Hoe veel vermogen is nodig voor mijn doel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

Dat wordt ermee bedoelt ja, zijn echter wel paar dingen waar je rekening mee moet houden. Bijvoorbeeld dat het in de praktijk altijd anders loopt, en je nog de beperkingen van de speaker hebt.

Hier niet zo in verdiept, maar zijn denk ik wel genoeg andere forummers die daar wel kaas van hebben gegeten.
    lala..

Comment

• S500D
      • Feb 2003
      • 215

Die 99db wordt vaak gemeten bij een toon waar de kast het meeste rendament heeft, ga jij dan het geluid naar jou smaak aanpassen dan zul je zien dat als je effe met je eq speelt het rendament erg snel onderuit zakt en dan misschien moet je al behoorlijk vermogen in die set stoppen om aan de 110db te komen.

die 99db die de spec's aangeeft is ook gemeten bij 1Watt op een afstand van 1 meter van de speaker, een sporthal is al ongeveer zo'n 40 meter dus dan hou je al niet veel meer over en dan nog niet te spreken over je eq instelling die het rendament omlaag haalt om het te laten klinken.

Gr Ron.
      U draait, Wij vragen.

Comment

• disckiller
        • Feb 2006
        • 136

Die monitor set is ook niet voor in de zaal dus hoeft geen 40 meter ver te komen maar enkel bij DJ die +/- maar een meter van de set vandaan staat.

Comment

• speakerfreak
          • May 2002
          • 1446

zou geen studio-monitors als monitor, zijn binnen de korste keren naar de *** gedraait
          Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Originally posted by speakerfreak
            zou geen studio-monitors als monitor, zijn binnen de korste keren naar de *** gedraait
            Ja, en waarom dan ??
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• disckiller
              • Feb 2006
              • 136

Heeft iemand ervaring met deze set?
              2x behringer b1800x pro sub
              2x behringer 1220 pro top
              1x behringer ep 1500 versterker
              1x behringer ep 2500 versterker
              1x behringer b-cx2310 crossover
              1x behringer deq 1024 equalizer

Comment

• disckiller
                • Feb 2006
                • 136

[FONT=Verdana]Qua prijs was ik er meteen fan van.
                Enkel na dat ik vandaag ben gaan kijken naar die set en hem gehoord ben ik er niet zo fan meer van.
                De tops klinken eigelijk wat te schel en de subs zijn niet zo vol of zo iets.
                Hoe ik het eigelijk moet verwoorden weet ik ook niet maar er lijkt geen verhouding tussen de tops en de subs te zitten.
                Maar ja ze zijn wel zeer aantrekkelijk geprijsd, misschien zijn 4 sub's en 2 tops wel een optie.[/FONT]

Comment

• disckiller
                  • Feb 2006
                  • 136

Nu ik eigelijk bijna de lem set aan zal schaffen zie ik toch weer een anderen set.
                  Dit betreft een Dap soundmate 3 set, bestaand uit 4 soundmate 3 subs en 2 soundmate 3 tops.
                  Nu vraag ik me af of iemand deze set gehoord heeft naast de Lem set bestaand uit 2 T5SA subs en 2 T4A tops en wat het verschil hier in is.
                  Qua prijs zijn de sets het zelfde enkel heeft de dap set meer mogelijk heden.
                  Met de lem set zullen de volgende sets mogelijk zijn;
                  -2x top 800 watt
                  -2x top en 1x sub 1300 watt
                  -2x top en 2x sub 1800 watt

Met de dap set is het volgende mogelijk;
                  -2x top 600 watt
                  -2x top en 1x sub 900 watt
                  -2x top en 2x sub 1200 watt
                  -2x top en 4x sub 1800 watt
                  Last edited by disckiller; 10-03-06, 23:33.

Comment

Working...