flightcase bouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArcösS
    • Feb 2006
    • 6

flightcase bouwen

Ik wil een soort flightcase bouwen (die in principe bijna nooit verhuisd moet worden) om mijn cdspeler, mengpaneel, versterker etc, in te bouwen. Nu, mijn vraag is als de hoekprofielen ook kunnen bevestigd worden met gewone schroeven of doe ik dit beter niet. mag ik de 19" aparatuur gewoon in de kopse kanten van het hout inschroeven of moet ik daar speciale racks voorzien?

mvg
  • gilly
    • Jun 2002
    • 105

Hallo arcösS,

Als je het nooit gaat verslepen, Waarom dan een echte flightcase met hoekprofiel etc. ?

Maar tuurlijk kun je je flightware met gewone schroeven bevestigen, Het nadeel is natuurlijk dat je 9 van de 10 keer allemaal puntjes in de case hebt, Omdat de schroeven door het hout gaan,(en 9 mm niet echt veel houvast heeft) Waar je jezelf mee kunt bezeren
    Ook de schroeven komen op het hoekprofiel te liggen en zeker met
    kruiskopjes krijg je bramen op de koppen door het schroeven die je tafel ed. kunnen beschadigen.

Maar waarom wil/kun je het niet met popnagels vastmaken?

Over de bevestiging van je 19 apparatuur kan ook met schroeven, maar dit kun je beter met een balkje doen inplaats van in je kopse kant te schroeven, Je hout splijt omdat multiplex uit lagen bestaat die op elkaar zijn verlijmt.

het beste resulaat is toch echt flightware te gebruiken en de daarbij behorende popnagels, ook voor je apparatuur en ziet er een stuk professioneler uit.

op http://www.verkoop.licht-geluid.nl/h...lf_bouwen.aspx
    kun je precies zien hoe je het kunt bouwen.

suc6 en gegroet, Gilbert

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

hier miss een andere optie? is een net rack waarbij je ook wel gewoon in de kopse kant kunt boren en schroeven. netjes afwerken en dan staat het heel wat beter als een flightcase.

succes ermee
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• ArcösS
        • Feb 2006
        • 6

flightcase is mss een groot woord, het is meer zoiets dat ik wil bekomen

maar bij nader inzien heb ik geen hoekprofielen nodig,
        popnagels kan ik niet gebruiken (veronderstel ik toch). We hebben thuis zo'n goedkope popnageltang en ik denk niet da ie zo'n grote popnagels kan plaatsen.

Is zo'n stoffen bekleding aan te raden of kijk ik beter voor hardtop materiaal? Ik kan ook zeer makkelijk aan zwarte/donkergrijze mdf geraken, eventueel een optie om te vernissen?

mvg

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

Tja als je zo iets wilt, dan kan je het beter gewoon kopen! Zo'n kistje kost je nog geen 100 euro, daar kan je het -bijna- niet zelf meer voor maken!!
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• jorritje
            • Sep 2003
            • 143

Helemaal mee eens. flightcase kun je beter kopen is goedkoper ik heb er ook een hoop gebouwd maar puur omdat die ik heb gebouwd niet standaard te koop zijn. maar zoiets moet je kopen want anders ben je duurder uit. En het is heel veel werk vooral die popnagels.

Groetjes

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

deze jongens rekenen geen uurloon en dan is het echt wel voor minder zelf te bouwen. Zeker een dergelijke kist zoals boven staat. ga naar de plaatselijke bouwmarkt, bestel je een stel platen mdf op maat en schroef deze in elkaar. Evt verven of bekleden met stof en klaar. en nee dit kost dan echt geen 100 euro. Bovenstaande hoeft geen deksels te hebben, hij verplaatst het immers niet. Dan is het een simpel raamwerkje van hout met een stukje rackprofiel, klaar! succes ermee.
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• ArcösS
                • Feb 2006
                • 6

Hij zou evt af en toe verplaatst moeten worden. Het hout en zagen is geen probleem, dit kan ik (laten) doen op mijn pa zijn werk. Ik zal mss toch kijken om het zelf te maken. Maar weet iemand op welke schuinte het display voor cdspeler en mengpaneel ongeveer gemaakt is?

mvg

Comment

• dj franko
                  • May 2005
                  • 116

Ik zou vooral kijken naar wat jij het lekkerst vind werken. Maar misschien heb ik dit helemaal fout hoor

Groetjes en alvast suc6
                  Franko
                  Hoi!

Comment

• Drive inn tnt
                    • Sep 2003
                    • 1082

Als je er niet mee hoefd te slepen voldoet zo'n dap kistje prima. Dat is verder met alle dap apparatuur zo.
                    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

Working...