ik heb informatie nodig??!!!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • misjel
    • Jan 2006
    • 57

ik heb informatie nodig??!!!!!

hallo

ik heb een klein vraagje
    ik zie veel dmx controllers alleen zie ik hier maar een uitgang op zitten
    hoe krijg ik hier nou 8 lampen mee aan de praat
    Ook hallo
  • nijhuisr
    • May 2003
    • 182

Dat komt omdat je DMX signaal doorlust op de randapparatuur, doormiddel van in/out chassis.

en doe ff normaal met je topic titel! want die gaat nergens over.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

Welkom op het forum Misje,

Even concreter:
      Op elk DMX apparaat wat je gaat bedienen zit zowel een ingang als een uitgang.

Wat je doet is een DMX kabel van je stuurtafel naar het dichstbijzijnde eerste apparaat zijn ingang te sturen. Vanuit de uitgang ernaast stuur je een volgende kabel naar de ingang van de volgende. Net zolang tot alle apparaten aan elkaar vast zitten. Als je het betrouwbaar wil doen stop je nog een eindstop in de uitgang van de laatste (zie zoekfunctie op deze pagina voor uitleg eindstop).

schematisch:
      Lichttafel-DMXuit----->DMXinLampDMXuit----->DMXinLampDMXuit----->enz
      Wat nog wel verwarring heeft gegeven voor andere aspirant lichtmensen. Is dat je met een DMX lichtstuurtafel er niet bent. Voor gewone 'lampen' heb je nog wel dimmers nodig. (voorbeeld http://www.verkoop.licht-geluid.nl/b...dbo-19206.html) Lampen worden in de licht-techniek onderverdeeld in 'intelligente' en 'niet intelligente' categorie verdeeld. Waar de intelligentie meestal staat voor de microelectronica die nodig is om het ding rechtstreeks aan een DMX kabel te kunnen hangen. Als jij dus bijvoorbeeld 8 spots hebt. (PAR?) Heb jij 8 niet-intelligente lampen. En heb je dus een dimmerpack nodig voor de 'intelligentie'.
      lekker belangrijk!

Comment

• LJKEVIN
        • Dec 2005
        • 426

van dmx naar shucko kan niet,

wanneer je er effecten mee wilt aan/uitschakelen, moet je kiezen voor een switchpack, wil je er vaste lampen(zoals parren, theaterspotjes e.d.)
        dan moet je kiezen voor een dimmerpack (of 2 dmx 4 balken)

je manier van aansluiten via dmx van effecten gaat zo:

dmx tafel
        |
        |
        V
        switchpack(op dit apparaat geef je elke ingang(waar je stekker in kan een nummer)
        |
        |
        V
        effectlamp (denk aan moonflower, derby e.d.)

wanneer je theaterspots of parren wilt aansluiten dan heb je dimmers nodig: dit doe je zo:

lichttafel(dmx)

|
        |
        V
        dimmerpack(ook hier verwijs je alle ingangen naar een nummer)
        |
        |
        |
        V
        Lampen (denk aan parren, theaterspots e.d.)

hopelijk heb ik het zo duidelijk(en goed) uitgelegd..

iemand nog suggesties op mijn manier van uitleg ?
        Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Kindjes...

Zouden jullie AUB correcte informatie willen geven en anders jullie zo vriendelijk willen zijn om jullie mond te houden???
          Laten we aub de mensen op de juiste weg zetten en verderhelpen!

Alvast bedankt!

Dank aan showband en LJ Kevin voor duidelijke info.
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Kijk eens rustig rond op het forum, o.a. bij het FAQ gedeelte. op dit forum is heel veel over DMX te vinden en dan zal het je rustigaan allemaal duidelijk worden.

kijk ook eens op http://dmx512.pagina.nl hier is ook veel info te vinden.

mocht je daarna nog vragen hebben. kom maar op.

PS. sommige forumers willen graag meepraten maar hebben geen idee waarover ze vertellen, dat is jammer, dus trek je van kritieken niet te veel aan.
            wel is het idd handiger je topicnaam iets meer op je vraag te laten slaan, dan trek je mensen die je gericht kunen antwoorden, nu komt iedereen eens even kijken wat er nou weer aan de hand is.

info hebben we nl. allemaal nodig als je een topic post. anders doe je dat niet
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...