook nog vol zit met publiek! Dus denk ik dat je met alleen die 4 ev's een heel eind komt! Al is een beetje extra bas nooit mis

O ja praat dan over zo'n gymzaal die eigenlijk uit 3 kleine gymzalen bestaat (basketbal veld afmetingen)
          De zaal zit natuurlijk nooit vol want ze dient om in te sporten, en er worden nooit fuiven gedaan. Baskasten zijn dan ook helemaal niet nodig.
          De luidsprekers zouden sowieso aan de muur worden bevestigd omdat statieven gevaarlijk in de weg zouden kunnen staan.

Toch al bedankt voor die hulp iedereen,
          groeten.
          En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

Working...