statief voor discomeubel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

statief voor discomeubel

Beste mede-forumgenoten,

allereerst mijn beste wensen voor het nieuwe jaar (is de eerste maal dat ik terug op het forum verschijn, sorry )

Ik heb een vraagje:

Ik ben momenteel bezig aan het ontwerp van een nieuw discomeubel(tje). En nu ben ik nog op zoek naar een systeem voor een sokkel (om het meubel op te plaatsen). Mijn bedoeling is eigenlijk om een kleine en een grote (relatief natuurlijk) installatie op te bouwen.

Mijn vraag is nu: voor het kleine installatietje had ik graag met een statief als sokkel gewerkt. En nu was mijn oog gevallen op onderstaande statief:

Is er iemand van de forumgenoten die weet hoeveel zo'n statiefje kan verdragen? Hoeplijk zal hij tussen de 30 à 40 kilootjes kunnen torsen (denk dat dat ongeveer het uiteindelijke gewicht zal zijn...)

Mocht dit niet zo zijn, hebben jullie dan wel alternatieven, die betaalbaar zijn (genre: max. 50 EUR)? Deze van Velleman kost rond de 25 EUR dacht ik...

Met vriendelijke groeten,

Tim(othy)
  • Airwave
    • Dec 2005
    • 71

Hmmmm...
    Dit zou ik niet doen, 1 tik tegen dat statief en je spul ligt opengespreid op de grond
    Beter dat je zelf een meubel maakt of laat maken aangepast aan de apparatuur die je hebt. Ook kun je gewoon alles in flights steken en op locatie een tafel vragen waar je je gerief kan opzetten (zo doen wij het toch). Maar ik veronderstel als je deze vraag stelt dat je wel een meubel wilt...
    Airwave S&L
    Cause we are different...

Comment

• Timothy
      • Aug 2005
      • 175

Ik heb zelf al een meubelstuk gemaakt om alle apparatuur in te plaatsen (lege kast waarin ik mijn mixer, pc en cd-speler kan plaatsen), maar moet nog afgewerkt worden.

Ik was eigenlijk aan het nadenken voor een steun voor dat meubel. Ik zou sowieso een sokkel maken die kan dichtklappen voor de grotere disco-shows (dat toont ook al wat groter), maar dat vindt ik soms toch te zwaar dragen voor hetgeen het maar is bij kleine zaken. Daarom was mijn oog gevallen op deze goedkope oplossing: gemakkellijk op te plooien, weegt niet veel en is gemakkellijk op te bergen en te vertransporteren...

De breedte van het meubel zou 1,25 meter zijn, dus dat moet toch mijns insziens op zo'n statiefje te kunnen dragen zijn. Natuurlijk zou ik het meubel wel vastmaken aan die statief hé!
      Mijn vraag ging eigenlijk over de draagkracht van zo'n statiefje, aangezien dat nergens wordt vermeld bij de specs...

Comment

• Airwave
        • Dec 2005
        • 71

Hmm, ik denk wel dat het je kist kan dragen. Maar ik blijf het onveilig vinden...
        Airwave S&L
        Cause we are different...

Comment

• Derkie
          • Jan 2006
          • 11

Wij gebruiken gewoon twee schragen van de gamma, die houden het gewicht met gemak. ons meubel komt daar gewoon op te staan en wordt niet vast gemaakt. Het gebeurd dus af en toe wel eens dat iemand er tegen aan gaat leunen en dat ie dan iets verschuift. Je moet dan wel flink duwen

Comment

• Timothy
            • Aug 2005
            • 175

Ik ben nu aan het overwegen om zo twee van die statiefjes eronder te zetten. Dat moet het geheel toch al wat stabieler houden (cfr. het systeem van de schragen van Derkie), maar het oogt dan wel wat professioneler. Twee van die statiefjes wegen nog altijd minder dan die zware sokkel en voor het geld (+- 20 EUR/stuk) hoef je het ook al niet te laten...

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

ander idee,

als je nou eens 2 meterstukken truss koopt van 30/30 square.

dit van een OEM merk, (hoeft immers niets aan te hangen)

en dit onder je meubel zet.. hoef je verder niets af te werken.

ik geef toe, het kost wel wat meer, maar het ziet er netjes uit, en het werkt uitstekend
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Radar
                Moderator
                • Jul 2002
                • 890

Over de gehele wereld stallen dagelijks marktkooplui hun waren uit op een tafel die op schragen staat en dan wil jij je spulletjes op 2 van die drie keer wippen naar de klote keyboard statiefjes zetten omdat het er professioneler uitziet?
                Als het dan niets mag kosten, ga dan eens kijken bij de ikea, daar hebben ze tafel bladen en poten die je er af kunt schroeven, staat stevig en past in de auto van je vader.
                Ergo, de poten kun je ook los kopen en zolang jij denkt dat je jouw drive-inn spullen op 2 van die dingen denkt te kunnen plaatsen zal het met dat "professionalisme" ook wel reuze meevallen.
                Last edited by Radar; 16-01-06, 11:15.
                Ik doe niet aan bijgeloof.
                Dat brengt ongeluk.

Comment

• Derkie
                  • Jan 2006
                  • 11

Schragen kun je natuurlijk ook zwart verven..

Derk

Comment

• dj bj
                    • Jun 2003
                    • 67

Ik gebruik een keyboardstatief van K&M.

Ben meer dan tevreden en draai nu toch al zo'n 12 jaar. Laatste half jaar met zo'n statief. Flightcase met mengpaneel en 2 frontloaded cd-spelers erop en klaar. Zeer stabiel. Stabieler dan dat ik ooit had verwacht.
                    Super en een aanrader!

Comment

• Timothy
                      • Aug 2005
                      • 175

Voila! Deze laatste post, daar heb ik nu iets aan. Met het doel om zoiets te bekomen had ik dit forumpje geopend: Dit lijkt mij inderdaad een veel solidere oplossing als mijn eerste keuze, maar ik geef dan ook grif toe dat ik dat een beetje overschat heb. Dat statiefje van dj bj ziet er inderdaad stukken beter uit!

Dit is volgens mij ook perfect opvouwbaar en kan voor de kleinere (en zelfs grotere klussen) dienen!

Enig idee waar ik dit in België zou kunnen aanschaffen? Ga de hele website nog eens bezoeken ook...

Bedankt voor je positieve inbreng Dj Bj!!

Comment

Working...