welke scanner voor de H&G ??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hans-grietje
    • Jan 2006
    • 2

welke scanner voor de H&G ??

Hoi, hans & grietje (Calella, Spanje) heeft voor een nieuwe zaak die over 2 mnd open gaat 4 leuke (kleine) scanners nodig. De zaak is niet heel erg hoog en de dansvloer is 25 m2. De zaak is wel 3 mnd elke avond open en dat moeten ze dus wel aan kunnen. Nu hebben we niet heel veel verstand van scanners ed. dus onze vraag is: wat is een leuke scanner voor ons (250-300 € budget per scanner) en welke dmx controller hebben we nodig ?
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

Originally posted by hans-grietje
    Hoi, hans & grietje (Calella, Spanje) heeft voor een nieuwe zaak die over 2 mnd open gaat 4 leuke (kleine) scanners nodig. De zaak is niet heel erg hoog en de dansvloer is 25 m2. De zaak is wel 3 mnd elke avond open en dat moeten ze dus wel aan kunnen. Nu hebben we niet heel veel verstand van scanners ed. dus onze vraag is: wat is een leuke scanner voor ons (250-300 € budget per scanner) en welke dmx controller hebben we nodig ?
    Deze scans heb ik al eens op soortgelijke locatie gebruikt.

Probleem was men had weinig budget, nu gebruik ik zelf altijd wel A merken. Maar dit scannetje, doet wat hij moet doen voor weinig geld. En er komt voldoende licht uit. Op die locatie heeft men er nog geen problemen mee gehad, en hebben er ook 4 hangen.

De controller is natuurlijk afhankelijk of je alleen deze scans erop wil sturen, of al apparatuur hebt wat er bij moet. Daarbij komt natuurlijk uitbreidinging. Maar hier geldt ook hoeveel is je budget?

Comment

• hans-grietje
      • Jan 2006
      • 2

hoi, deze scanner hadden we idd gezien op internet. Ook hebben we de winner II en de Martin mania 500 gezien. Welk van deze 3 doet zn werk het best ? En is het beter om voor merk te kiezen of zit er niet heel veel verschil tussen ? Het budget voor de controller ligt zo rond 200-300 euro.

Comment

• Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

Tja, ligt eraan wat je precies wilt. Ik zou zozo niet voor de winner gaan want vergeleken met de Scx-500 is dat niet zo'n leuke scan. De Scx-500 heeft ook meer opties o.a. dimmer, split color en rainbow. De 500 heeft ook veel leukere gobo's dan de winnner.

Greetzz en cheerss
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Mars2005
          • Nov 2005
          • 21

Ik heb hier zelf 2 x de Mania SCX500 hange, een prima scanner!
          Hij geeft ook door het halogeen lampje meer licht dan de winner II, ondanks de maar 150 Watt.

Zelf heb ik ze aangestuurd met een Showtec Scanmaster 2 MKII, (omdat ik nog in de beginnersfase ben)
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• voederbietel
            • Feb 2005
            • 197

hallo,

ik zal zelf voor de mx500 gaan maar denk er wel aan dat je echt goed onderhoud moet blijven plegen(elke week even doorspuiten enz. want in een club houd een scanner of mh het niet zo lang uit met na latig onderhoud) (ik ben laatst mee geweest met een bedrijf wat onderhoud pleegt in cafe's enz. en toen haalde ze een scanner open die er net 1 week in hing, daar wordt je niet vrolijk van!(allemaal stof en troep)
            Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Baszza91
              • Oct 2005
              • 476

Hallo,

Ik heb nog ff gekeken voor een paar scans, hier komen ze

Futurelight Dj Scan 200 € 259
              Innovative DJ-scanner[LIST][*]11 different, dichroic colour-filtres and white[*]Rainbow-effect with adjustable speed in both directions[*]Gobo-wheel with 14 static gobos, open and blackout[*]Strobe-effect with adjustable speed (1-10 flashes/sec.)[*]DMX-controlled operation or stand alone operation with Master/Slave-function (up to 4 slaves)[*]Sound-controlled via built-in microphone[*]Fuzzy-Sound-Control: program continues automatically during periods without music or bass-beat[*]Control-Board with 4-digit display[*]Manual focus[*]For MSD/HSD 250, MSD 250/2 or MSD/HSD 200 lamp[*]DMX-control via every standard DMX-controller[/LIST]Futurelight Dj Scan 250 € 319 (iets over je budget heen maar je moet maar ff kijken).
              Innovative DJ-scanner with rotating gobos[LIST][*]7 different, dichroic colour-filtres and white[*]Rainbow-effect with adjustable speed in both directions[*]Gobo-wheel with 7 rotating gobos, open and blackout[*]Strobe-effect with adjustable speed (1-10 flashes/sec.) via shutter[*]DMX-controlled operation or stand alone operation with Master/Slave-function (up to 4 slaves)[*]Sound-controlled via built-in microphone[*]Fuzzy-Sound-Control: program continues automatically during periods without music or bass-beat[*]Control-Board with 4-digit display[*]Manual focus[*]For MSD/HSD 250, MSD 250/2 or MSD/HSD 200 lamp[*]DMX-control via every standard DMX-controller[/LIST]Meer info van deze scan op deze site. En als controller zou ik gaan voor eentje uit de Scanmaster serie.

Greetzz en cheerss
              I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

Working...