Nieuwe boxenset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marik
    • Jan 2006
    • 52

Nieuwe boxenset

Hoi,
    Ik ben een beginnende dj die net een jaar aan het draaien is. Ik zal eerst even een lijst geven van wat ik al heb:
    LM 400 lichtsturing
    4 par 56
    4 theater spots (met kleppen om het licht te beperken)
    1 strobo (60 watt)
    1 moonflower
    1 ShowTec Double Colourwave (alleen dan met de 300 watt lampen de exacte naam weet ik niet maar het lijkt hier op)
    1 lichtbrug met 2 statieven aan de zijkant
    1 rookmachine (Antari F-80Z)
    1 computer met muziek en BPM studio
    1 versterker die echt aan vervanging toe is (was om op te starten levert 2*80 watt ofzo)
    2 Raveland 400 watt max boxen (was ook om op te starten)

Ik vraag voor deze set zo'n 8 euro per uur. Kan ik meer vragen of is dat geen goed idee. Verder ben ik op zoek naar vervanging voor mijn geluidsset. Het hoeft echt geen a-merk te zijn maar iets beter dan dit mag wel. Het liefst 2e hands wegens een laag budget (300 euro max). Wat zouden jullie me aanraden. Het is voor kleine feesten van maximaal 100 man. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen nog maar op klassenfeesten gedraaid en een enkele keer op een feest van een club of vereneging.
    Marik
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Hoi Marik,

Welkom op dit forum!
    Over geluidssetjes voor DJ's is al heel veel geschreven hoor.
    Ga maar eens met de zoekmachine kijken.

Tevens moet je je afvragen wat je precies wilt gaan doen.
    Een setje voor 100 man is al gauw meer dan een klein setje hoor!
    Als je een behoorlijk volume wilt met een stevige bas er onder, dan moet je al gauw naar aparte basboxen en topjes er bij. (Met crossover, 2 versterkers, bekabeling, paaltjes, rackje etc.)

Als je echter in de praktijk eigenlijk voorlopig draait voor misschien 30-50 man in een kleine sportkantine of klaslokaal oid, kun je ook met een paar lekkere 15 inch / 1 inch kasten gaan werken. Merken zat. (JB-systems, Behringer, DAP etc.)

Dus, bepaal eerst GOED wat je de eerste zeg 2 jaar wilt doen.

Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Baszza91
      • Oct 2005
      • 476

Hallo,

Voor 300 piek vind je nog alleen maar een beetje versterker, meer niet. Als je meer geld hebt om te besteden ga eens kijken naar de DAP AX serie. En als versterker de DAP Palladium serie.

Greetzz en cheerss
      I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Marik
        • Jan 2006
        • 52

boxenset

Hoi SPS en Baszza91,
        Bedankt voor je tips! Ik denk dat ik de komende jaren nog blijf draaien op kleine feesten bijvoorbeeld klassenfeesten en misschien een enkele keer op de sportclub. Ik heb dus niet hele zware boxen nodig, maar het geluid dat ik nu uit mijn ravelands krijg (ook nadat ik op de computer met de equalizer heb zitten klooien) is gewoon klote. Ik heb zelf ook al zitten kijken naar de DAP Palladium omdat die op het forum wordt aangewezen als eenv ersterker met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik zat zelf te denken aan de P-700 die in de aanbieding €170,- euro is. Dan ben ik dus alleen nog op zoek naar een set boxen die hierbij goed aansluiten.
        Ik had ook al een beetje rondgekeken op marktplaats e.d. en daar stonden ook wel een paar mooie setjes. Ik zal binnenkort de links wel een keer plaatsen. Dus wat zou jij doen in mijn plaats?.... Nieuw en dan echt budget speakers of 2ehands en dan voor de betere kwaliteit....
        Alvast bedankt!
        Maarten

Comment

• Baszza91
          • Oct 2005
          • 476

Laat de links maar komen
          I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Marik
            • Jan 2006
            • 52

Links

Originally posted by Baszza91
            Laat de links maar komen
            Dit is een boxenset met een sub en topje
            Dit zijn 2 zelfbouw speakers
            Visaton set

Ik hoop dat de links zo werken... Welke boxen zouden jullie kiezen. Ik ben benieuwd!
            Alvast bedankt,
            Marik

Comment

• Baszza91
              • Oct 2005
              • 476

Hallo,

De eerste set: er staat geen prijs bij (ik denk niet dat je die set voor 300 euro kan kopen). Versterkers zijn van skypech (niet doen, vragen of je alleen de boxen kan kopen). Of die boxen beter klinken dan jou raveland spullen kan ik niet zeggen maar ik denk het niet.

De tweede set: gewoon niet doen!!!!

