goeie multikabel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

goeie multikabel?

Ik ben van plan een multikabel/stagebox aan te schaffen voor mn bandjes.

Maar ik heb geen flauw idee wat ik nou moet hebben, en wat goed is en wat niet. Nu zie ik overal dap, maar mijn ervaringen met dap xlr's zijn al niet zo best en om er nog eens 100 achter aan te gooien voor neutrik xlr's zie ik ook niet zitten.

Iemand leuke sugesties? Moet zeker 15m lang zijn, 8sends, 6 returns. Is geen groot probleem als ik van enkele sends returns moet maken. Dat moet dan maar.

Budget loopt tegen de 300 wel op ben ik bang. 400 is heel mischien ook nog wel te doen..
    lala..
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

De DAP 16/4 30m kost 229 euro. Wil je er neutrik aan knopen ben je in jouw geval 6x Female à 4,25=25,50 en 14x Male à 3,65=51,10 kwijt = 76.60 extra. 1,60 euro erbij voor 2x Male chassis-delen (wel DAP, maar dat zijn je andere chassis-delen dan ook) en je bent dus voor 307,20 euro klaar. Het is alleen zo dat ik niet weet of je gemakkelijk die chassis-delen kunt vervangen, en je hebt een hoop meer kanalen dan nodig en ook nog eens de dubbele lengte.

Comment

• maranta
      • Sep 2002
      • 113

Adam hall heeft ook redelijke multi's, alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar zelf solderen, neutrik stagebox (in alle soorten en maten) belden of tasker kabel ertussen, spinnetje naar neutrik xlr's, beetje krimpkous, labeltje en voila mooier heb je ze niet.
      Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• Ralph Hees
        • Nov 2005
        • 183

Ik heb zelf een multikabel van Skytec met 12 sends en 4 returns, deze hebben neutrik xlr's. Ik gebruik hem niet zo vaak, maar heb nog geen problemen gehad.

Comment

• DJ OELIE
          • Apr 2003
          • 49

Zelf maken lijkt mij de goedkoopste oplossing, en daarnaast kan je goede neutriks erop zetten, want bij dap weet je maar nooit....

Verder zie ik dat je een kabel voor 14 signalen wilt hebben, niet echt bepaald een handig aantal aangezien het vaak 12 of 24 is (en bij dap ook 16 zie ik)

Al neem je gewoon een dap kabeltje van 16 paren ben je 4,25 euro de meter kwijt, en zal je dus lang niet in de buurt van 300/400 euro komen, zal waarschijnlijk wel het geval zijn als je voor de duurdere merken kabel gaat als Smartcable e.d.

Overigens als je voor een kant en klaar setje van dap ofzo gaat, kan je zonder problemen de male's voor female's omwisselen, alleen let er wel op dat je ze niet op dezelfde manier terug soleerd, maar in spiegelbeeld (p1 shield, p2 warm, p3 cold)
          Last edited by DJ OELIE; 15-02-06, 21:47.

Comment

• GoTMoRe
            • Aug 2005
            • 350

wist niet dat neutrik kant en klare stageboxes had

Denk dat ik daar voor ga met metertje of 15 tasker c416
            lala..

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

Klotz en Sommer Cable hebben ook hele mooie systemen, ook is hier zo nu en dan wel eens een mooie aanbieding van te verkrijgen, zij hebben beide zowel kant en klare systemen als dat ze alles los leveren. Een evt goedkoper alternatief is Schulzkabel, deze wordt gemaakt door Sommer en is zeker betaalbaar maar erg goed.
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

Ik heb er nog niemand over gehoord, maar 15 meter is wel weinig. Je zult er best goed over nagedacht hebben, maar ik denk dat je snel een keer een paar meter te kort komt. Oftewel, neem 25 of 30 meter, uiteindelijk is de kabel niet het duurst.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• GoTMoRe
                  • Aug 2005
                  • 350

Ik denk idd dat ik een paar meter erbij pak voor het geval dat, liever teveel dan te weinig.

