Hoeveel man max met deze set ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smint
    • Jan 2006
    • 25

Hoeveel man max met deze set ?

Hallo,

Ik heb :

2x EUROLIVE B1800X

2x EUROLIVE B1520

1x Behringer EUROPOWER EP 2500

1x Behringer VMX200

En ik was benieuwd tot hoe grootte zalen ik kon gaan en tot hoeveel mensen +- (voor schoolfeesten,klassenfeesten,bruiloft,buurtfeest, enz.)

Hopelijk kan iemand hier een goed antwoord op geven alvast bedankt Smint
  • tididi
    • Aug 2001
    • 352

dit staat toch aangegeven bij de plaatjes als je eurolive aanklikt ?
    en voor de zalen .dit is erg verschillend ,hoe de zaal is gebouwdt ,hoe hoog het is en wat voor materiaal aan de muren hangt etcetc.
    p.j

Comment

• GoTMoRe
      • Aug 2005
      • 350

Originally posted by tididi
      dit staat toch aangegeven bij de plaatjes als je eurolive aanklikt ?
      en voor de zalen .dit is erg verschillend ,hoe de zaal is gebouwdt ,hoe hoog het is en wat voor materiaal aan de muren hangt etcetc.
      Vindt die persoonlijk toch wel erg hoog gegrepen. Zeker 500man met 2 18" budget laag kasten en budget 12"/1" kasten..
      lala..

Comment

• disckiller
        • Feb 2006
        • 136

[FONT=Verdana]Als ik het goed had heb je 3 ep2500's nodig
        2 voor de subs en 1 voor de tops, althans dit is mijn verteld toen ik ging kijken voor deze set.
        Dit was trouwens voor de pro set ik weet niet of je voor de pro gaat of voor de normalen.
        Voor de rest is het geluid niet echt het je van het, zo doende dat ik zelf niet voor deze set gaat maar voor een LEM set maar daar leg je gelijk 1200 euro meer voor neer dan de pro.
        Als ik jou was zal ik ook eerst even gaan luisteren naar de set voor dat je hem koopt.[/FONT]

Comment

• Speakertje
          • Mar 2005
          • 462

Originally posted by Smint

Ik heb :
          Hij heeft het al...
          M.v.g. Sander
          Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
          Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• disckiller
            • Feb 2006
            • 136

Sorry, even niet goed gelezen.

Comment

• arie
              • Feb 2003
              • 550

150man max op een rustig feest, 100man op een wilt feest.groeten Arjan

Comment

• Dr. Edie
                • May 2003
                • 671

Grappig, stond vandaag met carnaval (het was niet druk, morgen komt de échte drukte ) met 2 Punisher's en 2 JBL's, alles volledig open.. Zeer zwaar gedreun door de zaal, voor een man of 30 max, en het was ook wel nodig (ze wilde harder en harder..) dus neem de getallen niet zo serieus meer, liever teveel dan te weinig!

Een behringer setje had hiervoor iig al tekort geschoten.
                Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Mark-LED
                  • May 2004
                  • 822

Ik bezit zo'n zelfde setje, alleen bi-amp ik de toppen dmv 2 EP1500's.

Wat kan je ermee doen? Man of 150 is écht wel het maximale! Open-air zou ik er ook niet mee doen, schiet gewoon tekort.

Comment

• speakerfreak
                    • May 2002
                    • 1446

75/100 personen in een normaal niet te groot zaaltje
                    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Smint
                      • Jan 2006
                      • 25

uitbreiden

ik wil graag iets gaan uitbreiden en was benieuwd wat de slimste aankoop zou zijn bij deze set ??

Comment

• DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

Originally posted by Dj Mark
                        Ik bezit zo'n zelfde setje, alleen bi-amp ik de toppen dmv 2 EP1500's.
                        Neem je dan 1 amp voor het hoog en 1 voor de woofer in de 1520's?
                        Of zet je per kant 1 versterker?

In beide gevallen lijkt mij dit een beetje overdone.
                        Ik heb zelf 1 1500 per 2 1520's en moet zeggen dat dat al te veel van het goede is.
                        Per 2 subwoofers (1800x) staat er hier ook een 1500, dit is dan weer te weinig, daar ben ik al snel achter gekomen.
                        Ik moet nog kijken of ik liever per sub een versterker heb, of dat ik een zwaardere versterker gebruik voor 2 subs.
                        Dat is verder een kwestie van proberen.

Om even op de vraag van de OP terug te keren:
                        Als je op de hele set 1 2500 zet, kun je er globaal zoals al gezegt een mannetje of 75-100 aan. Verwacht er niet te veel van.
                        Ga je echter actief filteren met voldoende vermogen op de kasten, dan kun je rekenen op een gemiddelde van 150 man.
                        Zoals je zelf waarschijnlijk al weet en zoals al vaak genoeg herhaald:
                        Dit is slechts een indicatie, wat je er echt mee kunt verschilt per geval.
                        We're ready to party, are you?

Comment

• mac tecson
                          • Feb 2006
                          • 348

Originally posted by Smint
                          ik wil graag iets gaan uitbreiden en was benieuwd wat de slimste aankoop zou zijn bij deze set ??
                          ik zou er twee subs bijzetten. en als je dan geld over hebt nog twee tops

Comment

• Mark-LED
                            • May 2004
                            • 822

Originally posted by DJ.T
                            Neem je dan 1 amp voor het hoog en 1 voor de woofer in de 1520's?
                            Of zet je per kant 1 versterker?
                            Bi-ampen, 1 voor het hoog en 1 voor het mid. Is overdone, ik weet 't, maar zolang je dat maar in je achterhoofd houd en de versterker voor het hoog niet vol open zet, gaat het prima.

Comment

• DJ.T
                              • Nov 2002
                              • 1502

Originally posted by mac tecson
                              ik zou er twee subs bijzetten. en als je dan geld over hebt nog twee tops
                              Eerst een 2e versterker en een leuke processor (of anders een x-over los) kopen lijkt me toch handiger in dit geval.

@ Mark: Een enkele 1500 op 2 toppen is al snel zelfs te veel van het goede, dan lijkt mij deze toppen bi-ampen gewoonweg zonde.
                              Kun je deze versterker niet beter ergens anders inzetten?
                              We're ready to party, are you?

Comment

Working...