De derde set: vraag ten eerste aan die gozer die de advertentie wat het probleem is. Zoals komt er wel geluid uit en zulk soort dingen. Aan de hand daarvan kan je erachter komen wat er stuk is. 150 euro is niet veel maar ik zou het niet doen. 12'' bass is wel heel erug klein. En ik geloof dat Visaton een of ander huis tuin en keuken merk is. Conclusie deze set ook niet doen. Het kan veel duurder worden als je deze set hebt gekocht en blijkt dat ze niet naar jou wensen zijn. Voor een 12'' sub vind ik de kast extreem groot!!!

Ik zou geen van deze sets doen, maar als je perse hier uit moet kiezen dan zou ik voor de eerste set gaan. Ga gewoon voor spul dat uit rechtsstreeks uit de winkel komt. Goedkoop is duurkoop.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn stukkie .

Greetzz en cheerss

Comment

• Marik
                • Jan 2006
                • 52

Hallo,

De eerste set: er staat geen prijs bij (ik denk niet dat je die set voor 300 euro kan kopen). Versterkers zijn van skypech (niet doen, vragen of je alleen de boxen kan kopen). Of die boxen beter klinken dan jou raveland spullen kan ik niet zeggen maar ik denk het niet.

De tweede set: gewoon niet doen!!!!

De derde set: vraag ten eerste aan die gozer die de advertentie wat het probleem is. Zoals komt er wel geluid uit en zulk soort dingen. Aan de hand daarvan kan je erachter komen wat er stuk is. 150 euro is niet veel maar ik zou het niet doen. 12'' bass is wel heel erug klein. En ik geloof dat Visaton een of ander huis tuin en keuken merk is. Conclusie deze set ook niet doen. Het kan veel duurder worden als je deze set hebt gekocht en blijkt dat ze niet naar jou wensen zijn. Voor een 12'' sub vind ik de kast extreem groot!!!

Ik zou geen van deze sets doen, maar als je perse hier uit moet kiezen dan zou ik voor de eerste set gaan. Ga gewoon voor spul dat uit rechtsstreeks uit de winkel komt. Goedkoop is duurkoop.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn stukkie .

Greetzz en cheerss
                Bedankt voor je reactie!! Ik denk dat ik dan nog maar even verder zoek! Als jij misshien nog ergens iemand weet die een mooi setje te koop heeft hoor ik het graag!
                Marik

Comment

• Marik
                  • Jan 2006
                  • 52

Boxenset

Hoi,
                  Is dit misschien wat??

Marik

Comment

• speakerfreak
                    • May 2002
                    • 1446

1ste setje van je link is best leuk, 100man er mee doen is nog steeds wat aan de hoge kant maar ach, en als jij normaal met de versterkers omgaat en lekker veilig niet onder de 8ohm/ch komt zul je er waarschijnlijk nog best lang plezier van hebben.
                    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

Originally posted by Marik
                      Hoi,
                      Is dit misschien wat??

Marik
                      Nee.

Piezo spul, zelfde zooi als je Ravelands.. Bovendien belachelijk duur.

Er is voor 180 Euro best leuker 2dehands spul te vinden.
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Marik
                        • Jan 2006
                        • 52

Originally posted by Dr. Edie
                        Nee.

Piezo spul, zelfde zooi als je Ravelands.. Bovendien belachelijk duur.

Er is voor 180 Euro best leuker 2dehands spul te vinden.

Bedankt. Weet jij misschien een leuk 2ehands setje?? Ik blijf rustig verder zoeken..

Marik

Comment

• Marik
                          • Jan 2006
                          • 52

Nog maar eentje

Hoi,
                          Ik kwam ook deze set tegen. Is dit misschien wat ik vind het er wel goed uitzien.
                          Marik

Comment

• Baszza91
                            • Oct 2005
                            • 476

Hallo,

Dat begint er meer op te lijken. Alleen de versterker is denk goed krapjes aan met vermogen. Je moet ff aan de adverteerder vragen hoeveel vermogen die dingen nodig hebben en wat de prijs is want er is al geboden voor 275. Oh ik zie het al 350 euro's. Ik kan niet zeggen of deze set klinkt.

Greetzz en cheerss

Comment

• Marik
                              • Jan 2006
                              • 52

Welke??...

Hallo,

Dat begint er meer op te lijken. Alleen de versterker is denk goed krapjes aan met vermogen. Je moet ff aan de adverteerder vragen hoeveel vermogen die dingen nodig hebben en wat de prijs is want er is al geboden voor 275. Oh ik zie het al 350 euro's. Ik kan niet zeggen of deze set klinkt.

Greetzz en cheerss
                              Ok. Ik zal ff wat na gaan vragen. Als je zou moeten kiezen tussen de allereerste set (2 sub+2 top en skytech versterker) of deze. Welke zou het dan worden? Ik ga denk ik zelf zoals het er nu uitziet voor de eerste omdat die gewoon veel compacter is en dus veel makkelijker in het vervoer. Tenzij het kwaliteitsverschil heel groot is natuurlijk...

Marik
                              Last edited by Marik; 29-01-06, 17:00.

Comment

Working...