Maar ik kan helemaal nergens de prijs vinden van tasker c416kabel, iemand enig idee wie de importeur is?
                  lala..

Comment

• sd_2
                    • Dec 2005
                    • 134

@GoTMoRe:

Hier is het internetadres van een leverancier van tasker, volgens mij is het zelfs de hoofdleverancier in nederland

Techflex Nederland levert het complete assortiment Techflex cable sleeving en kabelbeheer snel en uit voorraad! Bestel gemakkelijk via onze webshop.

Inderdaad kun je beter wat metertjes extra pakken, er is niks irritanter dan kabel te kort komen, dan kan je je 14 signalen gaan verlengen met XLR'en. Ook zou ik nog eens goed nadenken over het aantal sends en return wat je wil gaan gerbuiken.

Veel succes ermee.

Comment

• GoTMoRe
                      • Aug 2005
                      • 350

Originally posted by sd_2
                      @GoTMoRe:

Hier is het internetadres van een leverancier van tasker, volgens mij is het zelfs de hoofdleverancier in nederland

Techflex Nederland levert het complete assortiment Techflex cable sleeving en kabelbeheer snel en uit voorraad! Bestel gemakkelijk via onze webshop.

Inderdaad kun je beter wat metertjes extra pakken, er is niks irritanter dan kabel te kort komen, dan kan je je 14 signalen gaan verlengen met XLR'en. Ook zou ik nog eens goed nadenken over het aantal sends en return wat je wil gaan gerbuiken.

Veel succes ermee.
                      Ik denk niet dat ik veel sends meer nodig heb, omdat ik pas een nieuwe mixer heb gekocht ( A&H PA-12 ) en die heeft maar 8mic kanalen. Dus veel meer zal niet nodig zijn. Mischien dat ik voor 10 ga voor het geval dat. Maar niet teveel omdat ik het geheel ook enigsinds betaal baar moet houden, dus een multi van 24 oid zit er absoluut niet in ( en zeker omdat er al boel naar aankomende soundpojects set gaat )

6 returns zijn wel nodig, voor 4 monitor groepen ( beetje rekening houden met geval er wat extra nodig is, of voor natuurlijk wat anders dan monitors ) en zaal PA.
                      lala..

Comment

• bones2001
                        • Aug 2003
                        • 741

6 returns zijn wel nodig, voor 4 monitor groepen ( beetje rekening houden met geval er wat extra nodig is, of voor natuurlijk wat anders dan monitors ) en zaal PA.
                        Hmm 4 monitor groepen...
                        De PA-12 heeft maar 2 auxen, hoe ga je dat doen ??
                        Mixen is net als schilderen.
                        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• GoTMoRe
                          • Aug 2005
                          • 350

Originally posted by bones2001
                          Hmm 4 monitor groepen...
                          De PA-12 heeft maar 2 auxen, hoe ga je dat doen ??
                          2 monitorgroepen + aux + effect out, weet alleen niet van de effectout of dit echt werkt.. Zal het eens proberen ( deze kan ik dan bv gebruiken voor zanger en galmpje meegeven als ik hem niet gebruik op de master, wat totnutoe nog steeds niet is gebeurt )

Maar kan altijd goed uitkomen. Om maar beetje rekeneing te houden met andere tafels ed.
                          Last edited by GoTMoRe; 16-02-06, 16:46.
                          lala..

Comment

• bones2001
                            • Aug 2003
                            • 741

2 monitorgroepen + aux + effect out
                            Die aux en effect out zijn beide post fader en niet omschakelbaar.
                            Werkt toch wat lastig als monitor sends.
                            Mixen is net als schilderen.
                            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

lees ik dat goed: Multi voor bandjes, met een 8 kanaals tafel???

sjonge sjonge, ff door naar starters en newbies..
                              stel je voor dat je een echte multikabel koopt, per ongeluk...

Comment

Working...