Shure SM 58-SE of Beta 58A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • page
    • Jan 2006
    • 8

Shure SM 58-SE of Beta 58A

hoi,
    Na het lezen van de ervaringen met microfoons op dit forum, lijkt het erop dat de meeste mensen hier erg tevreden zijn over de Shure SM 58. Ik had al van een muziekdocent gehoord dat dit een goede microfoon is om mee te beginnen. Ik ben zangeres van een jazzbandje en het is de bedoeling dat we binnenkort gaan optreden. Ik ben dan ook op zoek naar een goede microfoon. Ik dacht zelf aan de Shure 58-SE of de Shure Beta 58A. Kan iemand mij de voordelen van de één boven de ander vertellen. Ik heb in de hoogte (nog) niet al te veel volume, wat raden jullie mij aan?
    Alvast bedankt voor je reaktie!
    groetjes, page
  • mverdult
    • Dec 2003
    • 123

ik heb mijn 2 sennheiser EW 145 G2 ingeruild voor 2 shure 58 beta draadloos en ben dik tevreden over het verschil in geluid. het frequentiebereik van een beta is beter, dus je stem komt voor mooier over vind ik. voor die 50 euro meerprijs heb ik voor de beta's gekozen. heb trouwens ook nog een 87 beta in mijn rack, maar die is gevoeliger voor het rondzingen maar ook goed van geluid.

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

voor jazz zou ik dan voor de Beta58 kiezen, omwille van het extra hoog.

Beter nog zou een beta87 of een KMS105 (neumann) zijn. Maar dit zijn wel duurdere micro's.
      Feedback-problemen verwacht ik niet echt in het jazz-genre (of je hebt echt een foute PA-firma )

In elk geval zou ik vermijden van draadloos te gaan.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

de beta is een neodenium mike, dwz dat-ie helemaal boven in (waar de s en de t klanken zitten) wat duidelijker is dan de ouwe sm58. Heeft niks te maken met je stemhoogte, maar met je articulatie, dus.
        Om dus wat dichter in de buurt van Diana Krall te komen is de beta dus iets geschikter, maar de genoemde 87 (condensator) en de neumann's zijn dan nog de betere, en duurdere opties.

Ik vind het tijdperk van de sm58 eigenlijk wel afgesloten, voornamelijk van wege de beta's.

Comment

• Beldog
          • May 2004
          • 140

De Sennheiser E945 is zeker een goed alternatief voor de Beta58. Ook helder en aangenaam geluid. Zeker eens overwegen. Zelfde prijsklasse.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Van de tot nu toe genoemde micro's in de prijsklasse van een SM58 is de Beta58a voor jou de beste keuze. De Sennheisers klinken niet slecht, maar vergeleken bij de Shure's komen ze in mijn opinie toch een stuk frisheid te kort.

Heb je toch wat meer budget, dan rijst de vraag: wat ben je van plan ermee te gaan doen in de toekomst? Zal het bijvoorbeeld voornamelijk bij jazz/ easy listening blijven, dan kun je allicht voor een condensatormcro gaan (is responsiever, hier kun je wat lekkerder dynamiek mee maken), wil je ook rock/ pop gaan zingen, dan zou ik het bij de genoemde B58a laten.

Is jazz jouw voornaamste ding en heb je wat ruimer budget (of wil je eens 2e hands kijken, meet een beetje geluk vind je een goed exemplaar voor een goede prijs), dan is de Neumann KMS 105 the way to go voor jou (Diana Krall gebruikt deze ook om maar wat leuks te noemen ). Voor jazz/ bigband is deze mijn favoriet, ik gebruik hem zelf voor zang en als solo-micro voor trompetten en trombones.

Hopelijk heb je wat aan mijn advies, als laatste toevoeging zou ik nog eens willen herhalen wat al eerder is geroepen: laat de draadloze systemen voor wat ze zijn, klankmatig en dynamisch ga je er op achteruit, terwijl de voordelen voor jou toch niet gelden.

Veel succes ermee!
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

He Mac, ook Diana Krall als voorbeeld??

als ik die noem bij een jazz artiest zijn ze vrij snel over de streep. (overigens geen verkooptruc, maar haar geluid is heel herkenbaar)

ik zou idd ook gaan voor de beta. ik heb hier zowel draadloze als wire beta's en ben er zeer over te spreken. heel helder, kan een stootje hebben en is een zeer algemene mic.
              bovendien is het bij verhuur het gemakkelijkste wanneer je aankomt met een sennheiser die en die kan het zijn dat het het type niet kennen, een shure sm58 of beta 58 kent iedereen wel. het is gewoon een beetje de standaard.
              (ik wil hiermee overigens niet beweren dat sennheiser slechte mic's maakt, voor het gevaliemand zich aangevallen voelt) []
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

Toch blijf ik ook overtuigd van de 900 serie van Sennheiser. De e935 en e945 zijn microfoons die mijns inziens de klank van de genoemde Shure's dik overtreffen.

Ze klinken wat verfijnder en toch zeker net zo helder en fris. Dus zeker voor deze muziekstijl zou ik de Sennheisers een keertje gaan beluisteren/uitproberen.

Comment

• page
                  • Jan 2006
                  • 8

Hoi,
                  Bedankt voor al jullie reakties en adviezen! Ik ben weer wat wijzer geworden. Ik zal voor zover mogelijk de verschillende opties uitproberen. Helaas zit er een limiet aan mijn budget, dus voorlopig is de Neumann te duur voor mij. Ik moet ook nog een zanginstallatie / zangversterker aanschaffen. In de studio waar we oefenen heb ik volgens mij diezelfde Neumann wel gezien, dus gaan 'm van de week zeker even uitproberen.
                  Diana Krall is inderdaad herkenbaar voor mij. Ik heb ook een lage vrouwenstem en gebruik al een aantal van haar arrangementen. Ze zingt gewoon lekker, zal ik maar zeggen. Ik ben pas een beginnend jazz'artiest' en dat woord is ook nog een beetje te groot voor mij. Mochten jullie nog meer tips hebben, ik hoor ze graag!
                  Groetjes, Page

Comment

• gaffer
                    • Nov 2004
                    • 118

Ik zou ook voor Sennheiser gaan.
                    Die 900 serie is erg goed.
                    En vooral voor jazz denk ik uitermate geschikt.
                    Sennheiser is een stuk frisser dan de shure beta 58.
                    En aangezien je al veel laag in je stem hebt zitten is wat frisheid in de microfoon al wel fijn.
                    Het zou mijn keuze voor jou zijn als ik je zou moeten mixen.

Succes!!

Groeten gaffer.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Originally posted by Upgrading your system
                      He Mac, ook Diana Krall als voorbeeld??
                      Yep, heb net de dvd live in Paris (overigens een NOB-700-opname..) gegrabbed naar mp3, en dat staat als een huis, het is net of ze een meter voor de speakers staat....
                      Haar neumann is overigens wel gemodificeerd, dus helemaal vergelijkbaar is het niet, maar de eindset die ze gebruikt is wel weer een huismerk hiero, en dat praat idd wel gemakkelijk.

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

Daar keek ik ook van op. heb de dvd nu 4 dagen. en vind de kwaliteit van het geluid verbazend goed.

wanneer ik deze vergelijk met dvd van katie melua (andere muziek uiteraard maar ik kocht ze toevallig tegelijk) dan valt de helderheid en verstaanbaarheid bij Diana Krall gelijk op.
                        prachtige opname, en ligt lekker in het gehoor
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Inside info : haar Neumann is in Hilversum aangepast.....

en om je speakers te testen : er zijn passages waar muts krall meezingt met haar piano-solo, en daar gaat de zang-mike uit, maar de vleugelmikes pikken dat toch nog op.

Maar Tot Zover Lees Ik Voor Uit Eigen Werk,
                          nu weer terug naar mikes, enzo...
                          Last edited by Gast1401081; 17-01-06, 11:04.

Comment

Working...